3 Nis 2018

CHEP, İŞ MODELİYLE VERİMLİLİĞİ ARTIRIYOR

Paylaşıma ve yeniden kullanıma dayalı iş modeli ile hizmet veren CHEP, tedarik zincirinin her aşamasında Türkiye’nin her yerine ulaştırdığı dayanıklı, kaliteli ve standart ekipmanlarıyla verimliliği artırıyor. Türkiye’de yanlış taşınan gıdaların yüzde 40-50’sinin yolda telef olduğunu belirten Chep Türkiye Genel Müdürü Şafak Aktekin, paletlerinin ürün kaybını 25 kat azalttığını dile getiriyor.

CHEP’in iş modeli hakkında bilgi verir misiniz? Sistem nasıl çalışıyor?

Tedarik zincirinde kullanılan palet, konteyner, plastik kasa gibi ambalaj ve ekipmanların kiralanması yönünde hizmet veriyoruz. Sistemimiz tamamen paylaşım üzerine. Dünyada ve Türkiye’de bir ekipman havuzumuz var. Müşterilerimiz ihtiyacı olan miktarı bize bildiriyor, biz de bu sistemlerden bize gelen siparişleri en yakın servis merkezinden planlanan tarih ve saate kadar teslim ediyoruz. Daha sonra kullanım noktalarından ekipmanlarımızı toplayıp tekrar yeniliyoruz. Tekrar yeni bir halde bir sonraki kullanıcısına teslim ediyoruz. Yarattığımız en büyük katma değer, üreticilere her daim kaliteli ürün sağlayarak tasarruf imkanı sunmak, paylaşım ekonomisi oluşturmak ve buradan da hem üreticilere hem tüketicilere bir fayda sağlamak. Tüketicilerin gerek kereste fiyatlarındaki artışlardan gerekse plastik hammaddesindeki artışlardan etkilenmesini önlemeye çalışıyoruz. Aynı zamanda sezonsal işlerde üreticilerin kendi üretim alanlarında boşuna yatırım yapmasını da önlüyoruz.

“İŞ KAZALARINI ÖNLÜYORUZ”

Standart palet kullanımıyla CHEP’in sunduğu palet kullanımı arasında nasıl bir fark var?

CHEP’in palet kullanan firmalara sağladığı en büyük avantaj; palet üretilirken kullanılan tahtalardaki toleransların hepsinin standart olması. Üretiminde paleti kullanan firmalar ise ürünlerinin otomasyonda kusursuz akmasını sağlıyor. İş güvenliğinde sağladığımız standarttan dolayı iş kazalarını azaltıyoruz. Çünkü Türkiye’de özellikle depolardaki denetim eksikliği sıkıntı yaşanmasına neden oluyor. Palet kalitesinin getirdiği faydalar burada çok ön plana çıkıyor. Örneğin; depodaki rafların hepsinin taşıma kapasitesi var ve hepsi belirli standartlarda üretiliyor. Bu raflar iki metal bardan oluşuyor. Bu iki metal barın üzerine konan paletin standardı şu anda denetimlere tabi değil. Bunlar denetime tabi olmazsa da bazen taşıma kapasitesi az olan paletlere ağır yükler konduğunda iş kazaları ortaya çıkabiliyor. Bizim paletlerimiz de bu standartları sağlayarak iş kazalarını önlüyor.

“TÜRKİYE’DE TAŞINAN GIDALARIN YÜZDE 40-50’Sİ YOLDA TELEF OLUYOR”

Türkiye’de yanlış taşınan gıdaların büyük kısmı çöpe gidiyor. Doğru paketlerle taşınmayan gıdalardaki kayıp oranı ne? Siz kendi paletlerinizle bunun ne kadarını iyileştiriyorsunuz?

Burada yaptırdığımız ölçümlere göre gıdaların yüzde 40-50’si yolda telef oluyor. Buna, pazarda satılan ürünler de dahil. Örneğin tarlada 100 kilo ıspanak çıkıyorsa pazarda bunun 60 kilosunu satın alabiliyorsunuz. Dolaysıyla bu 40 liralık kayıp fiyatlara yansıyor. Bunun en büyük sebebi de ürünlerin yolda hasar görmesi, kalitesiz ambalajlarla taşınması. Büyük perakende firmaları bunun önüne geçmek için bizim plastik kasalarımızı kullanıyor ama tek kullanımlık ucuz ambalajlar gıda israfına yol açıyor. Türkiye’yi besleyen sebze- meyve üretim yerlerimiz tüketimin olduğu yere oldukça uzak. Bu sebze-meyveler nereden baksanız 1-2 günü yolda geçiriyor. Yolun uzun olması, Türkiye’de benzin, nakliye masraflarının yüksek olması nedeniyle aynı anda mümkün olduğunca daha fazla ürün taşınmaya çalışılıyor. Bu da ürün kaybına yol açıyor. Ve bu da sizin, bizim cebimizden çıkıyor. Yaptığımız ölçümlere göre ürünlerimiz, beyaz palete oranla ürün kaybını 25 kat azaltıyor.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN NİSAN SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

3 Nis 2018
Benzer Haberler
CHEP, İŞ MODELİYLE VERİMLİLİĞİ ARTIRIYOR
Kategori: Lojistik
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ