6 Mar 2018

OYUN DÜNYASI GAMING İSTANBUL’DA BULUŞTU

İstanbul Kongre Merkezi’nde 1-4 Şubat tarihleri arasında üçüncüsü gerçekleştirilen Gaming İstanbul Fuarı, Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanından gelen oyun severleri ağırladı. Önceki yıla göre sayısı yüzde 35 artan katılımcılar, fuarın başlangıcından saatler önce kapıda uzun kuyruklar oluşturdu. Gaming İstanbul, 2017 yılında 83 bini geçen ziyaret sayısı ile yabancı basın tarafından kendi klasmanında dünyanın ilk beş fuarından biri olarak gösterildi. Gaming İstanbul’da dört gün boyunca yeni oyunlar tanıtıldı, YouTube ve Twitch gibi sosyal ağlarda oyun yayını yapan internet ünlüleri sevenleriyle buluştu, ödüllü turnuvalar ile başarılı oyuncular ödüllendirildi. Cosplay yarışması ile sevdikleri karakterin kılığına giren gençler de yarıştı.

KADIN KATILIM ORANINDA REKOR
Düzenlendiği ilk iki sene içinde aile ve kadın katılımcı oranlarının yüksekliğiyle dikkat çeken Gaming İstanbul, bu konuda dünyadaki benzerlerinden de kolayca ayrışıyor. Türkiye’deki kadın mobil oyuncu sayısının erkeklerden yüksek olduğunu hatırlatan Gaming İstanbul Direktörü Cevher Eryürek, “Sanılanın aksine oyunlar, ülkemizde her kesim tarafından tutuluyor. 30 milyondan fazla oyuncunun olduğu, 13 milyon kişinin oyunlarda para harcadığı bir ülkeyiz. Gaming İstanbul olarak daha önceki yıllarda yüzde 28’lik kadın katılımcı oranıyla dünyadaki benzer fuarlar arasından ayrıldık, hatta bu dünyanın hiçbir oyun fuarında olmayan bir istatistik. Gaming İstanbul, çocuk ve retro oyun alanlarıyla her yaştan katılımcıya hitap ediyor. Gençleri, anne babaları, çocukları, aileleri, kısaca herkesi oyuna davet ediyoruz” diye konuştu.

GAMING İSTANBUL’DAN YERLİ GELİŞTİRİCİLERE DESTEK
Yıllık net geliri 50 bin TL’nin altındaki 30’dan fazla bağımsız geliştiriciye ücretsiz alan ve bir kişilik B2B bileti hediye eden Gaming İstanbul, yerli oyun şirketlerinin oyuncularla ve yatırımcılarla buluşmasını sağladı. Ailelerin oyunlarla ilgili hassasiyetlerini de göz önünde bulunduran Gaming İstanbul Fuarı’nda, 18 yaşından küçük katılımcılar yaşa özel bileklikler sayesinde oyun alanlarında sadece kendileri için uygun oyunları deneyimledi.

EN İYİ CANLANDIRMALARA 10 BİN TL ÖDÜL VERİLDİ
Düzenlenen cosplay yarışmasında adaylar, GIST 2017 Cosplay yarışması birincisi Enhar Güreşçi ile Mellu, Nagra ve Aoki gibi dünyaca ünlü cosplayer’lardan oluşan jürinin karşısına çıktı. Yarışmanın birincisi Starcraft’tan Alarak karakterini canlandıran Cihan Yallı oldu ve PlayStation 4 Pro oyun konsolu ile 1.400 TL para ödülünün sahibi oldu. İkinci sırayı World of Warcraft’taki Arthas karakterini canlandıran Kaya Diril aldı. Diril, PlayStation 4 Pro oyun konsolunun yanı sıra, 1.300 TL para ödülü kazandı. Cosplay yarışmasının üçüncüsü ise Trinity Blood adlı Japon çizgi serisindeki Seth Nightlord karakterini canlandırdı ve PlayStation 4 Pro oyun konsolu ile 300 TL para ödülünün sahibi oldu.

TÜRK OYUN PAZARI 2018’DE YÜZDE 15 BÜYÜYECEK
Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da en hareketli oyun pazarlarından birine sahip olan Türkiye, genç nüfusuyla çok sayıda oyuncuya ev sahipliği yapmasının yanı sıra yerli oyun şirketlerinin artışıyla da büyümesini sürdürüyor. Türk oyun pazarını da değerlendiren Cevher Eryürek, Türkiye’deki oyun pazarının büyüklüğünün 2017’de 750 milyon Dolar’ı aştığını belirterek “2018 tahminleri ise yüzde 15 büyüme öngörüyor. 880 milyon Dolar’ı hedefleyen bu pazarda 30 milyondan fazla oyuncu var. Bir sabah uyandık ve 30 milyon oyuncumuz olmadı, Türkiye’de oyuna yönelik ciddi bir ilgi var. Üstelik bu ilgi sadece oyun başında geçen zamanla kısıtlı değil, bir yandan oyun da üretiyoruz” açıklamasını yaptı.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN MART SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

6 Mar 2018
Benzer Haberler
OYUN DÜNYASI GAMING İSTANBUL’DA BULUŞTU
Kategori: Teknoloji
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?