17 Oca 2018

PEGASUS “MİSAFİR”E ODAKLANACAK

İş süreçlerini yalınlaştırarak fazla yüklerden kurtulduklarını ifade eden Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane, gelecek için ise “küresel havacılık sektörünün geleceğine ‘misafir’ odaklı yaklaşımların damga vuracağına, sürdürülebilir başarının anahtarının da bu yaklaşım olduğuna inanıyoruz. Tüm süreçlerimizde misafirlerimize benzersiz bir deneyim yaşatmak ve sunduğumuz faydayı maksimuma çıkarmak için çalışıyoruz” diyor.

Türk havacılık sektörü açısından genel bir değerlendirme yapmak gerekirse 2017 yılı nasıl geçti? Pegasus yılı nasıl kapatacak?

2016 yılı ülkemiz için zor bir yıl oldu. Batılı bir ülkede 100 yılda olabilecek olaylar zinciri, 2016 yılında Türkiye’nin başına geldi. 2017 yılında 2016’nın olumsuz etkilerini silmeye başladık. Pegasus Hava Yolları olarak bu yıl da her zamanki gibi çok çalıştığımız, çok ürettiğimiz, misafirlerimize daha iyi hizmet sunabilmek adına yeni projeler geliştirdiğimiz bir yıl oldu. 2017’yi bir yenilenme dönemi olarak gördüğümüzü, asıl büyümenin 2018 ve sonrasında gelmesini beklediğimizi daha önce de ifade etmiştik. 2017’de, 2016 yılında başlattığımız verimlilik çalışmalarının meyvelerini toplamaya başladık. Uçuş ağımıza yeni yurt içi ve yurt dışı uçuş noktaları kattık. Transit pazarın ve direkt uçuşların sağlıklı büyüyebilmesi için Türkiye’nin hub sayısını geliştirmesi gerektiğine inanarak, Ankara ve İzmir merkezli direkt seferlerimizin sayısını da yıl boyunca artırdık. 2012 yılında sipariş verdiğimiz A320neo ve A321neo tipi 100 uçaklık siparişimizin ilk uçaklarını 2016 yılının 3. çeyreğinden itibaren teslim almaya başlayarak, filomuza yeni nesil çevreci motorlara sahip olan yeni uçaklarımızı eklemeyi sürdürdük.

Türkiye genelinde ve globalde kaç ülkede, kaç noktaya kaç uçak ile hizmet veriyorsunuz? Kısa vadede Pegasus’u göreceğimiz yeni ülke ya da bölgeler olacak mı?

Filomuzda yılsonu itibari ile yer alan 74 adet uçağımızla misafirlerimizi 38’i yurt içinde, 73’ü yurt dışında olmak üzere toplam 41 ülkede 111 noktaya ulaştırıyoruz. Başta İstanbul Sabiha Gökçen, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Antalya Havalimanı olmak üzere birçok havalimanımız üzerinden Türkiye ile Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Orta Asya arasında bağlantılı uçuşlar gerçekleştiriyoruz. Uçmanın herkesin hakkı olduğuna inanan bir havayolu şirketi olarak, 2018’de de uçuş ağımıza yeni yurt içi ve yurt dışı uçuş noktaları eklemeye devam edeceğiz.

“DİJİTALLEŞMEYE DÖRT ELLE SARILDIK”

2016 yılını verimlilik çalışmalarına ayırarak geçirmiştiniz. Yaptığınız bu çalışmaların meyvelerini 2017 yılında toplayabildiniz mi? Neleri değiştirdiniz?

Pegasus yönetimi olarak 3C dediğimiz CASK (maliyet), CASH (nakit) ve CAPASITY (kapasite) alanlarına odaklanarak verimliliğe öncelik verdik. Maliyet alanında; tedarikçiler ile yapılan anlaşmalarda fiyat revizyonuna gittik. Yalın yönetim için performans odaklı bir iş gücü optimizasyonu yaptık. Pazarlama faaliyetlerimizde maliyetlerimizi gözden geçirdik ve hedef kitlemize odaklandık. İş süreçlerini yalınlaştırarak fazla yüklerimizden kurtulduk. Yakıt tüketiminde optimizasyon projelerini hayata geçirdik. Dijitalleşmeye dört elle sarıldık. Nakit alanında; filo gençleştirme kapsamında ilk büyük motor bakımı yaklaşan uçaklarımızın satışını gerçekleştirdik. Yan gelirlerin dinamik fiyatlandırılması projesini başlattık. Wet lease operasyonuyla âtıl kapasitemizi değerlendirdik. Akıllı projelere yatırım yaparak verimliliği artırmak da çok önemli tabii… Aircraft Tracker/Uçak Takip ile Big Data’yı kokpite uyarladık. Uçtuğumuz meydanların yüzde 60’ında elektronik uçuş haritalarına geçtik. Bu oranı yüzde 100’e çıkararak Pegasus kokpitlerini bir veri merkezi gibi ele alacağız. Stratejik filo yönetiminde Airbus siparişlerimizi öne çekerek yakıt tasarrufu sağladık. Tüm bunlarda amacımız verimliliği artırmak ve Pegasus’u bir adım öne taşımaktı. 2017’de tüm bu verimlilik çalışmalarının meyvelerini toplamaya başladık.

MÜŞTERİ TRENDLERİ FAYDA-MALİYET EKSENİNDE DEVAM EDECEK

Havayolu müşteri trendleri dönem dönem değişiyor. 2018 yılında müşteri trendi sizce nasıl evirilecek? Pegasus olarak siz bu alanda ne tür çalışmalar yürütüyorsunuz?

Pegasus Hava Yolları’nın “düşük maliyetli havayolu” adı verilen iş modeli, tüm dünyada başarıyla uygulanan bir iş modeli. Havayolu ile ulaşımın herkesin hakkı olduğuna inanan bir şirket olarak, Türkiye’de uygun fiyatlarla uçmayı sağlamak amacıyla bu iş modelini ülkemize uyarladık. Bu model, Türkiye’de bir ilk ve tek olma niteliği taşıyor. Düşük maliyetli havayolu modelinde misafirlerimize uygun fiyatlı uçak biletleri sunuyor, ek ürün ve hizmetlerle seyahatlerini ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirmeyi kendi seçme özgürlüklerine bırakıyoruz. Böylece misafirlerimiz, yalnızca kendi ihtiyaçları doğrultusunda istedikleri ek hizmetleri alabiliyor ve başkasının ihtiyaç duyup aldığı bir hizmetin parasına ortak olmuyor. 2018 yılında da müşteri trendlerinin tamamıyla fayda-maliyet ekseninde devam edeceğini öngörüyoruz. Akılcı yaklaşımlar, misafirlerimizin hem hakkı hem de tercihi olmaya devam edecek.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN OCAK SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

17 Oca 2018
Benzer Haberler
PEGASUS BİLİŞİM ALTYAPISINI TURKCELL’DEN YÖNETECEK
Kategori: Güncel Haberler
PEGASUS “MİSAFİR”E ODAKLANACAK
Kategori: Havayolu
PEGASUS, ANKARA’DAKİ UÇUŞ AĞINI GENİŞLETİYOR
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!