6 Mar 2018

2018’DE ÖNE ÇIKACAK OMNICHANNEL PAZARLAMA TRENDLERİ

Dijital teknolojilerin en fazla etki ettiği alanların başında gelen pazarlama dünyası, müşteriyle her kanaldan temas kuran omnichannel iletişim anlayışıyla yeni trendler meydana getiriyor. Geleneksel perakende pazarlamanın yanı sıra, dijital, mobil, e-posta, sosyal medya ve içerik yoluyla pazarlama kanallarında gelişen teknolojinin yıkıcı etkilerini görmek mümkün. Related Digital tarafından yayımlanan 2018 Pazarlama Trendleri raporu, markaların ve tüketicilerin 2018’de karşılaşacakları yeni ve trend uygulamaları listeliyor.

YENİ NESİL WEB SİTELERİ YÜKSELİŞE GEÇECEK
Sosyal ağların yüzde 90’a varan oranlarda mobil cihazlardan takip edildiği günümüzde, e-posta iletişimi ve alışveriş gibi işlemler de yüzde 50 oranında mobil aygıtlar üzerinden gerçekleştiriliyor. Bu durum pazarlama açısından mobili cazip bir kanal hâline getirirken, yeni trendlerin de ortaya çıkmasına neden oluyor. Rapora göre 2018 yılında sadece mobil cihazlar baz alınarak tasarlanan yeni nesil web sitelerinin yükselişine tanık olacağız.

YAPAY ZEKA, DİJİTAL PAZARLAMANIN VAZGEÇİLMEZİ OLACAK
Dijital pazarlamanın kişiselleştirilmiş ve katılımcı bir alışveriş deneyimi sunma çabasının, son kullanıcılar için daha karmaşık ve kompleks bir tecrübeye dönüşmemesi gerekiyor. Bu nedenle 2018 yılında dijital pazarlamayla başlayıp, satın almayla tamamlanan süreci en basite indirgeyebilen markalar, rekabette öne geçecek. Rapora göre 2018 yılı içinde Facebook Messenger ve WhatsApp gibi anlık mesajlaşma uygulamaları önümüzdeki dönemde bir reklam mecrası haline gelecek. Şirketlerin artık tüketiciye ulaşmak için anlık mesajlaşma ve chatbot gibi yeni nesil teknolojileri devreye aldığına vurgu yapan rapor, yapay zekanın önümüzdeki dönemde dijital pazarlamanın vazgeçilmezi olacağını öngörüyor.

MAĞAZALAR BİRER CEMİYETE DÖNÜŞÜYOR
Teknoloji devleri geleneksel mağazacılığı bir deneyim merkezine dönüştürme trendine öncülük ediyor. Sanatsal aktiviteler ve teknoloji atölyeleriyle zenginleştirilmiş yaşam alanları, tüketiciler için de birer cazibe merkezi halini alıyor. 2018 Pazarlama Trendleri raporuna göre insanların rahatlayabileceği, arkadaşlarıyla buluşacağı ve hafta sonları yerel sanatçıları dinleyebileceği açık hava plazaları perakende pazarlamanın yeni trendi olmaya aday.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN MART SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

6 Mar 2018
Benzer Haberler
2018’DE ÖNE ÇIKACAK OMNICHANNEL PAZARLAMA TRENDLERİ
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?