3 Nis 2018

PIRELLI LOJİSTİĞİNİ DE YEŞİLLENDİRDİ

Daha çevreci bir taşıma şekli olarak bilinen demiryolu taşımacılığını uzun yıllardır destekleyen firma, lojistik faaliyetlerinde çevreci yaklaşım sergileyen iş ortaklarıyla çalışmayı tercih ediyor. Pirelli MEA Bölgesi Lojistik Direktörü Ayşegül Şenalp, “ihalelerimize davet ettiğimiz firmalardan emisyon azaltımını gösterir karbondioksit ve yakıt tüketim raporlarını bizimle paylaşmalarını talep ediyoruz” diyor.

Yeşil satın alma, yeşil üretim kavramları tedarik zincirinde önemini artırdı. Pirelli için yeşil lojistik ne ifade ediyor? Daha yeşil bir tedarik zinciri yönetimi için satın almadan üretime kadar Pirelli olarak neler yapıyorsunuz?

Yeşil Lojistik gerek üretimimizde gerek hizmet alımlarımızda ve gerekse sürdürülebilirlik faaliyetlerimizde Pirelli içinde son derece önem verilen bir kavram. “Yaşam kaynaklarını tüketmeden daha yaşanabilir bir hayat” Pirelli Grubu’nun Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yürütme Komitesi sloganıdır. Aynı şekilde ülkemizde de 58 yıldır faaliyet gösteren Pirelli, bu konuya gereken önemi vererek, Yeşil Performans ailesi lastiklerimizin üyesi olan Cinturato çevre dostu serisi lastikleri İzmit fabrikamızda üretiyor. Bu lastiklerimizin en önemli özellikleri yakıt tüketimini ve karbondioksit gibi zararlı gazların çevreye yayılmasını yüzde 4 oranında azaltan ileri teknolojiye, yüzde 30 oranında artırılmış kilometre performansına ve yaklaşık yüzde 20 oranında azaltılmış dönme direncine sahip olması. Ayrıca, tüm üretim süreçlerimiz çevresel sürdürülebilirlik kriterlerine uyum içinde.

“İNTERMODALA YÖNELEREK 100 BİN AĞAÇLIK KAZANIM SAĞLADIK”

Özellikle tedarik zincirinin taşıma aşaması çevreye en fazla zarar veren kısımlardan birini oluşturuyor. Pirelli olarak bu hizmeti aldığınız firmaları seçerken çevreci yaklaşımlarını sorguluyor musunuz? Bu noktada temel felsefeniz nedir?

Kesinlikle sorguluyoruz, çevre ve sürdürebilirlik konusunda son derece hassas olan firmamız ve yöneticilerimiz bu konuda önemli çalışmalar gerçekleştirirken iş ortaklarımızdan da aynı yaklaşımı göstermelerini bekliyoruz, hatta talep ediyoruz. Taşımacılık sektöründe karbondioksit salımının olumsuz etkilerinin olduğu maalesef kaçınılmaz bir gerçek. Bu zararı en aza indirmek için çevre bilinci gelişmiş ve ‘yeşil lojistik’ prensibi ile hareket eden iş ortakları tercih nedenimiz ve böyle olmaya da devam edecek. Uluslararası kara taşıma ihalemize davet ettiğimiz firmalardan araç filolarının Euro 5-6 normlarına uygun araçlardan oluşmasını, çevreci politikaları ve projeleri hakkında bilgi vermelerini istiyoruz. Emisyon azaltımını gösterir karbondioksit ve mazot tüketim raporlarını bizimle paylaşmalarını talep ediyoruz. İntermodal taşıma modeli daha henüz Türkiye’de yeni yeni tanınırken, Pirelli olarak Avrupa’da, karayolu taşımasına göre tercih etmeye başlamıştık ve taşımacılık firmalarının bu önemli girişimlerini ilk destekleyenlerden olduk. 2008’den beri de her yıl artan bir oranda Pirelli Türkiye olarak demiryolunun kullanımını artırıyoruz. Demiryolu ile taşımanın karayolu taşımasına oranı 2017’de yüzde 30 olarak gerçekleşti. Diğer bir deyişle Pirelli Türkiye olarak 2017 yılında yaklaşık 100 bin ağaçlık yani 250 hektarlık ormana denk gelen bir kazanım sağladık ve bunun gururunu yaşıyoruz.

Tersine lojistik kavramı çevreci yaklaşım anlamında oldukça önemli bir konu. Lastiklerin geri dönüşümünde Pirelli olarak tersine lojistik süreçlerini nasıl uyguluyorsunuz?

Üretim atıklarının ve ömrünü tamamlamış lastiklerin tekrar değerlendirilmesine önem veriyoruz. Lastik Sanayicileri Derneği (LASDER) kurucu üyesiyiz ve bilinçlendirme ve geri kazanım faaliyetlerimizi -ki bu faaliyetler içinde çevre kirliliğine konu ömrünü tamamlamış lastiklerin toplanmasından lisanslı tesislerde malzeme ve enerji kazanıma kadar olan süreçler oluşturuyor- derneğimiz üzerinden yönetiyoruz.

ELEKTRİK KULLANIMINDA YÜZDE 60 TASARRUFTAN SONRA SIRA SU KULLANIMI İÇİN GÜNEŞ ENERJİSİNDE

Tedarik zinciri ve dağıtım sürecinde uyguladığınız yeşil dostu politikaların ölçümleyebildiğiniz değerleri var mı? Daha önceden uyguladığınız politikalarla bugün kıyaslandığında ne gibi fark yarattınız?

Lojistik faaliyetlerimizde Pirelli’nin şirket politikasıyla aynı doğrultuda çevreci bir yaklaşımı destekleyen projeler gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Örneğin, bitmiş ürün imhasında imha lisanslı, çevreci kuruluşlarla çalışıyoruz. Depolarımızda LPG’li forkliftler kullanırken karbon salımını azaltmak ve enerji tasarrufu yapmak amacıyla gerekli alt yatırımı yaparak elektrikli forkliftler kullanmaya başladık. Aydınlatmada ise mevcut armatürleri, LED’li olanlarla değiştirdik. Bir yandan elektrik kullanımımızda yüzde 60 oranında tasarruf sağlarken diğer yandan enerji kaybını da azaltıyoruz. Depolarda su kullanımı için güneş enerjisi projesi şimdiki gündemimizde ve 2018 Nisan sonunda devreye alacağız.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN NİSAN SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

3 Nis 2018
Benzer Haberler
PIRELLI LOJİSTİĞİNİ DE YEŞİLLENDİRDİ
Kategori: Lojistik
PIRELLI’YE “YILIN LASTİK ÜRETİCİSİ” ÖDÜLÜ
Kategori:
ORKUN GROUP, LASTİK MALİYETİNİ PROMETEON İLE DÜŞÜRÜYOR
Kategori:
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?