6 Mar 2018

PETLİM, NAVLUN MALİYETLERİNDE KAZANDIRIYOR

Petlim sayesinde büyük gemilerin artık Aliağa’ya yanaşabileceğini ifade eden Petlim Genel Müdürü Doğan Çırakoğlu, “Böylece yüklerini bu bölgeye getiren müşteriler örneğin İstanbul’a gitmek zorunda kalmayacak. Bu da ithalatçı ve ihracatçının navlun maliyetlerinde konteyner başına 150-200 dolarlık bir düşüş anlamına geliyor. Dolayısıyla Petlim hem Aliağa’nın hem de bölgenin ticaretini ciddi şekilde geliştirecek” dedi.

Terminali’nin 2. fazı kısa süre önce tamamlandı. Toplam ne kadarlık bir yatırım yapıldı? 2. faz ile birlikte limanda neler değişti?

SOCAR Türkiye tarafından 400 milyon Dolarlık yatırımla Aliağa Yarımadası’nda hayata geçirilen Petlim Konteyner Terminali, rafineri-petrokimya-enerji-lojistik entegrasyonunun kalbi niteliğinde stratejik bir lojistik üs olarak inşa edildi. İlk fazı Kasım 2016’da operasyona başlayan terminalin ikinci fazı ise Eylül 2017’de tamamlandı. 16 metrelik su derinliğiyle 16 bin TEU kapasiteli son nesil gemilere hizmet verebilme özelliğine sahip olan limanımız, Ege Bölgesi’nin en büyük, Türkiye’nin ise 3. büyük limanı konumunda bulunuyor. İkinci fazın devreye girmesiyle birlikte 750 bin TEU olan kapasitemiz, 1,5 milyon TEU’ya yükselttik, 700 metrelik konteyner rıhtımı, 42 hektarlık geri sahası, geri sahası güçlendirilmiş genel kargo ve dökme yük rıhtımıyla hizmet vermeye başladık. Bu sayede, yine SOCAR’ın bir yatırımı olan STAR Rafineri’ye ait ağır proje yükleri bu rıhtımdan çıkarılarak, büyük bir sinerji ve tasarruf sağladık. Söz konusu yatırımlarla Petlim, Alsancak Limanı’nın bugünkü kapasitesinden yaklaşık yüzde 50 daha fazla başlangıç kapasitesine sahip duruma geldi. Yüksek teknolojiden yararlanılan Petlim’de kamyonlar terminale gelmeden önce özel bir ön sahada tüm işlemlerini tamamlayarak, ilgili alana yönlendiriliyor ve giriş çıkışları otomatik kapılar sayesinde yapılıyor.

BÖLGENİN EN BÜYÜK KONTEYNER TERMİNALİ

Petlim Konteyner Terminali, Aliağa ve Ege Bölgesi için ne ifade ediyor? Sizi bölgedeki diğer limanlardan avantajlı kılan özellikler neler?

Türkiye’nin ilk 16.000 TEU kapasiteli gemilerin yanaşabileceği, 16 metrelik su derinliğiyle de Ege Bölgesi’nin en derin limanı olma özelliğini taşıyan limanımız, Türkiye ihracatının yaklaşık yüzde 30’unu gerçekleştiren Ege Bölgesi’ndeki en büyük konteyner terminali. Bugüne kadar ağırlayamadığımız 16 bin TEU’luk büyük gemiler artık Aliağa’ya yanaşabilecek. Bu nedenle, Petlim’in bölge ticaretine çok büyük katkısı olacağını söyleyebiliriz. Ulaştırma Bakanlığı’nın hali hazırda devam eden otoyol ve demiryolu bağlantıları da tamamlandığında rekabetçi yapımızla daha da ön plana çıkacağız. Petlim Konteyner Terminali ile birlikte bölgeden yapılan ihracatın daha da artmasını sağlayacağımıza inanıyoruz.

“PLANLARIMIZ ARASINDA DEMİRYOLU TERMİNALİ KURMAK DA VAR”

Bildiğiniz gibi, limanlar bir ülke için ne kadar önemliyse limanın ardındaki karayolu ve demiryolu bağlantıları da limanın hinterlandı adına bir o kadar önemli. Petlim Konteyner Terminali’nin bu anlamda gündeminde ekstra bir çalışma var mı?

Limanımızın, mevcut kara yolu bağlantısı dışında, yapımı devam eden İzmir-Çandarlı otoyoluyla bağlantısının da sağlanması amacıyla çalışmalar sürüyor. Diğer taraftan, bu bölgeye yakın Biçerova Tren İstasyonu bulunuyor. Petlim olarak planlarımız arasında bir demiryolu terminali kurmak da bulunuyor. Şu anda, bölgeden kamyon taşımacılığı ağırlıklı olarak çalışmalar yürütülüyor. Bu hizmet, Petlim’e 4 kilometre mesafede bulunan Biçerova Lojistik Merkezi’nden bağlantılı olarak gerçekleştiriliyor. Ayrıca şu anda bağlantısı olan Çanakkale-İzmir yolu üzerinde bir de köprülü kavşak projesi yapılacak ve tamamlandığında limanın bu karayoluna bağlantısı daha da kolay hale gelecek.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN MART SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

6 Mar 2018
Benzer Haberler
PETLİM, NAVLUN MALİYETLERİNDE KAZANDIRIYOR
Kategori: Denizyolu
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!