18 Oca 2018

OPLOG LOJİSTİK TEK TIKLA E-TİCARETİ HIZLANDIRACAK

İnternet üzerinden satış yapan e-ticaret firmalarının ihtiyaç duydukları lojistik hizmetlerini yine internet üzerinden satın almalarına imkan verecekleri yeni bir projeden söz eden Develioğlu, “ülkemizde bir ilk olacak bu proje ile e-ticaret lojistiği bir daha eskisi gibi olmayacak” diyerek yeni bir hizmetin de müjdesini verdi.

Önce kısaca OPLOG’u tanıyalım. Kuruluş fikri nasıl ortaya çıktı? Hali hazırda sunduğunuz hizmetler neler?

OPLOG Operasyonel Lojistik 2013 yılında Ankara’da kuruldu. Faaliyete geçtiğimiz yer, hala çalışmalarımızı yürüttüğümüz Bilkent Cyberpark Teknokent. Teknokentler bünyesinde kurulan ilk operasyonel lojistik şirketi olmamız açısından bu çok önemli. OPLOG bünyesinde son teknoloji ürünü lojistik sistemlerimizi geliştirdiğimiz mühendis ekiplerimiz ve bu sistemleri kullanarak lojistik hizmeti sunan operasyonel ekiplerimiz bulunuyor. Ankara Bilkent Cyberpark İnovasyon merkezimizle birlikte Kocaeli Dilovası (9.000 m2), Kocaeli Çayırova (3.000 m2) ve İzmir Işıkkent (1.000 m2) depolama ve dağıtım merkezlerimizde 150 kişilik bir ekip ile üst düzey depolama, sipariş karşılama ve dağıtım süreçlerinden oluşan lojistik hizmeti sağlıyoruz. Teknokentte yer alan inovasyon merkezimizde, mühendis ekibimizle geliştirdiğimiz lojistik teknolojilerini, saha ve depolarımızdaki operasyonel ekibimiz aracılığıyla lojistik hizmetlerine dönüştürüyoruz. Bir dördüncü taraf lojistik (4PL) hizmet sağlayıcı olarak, ileri teknoloji sistemlerimiz aracılığıyla dünya devi firmalara depolama, dağıtım ve teslimat gibi lojistik hizmetleri veriyoruz. Ayrıca e-ticaret firmaları için özelleştirilmiş depolama, sipariş karşılama, katma değerli servisler gibi hizmetler sunarak bu firmaların lojistik operasyonlarına talibiz.

Teknopark bünyesinde kurulan bir firmasınız. Dijitalleşmenin olmazsa olmaz olduğu günümüzde OPLOG, teknoloji ve dijitalleşme alanında müşterilerine ne gibi farklılıklar sunacak?

Türkiye’nin önemli teknoloji üstlerinden biri olan Bilkent Cyberpark’ta kurulmuş ve yurt dışında Microsoft ve Google gibi dev teknoloji firmalarında çalışmış olan genç ve parlak zekâlı mühendisler ile çalışıyor olmamız bize önemli bir üstünlük sağlıyor. Tüm operasyonlarımızı bulut üzerinden yönetiyor ve mobil uygulamalar üzerinden takip edebiliyoruz. Tüm bu teknolojileri operasyonel hizmet verdiğimiz müşterilerimizin de kullanımına sunuyoruz.

“E-TİCARET LOJİSTİĞİ BİR DAHA ESKİSİ GİBİ OLMAYACAK”

E-ticaret firmalarında genel olarak yaşanan sıkıntılar neler? Bu tarz firmalar tedarik zinciri süreçlerinde en fazla hangi alanda zorlanıyorlar? Sizin bu alandaki çözümleriniz ne?

Türkiye’de e-ticaretin toplam ticaret içerisindeki payı, dünya ortalamasının altında ve bu payın gösterdiği artış da global trendin gerisinde kalıyor. Buna rağmen e-ticaret sektörü her iki yılda bir ikiye katlanıyor. Bu trendin geride kalmasının nedenleri arasında; teslimat sorunları, yanlış ve hasarlı ürün teslim edilmesi gibi problemler sayılabilir. Yaşanılan bu problemlerin hepsi tedarik zinciri yönetiminden kaynaklanıyor. OPLOG ile internet üzerinden satış yapan e-ticaret firmalarının ihtiyaç duydukları lojistik hizmetlerini yine internet üzerinden satın almalarına imkân vereceğiz. Ülkemizde bir ilk olacak bu proje ile e-ticaret lojistiği bir daha eskisi gibi olmayacak.

YÜZDE 50’YE VARAN MALİYET TASARRUFU

Firmalara verimlilik anlamında nasıl bir farklılık yaratıyorsunuz? Bunun maliyetler üzerindeki etkisi ne oluyor? Ölçümleyebildiğiniz bir örnek oldu mu?

Operasyonel ekiplerimizle, teknoloji ekiplerimiz büyük bir uyum içinde çalışıyor, bunun yanına bir de teknolojik alt yapımız ile yönetilen depo operasyonlarımızı ekleyince, konvansiyonel lojistik şirketlerine oranla yüzde 30 daha verimli şekilde işlerimizi gerçekleştirebiliyoruz. Bunun yansımasını da operasyonel sonuçlarımızda görüyoruz. Dünyanın önde gelen firmalarından bir tanesi olan müşterimizin yıllık depo sayım sonuçlarında 0 hata ile büyük bir başarı yakaladık. Her gün mal kabulünü yaptığımız ve sevk ettiğimiz 10 binlerce ürün trafiğini düşündüğünüzde bu başarının önemini anlamlandırabilmek daha mümkün olacak. Ayrıca e-ticaret lojistiği alanında sunduğumuz depolama hizmetiyle, tüm operasyonel süreçlerini OPLOG’a outsource eden firmalar yüzde 50’ye yaklaşan oranda bir maliyet tasarrufu sağlarken, tüm yönetim konsantrasyonlarını kendi işlerini geliştirmeye ayırabiliyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN OCAK SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

18 Oca 2018
Benzer Haberler
OPLOG LOJİSTİK TEK TIKLA E-TİCARETİ HIZLANDIRACAK
Kategori: Lojistik
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!