17 Oca 2018

2018 INFLUENCER MARKETING TRENDLERİ

Birçok marka pazarlama stratejileri ve bütçeleri içerisinde “influencer marketing”e daha çok yer vermeye başladı bile. Bunun en önemli sebebi elbette influencer marketing’in diğer geleneksel online/offline pazarlama yöntemlerine kıyasla çok daha etkili, hızlı, doğal ve ölçümlenebilir bir yöntem olmasından kaynaklanıyor. Özellikle web ve mobilde Adblock kullanımının da artması ve influencer marketing kampanya dönüşlerindeki yüksek ROI (Return on Investment/Yatırım Geri Dönüş) oranları, influencer marketing’i sadece yükselen bir trend değil aynı zamanda marka iletişimi için zorunlu bir araç haline getirmiş durumda. 2017 yılında hem Türkiye’de hem de dünyada farklı sektörlerden birçok markanın influencer marketing’e ilk defa adım atmasına şahit olduk. 2018 yılında markaların influencer marketing’e daha çok yer vermeye başlayacağını düşünüyorum. Influencer marketing’in hem içerik üretiminin zenginleşmesi hem de markaların bu alanın farkına varması ile birlikte yüzde 100 oranında büyüme kaydetmesini bekliyoruz. Bunun en önemli sebebi influencer marketing’in diğer geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla çok etkili, hızlı, doğal ve ölçümlenebilir bir yöntem olması. 2018 yılında influencer marketing kampanyalarında 6 önemli trend hakim olacak ve bu trendler kampanyaların başarısını etkileyecek. Bu trendler şöyle:

1. Kampanyalarda ROI ve KPI Bazlı Ölçümleme Artıyor
2018 yılında daha çok marka artık sadece görüntülenme ve erişim hedefli değil aynı zamanda daha çok etkileşim sonrası kampanya dönüşlerini ölçümleyecek. Artık daha çok marka her kampanyada influencer başına harcanan maliyeti ve geri dönüşü ölçümleyebilir hale geldi. Takip linkleri ve gelişmiş analitik servisleri sayesinde, kullanıcıların influencer’ların paylaştıkları içerikler üzerinde yönlendirildikleri platformlardaki tüm davranışları takip edilebiliyor. Araştırmalar gösteriyor ki başarılı influencer marketing kampanyalarında, tavsiye ve doğal reklam yoluyla kazanılan sadık kullanıcılar ve tüketicilerin yaptıkları harcama oranları diğer mecralara göre çok daha yüksek oluyor. Aynı zamanda Adweek’in yayınladığı araştırmaya göre, influencer marketing kampanyalarına yatırılan her 1 Dolar karşılığında 6.85 Dolar “kazanılmış medya değeri” elde edildiği ölçümlenmiş. 2018 yılında markalar kampanya özelinde ROI yani yapılan yatırımın geri dönüşünü daha sıkı takip edecek.

2. Video İçeriklerin Yükselişi
2018’de video içerikler dijital pazarlamanın her alanında olduğu gibi influencer marketing’de de kilit bir noktaya yerleşecek. Youtube tüm dünyada 1,5 milyarın üzerinde aylık kullanıcı rakamına sahip ve trafiğinin yüzde 70’inden fazlası mobilden geliyor. Snapchat’in ardından gelen Instagram hikayeleri ve Facebook Watch’un ardından insanların içerik üretmeleri ve bunları çok sayıda insana ulaştırma şansı arttı. Instagram’ın özellikle hikayeler özelliği ile birlikte yükselişe geçmesi ve 1 milyar kullanıcıya doğru gitmesinde video içeriklerin payı büyük. Daha fazla marka video odaklı influencer marketing kampanyalarını tercih ediyor olacak.

3. Micro Influencer ile Daha Çok Kampanya
Mikro-influencer’ların yılı olan 2017’den sonra, 2018 mega-makro-mikro influencer’ların daha çok bir arada olduğu ve müşterilerin de bu pazarlama sürecine organik bir şekilde dahil olduğu bir yıl olacak. Kulaktan kulağa yöntemiyle müşterilerin sadakat potansiyelleri güçlendirilecek ve ürünlerin pazarlamasında aktif rol alarak deneyimlerini anlatan müşteriler, yaptıkları yorum ve atıflarla birer influencer etkisi yaratacak. Makro ve mikro influencer’ların bir araya gelmesinde de ilham verici içerikler hazırlamak, ürünler hakkında soruların cevaplanması, influencer’lar aracılığıyla promosyon vermek ve satış sürecinde influencer’ların müşterilere yardımcı olması gibi yollar izlemek mümkün.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN OCAK SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

17 Oca 2018
Benzer Haberler
2018 INFLUENCER MARKETING TRENDLERİ
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

KURLAR TAM GAZ

NE KADAR İYİ BİR MENTOR OLURSUNUZ?