6 Mar 2018

EXXON MOBIL HAFİF TİCARİLERİN GÖNLÜNÜ FETHEDECEK

Madeni yağ pazarının yüzde 25’ini ticari araç tüketicilerinin oluşturduğu Türkiye’de Mobil Delvac hafif ticari grubu adı altında satışa sunulacak yeni ürün gamında dört farklı ürün seçeneği bulunacak. Şu anda herhangi bir markanın bu pazara sunduğu spesifik, full bir ürün gamı olmadığının altını çizen Exxon Mobil Türkiye Madeni Yağlar Satış Müdürü Handan Karataş, “araç yaşı, onay ve motor gereksinimine bakarak bu segmente yönelik full bir ürün gamı oluşturduk. Yeni ürün gamımız ile bu pazarda liderliği hedefliyoruz” dedi.

ExxonMobil’in Türkiye’deki yapılanmasından biraz söz eder misiniz?

ExxonMobil, yaklaşık 6 kıtada 200’ün üzerinde ülkede faaliyet gösteren 150 yıllık bir marka ve yaklaşık 75 bin çalışanı var. Türkiye’de ise 1905 yılından beri faaliyet gösteren,113 yıllık çok köklü bir marka. ExxonMobil olarak bakıldığında, petrolün çıkarımından başlayarak, üretim ve petrokimyaların dağıtılmasına giden üçlü aşamanın tamamında faaliyet gösteren bir yapımız var. Türkiye’de ise madeni yağ pazarında faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. 120 kişilik bir organizasyon yapımız var ve aynı zamanda Türkiye’de İstanbul’da bir üretim tesisimiz bulunuyor. ExxonMobil için Türkiye önemli bir ülke. Çünkü hem katkısı yüksek bir pazar, hem de büyüyen bir pazar. ExxonMobil çok sayıda ülkede faaliyet göstermesine rağmen yaklaşık 30 ülkede tesisi var ve Türkiye bunlardan birisi. Türkiye’de ileri teknoloji ile harmanlama, madeni yağ üretimi yapan oldukça modern bir tesisimiz mevcut.

KENTLEŞME TRENDİ HAFİF TİCARİ ARAÇ PAZARINI ARTIRIYOR

Hafif ticari araçlara özel yeni bir ürün gamını pazara sunacaksınız. Hafif ticariye özel bir ürün gamı çıkarma ihtiyacı neden doğdu?

Türkiye’de 2,5 milyon varillik, 400 bin ton civarında bir madeni yağ pazarından bahsediyoruz. Bunun yaklaşık yüzde 70’i otomotiv, yüzde 30’u endüstriyel yağlar. Otomotiv yağlarını da binek araçlar ve ticari araçlar olarak iki bölüme ayırabiliriz. Ticari araçlarda da ağır ve hafif ticariler var. Hem dünyada hem Türkiye’de ciddi bir kentleşme trendi var. Bu da hem yolcu taşımacılığı hem de şehir içi lojistik ihtiyacını artırıyor, dolayısıyla hafif ticari araç pazarı da büyüyor. Geçtiğimiz yıl bu pazar yüzde 4,5 civarında büyüdü ve Türkiye’de yaklaşık 3,9 milyara yakın hafif ticari araç bulunuyor. 2016-19 yılları arasında da bu pazarda yüzde 19 civarında büyüme bekleniyor. Dolayısıyla bu büyüyen pazarda yağlama ihtiyacını karşılayacak ürünlere ihtiyaç olduğunu görüyoruz. Şu anda herhangi bir markanın bu pazara sunduğu spesifik full bir ürün gamı yok. Bazı binek araç yağları ya da ticari araç yağları belirli onayları alarak bu gruptaki araçlar için sunuluyor. Biz 2016-2017 yıllarında ticari araç pazarına yönelik olarak Türkiye’de ciddi bir araştırma yaptırdık. Araç yaşı, onay ve motor gereksinimine bakarak bu segmente yönelik full bir ürün gamı oluşturduk.

MOTORLARA FULL KORUMA

Bu ürünlerden biraz söz eder misiniz?

Bizim ağır ticari ürün grubumuzun markası Mobil Delvac, hafif ticari grubumuzu da Mobil Delvac Hafif Ticari Grubu olarak satışa sunacağız. 4 ürün piyasaya sunacağız. Bu ürünlerin viskozite 5W-30 ve 10W-40 ve pazarın tüm ihtiyaçlarını karşılayacak bir ürün. Yeni ürünümüzle hem OEM’lerin ihtiyaçlarını karşılayacağız hem de araçların yaşına, düşük küllü emisyon ihtiyaçlarına hem dizel ya da benzinli oluşlarına göre tüm ihtiyaçlara cevap veren bir ürün gamı oluşturduk. Özel bir ürün gamı olduğu için araçların motorlarına full koruma sağlayacak, bu da yağ değişim aralıklarını uzatmalarına yardımcı olacak ve araç sahiplerinin toplam maliyetleri düşecek. Ticari araçlar aslında sürücülerin işyerleri ve işyerlerinin korunması da tüketiciler için çok önemli.

Dört üründen söz ettiniz, bu ürünlerdeki farklar neler?

Dört ürünümüzde öncelikle viskozite farklılıkları var. 5W-30 ve 10W-40 olmak üzere iki farklı viskozite sunuyoruz. Çünkü piyasadaki ürünlerin yaşı, benzinli ya da dizel olmaları ya da düşük küllü yağa ihtiyaç duyup duymamalarına göre ayrışıyor. Biz teknolojik olarak hepsini tek bir üründe sunabilirdik ancak hepsini tek ürüne koyduğumuzda biraz daha fiyatı yükseliyor. Bu 4 ürünle hem kalite hem gerekli onay hem de uygun fiyat performansını sağlayacak ürün gamı sunmuş oluyoruz. Madeni yağlarda seçim çok kolay değil, biz seçimi kolaylaştırmaya çalıştık. Bu ürün gamımızda ilk defa Türkçe etiket kullandık. Türkiye’den ihracat da gerçekleştirdiğimiz için etiketlerimiz aslında standart. Bu ürün gamımızda Türkiye’de spesifik bir araştırma yapıp özel bir ürün gamı ürettiğimiz için etiketler Türkçe.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN MART SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

6 Mar 2018
Benzer Haberler
EXXONMOBIL, DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE 3DEXPERIENCE’İ TERCİH ETTİ
Kategori: Güncel Haberler
EXXON MOBIL HAFİF TİCARİLERİN GÖNLÜNÜ FETHEDECEK
Kategori: Otomotiv
EXXONMOBIL, DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE 3DEXPERIENCE’İ TERCİH ETTİ
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!