6 Mar 2018

LENOVO, 2018’DE DE İSTİKRARLI BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRECEK

Lenovo, PC pazarında dünyada yılın son çeyreğinde 12,9 milyar Dolarlık gelirle geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,3 önceki çeyreğe göre ise yüzde 10’luk bir gelir artışı elde etti. Şirketin brüt kârı ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9,8 artarak 1,8 milyar Dolar olarak gerçekleşti. Lenovo’nun bu başarısının ardında, dünya çapındaki güçlü işletim yapısına yön veren “üç dalga stratejisi” yer alıyor. Bu stratejiyle Lenovo, kişisel bilgisayar segmentinde yerini korumayı, veri merkezi ve mobil segmentinde büyümeyi, altyapı ve bulut teknolojilerinde ise odaklanmayı planlıyor. Lenovo, kurumsal, KOBİ ve tüketici pazarında dengeli bir büyüme gerçekleştiriyor. Ancak bu büyüme içerisinde KOBİ pazarı biraz daha öne çıkıyor.

DENGELİ BÜYÜME HEDEFİ
Lenovo, dünyadaki büyümesine paralel olarak Türkiye’de GFK’ya göre tüketici pazarında 2017 yılını yüzde 23,4’lük pazar payı ile lider olarak tamamladı. Bu, tüketici sektöründe satılan 4 notebook’tan birinin Lenovo olduğu anlamına geliyor. Lenovo, perakendede de yüzde 28,2’lik pazar payıyla liderliğini koruyor. Türkiye’de bu yıl gelirlerini bir önceki yıla göre yüzde 20 gibi önemli bir oranda artırarak başarılı yolculuklarına devam ettiklerini ifade eden Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, “2018’e yönelik de çift haneli büyümemizi sürdürmek istiyoruz. Yine hemen hemen her sektörde dengeli bir büyüme yapacağımızı öngörüyoruz” dedi. Kurumsal müşteriler, KOBİ’ler ve bireysel tüketici segmentlerinden gelecek dengeli bir büyüme ile bu hedefe ulaşacaklarına inandıklarını belirten Emre Hantaloğlu, müşteri deneyimine ve yenilikçiliğe yönelik odaklanmalarıyla bu rekabetçi pazarda kârlılıklarını artırmaya devam edeceklerine dikkat çekti. Lenovo’nun inovasyonu odağına alarak müşteri ihtiyaçlarına yönelik ürün ve hizmetler geliştirip gücünü artırdığının altını çizen Hantaloğlu, bu sayede de hem kârlılık hem pazar payı açısından büyüme sağladıklarını belirtti.

“TABLET PAZARINDAKİ İLK ÜÇ OYUNCUDAN BİRİYİZ”
Küçülen tablet pazarını da değerlendiren Hantaloğlu, “Tablet pazarı küçülen bir pazar fakat bu küçülen pazarda Lenovo büyümesine devam ediyor. Bu alanda çift haneli büyüyoruz. Tablet pazarındaki ilk üç oyuncudan biriyiz. 2018’de de aynı şekilde büyümemize devam etmek istiyoruz. Kurumsal müşterilerimize yönelik çok güçlü bir markamız olan Thinkpad’in bu sene 25. yıl dönümü. Bunun da sevinci içerisindeyiz. Yoga ailesi de büyüyor. O segmette yeni ürünlerimiz var ve bu sene içerisinde gelmeye devam edecek” diyerek yeni çıkacak ürünlerin de müjdesini verdi.

6 Mar 2018
Benzer Haberler
LENOVO, 2018’DE DE İSTİKRARLI BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRECEK
Kategori: Teknoloji
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!