7 Kas 2017

UPS, DEĞİŞEN TİCARET MODELLERİNE HAZIR

Ünümüzde ticari sınırlar gittikçe ortadan kalkarken, e-ticaret inanılmaz bir hızla artış gösteriyor. Online ticaret, geleneksel ticaret modellerinin yerini yavaş yavaş almaya başlarken uluslararası e-ticaret gönderilerindeki artış hava kargo sektöründeki gönderi miktarını da paralel olarak yükseltiyor. Bu artışa dikkat çeken UPS Türkiye Genel Müdürü Ufku Akaltan, şirketlerin değişen müşteri alışkanlıklarının iyi analiz edilmesi gerektiğini vurguluyor ve “E-ticaret pazarından pay almak adına sadece hava kargo sektörünün değil, tüm lojistik sektörünün teknolojik çözümlere, Ar-Ge’ye ve özel uzmanlık gerektiren niş alanlara ağırlık vermesi gerekiyor” diyor.

Yıllık büyüme oranı yüzde 20’lere varan bir e-ticaret endüstrisinden söz ediliyor. Hava kargo sektörü genelinde bakıldığında, sektör bu pazardan pay almak için hangi adımları izlemeli, neler yapmalı?

E-ticaretin hava kargo sektörüne şüphesiz olumlu etkileri var. E-ticaret, alışveriş alışkanlıklarında kökten değişiklikler meydana getirdi. Müşteriler ürün satın aldıklarında sanal mağazanın hangi ülkede olduğuna bakmaksızın birkaç tıklama ile işlemlerini tamamlıyor. Siyasi sınırlar hala olsa da, ticari sınırlar gittikçe ortadan kalkıyor. Uluslararası e-ticaret gönderileri arttıkça, hava kargo sektöründeki gönderi miktarı paralel olarak artıyor. Sadece hava kargo sektörünün değil, tüm lojistik sektörünün teknolojik çözümlere, Ar-Ge’ye ve özel uzmanlık gerektiren niş alanlara ağırlık vermesi gerekiyor.

Peki, UPS bu pazardan pay almak adına neler yapıyor?

UPS’in farklı ihtiyaçlara göre düzenlenmiş geniş yelpazedeki gönderi çözümleri ve firmaların web sitelerine kolayca entegre olabilen yazılımları online satış yapan müşterilerimizin işlerini kolaylaştırırken, müşteri memnuniyetini artırıyor. Worldship, Quantum View, Campus Shipping, Internetshipping ve World Ease gibi teknolojik hizmetlerimiz sayesinde müşterilerimiz, gönderi sürecini her adımda yönetebiliyor, gümrük süreçlerini hızlandırıyor ve tam görünürlük elde ediyor.

İADE, EN ÖNEMLİ SATIŞ SONRASI HİZMET OLARAK KARŞIMIZA ÇIKIYOR

Online ticaretin endüstriyel satın alımı aksattığı konusunda bir rapor yayımlamıştınız. Görünen o ki; klasik satın alımlar zamanla e-ticarete dönüşüyor. Peki, pazardaki payınızın azalmaması için aldığınız önlemler var mı?

Online ticaret, geleneksel ticaret modellerinin yerini yavaş da olsa almaya başlıyor. Çevrimiçi bilgi ve işlem kabiliyetinin artması bunda oldukça etkili. Araştırmamıza göre endüstriyel alıcıların yüzde 86’sının -2015 yılından bu yana yüzde 8 artışla- tedarikçilerinden satış sonrası hizmet beklentisi arttı. Bu noktada iade hizmetleri, en önemli satış sonrası hizmet olarak karşımıza çıkıyor. Biz de UPS olarak etkin dağıtım ağı ve küresel operasyonumuzu sürekli olarak geliştiriyor ve bu süreçleri yeni teknolojik yatırımlarımızla optimize ediyoruz.

E-ticaret gönderilerinin toplam gönderileriniz içindeki payı nedir? Son yıllardaki değişimi de değerlendirerek açıklar mısınız?

2017’nin ilk yarısını incelediğimizde e-ticarette ihracat gönderilerinin hacminin, yurt içi gönderilerine kıyasla daha yüksek olduğunu gözlemliyoruz. Ancak müşterilerimiz arasında her ölçekten şirket var. Birçok perakende müşterimizin hem geleneksel mağazalarından, hem de web siteleri üzerinden çok kanallı satış yaptıklarını da unutmamak gerekir.

İKİNCİ ÇEYREKTEKİ BÜYÜMEMİZİN ARDINDAKİ TEMEL ETKEN E-TİCARET

E-ticaret konusunda belirlediğiniz yakın, orta ve uzun vadedeki hedefleriniz neler? Pazardaki payınızı artırmak için küresel ölçekte neler yapıyorsunuz?

Tüketiciler online alışveriş yapmayı giderek daha fazla tercih ediyor ve UPS’in eşsiz dağıtım çözümleri portföyü ve endüstride müşteri odaklı teknolojisi ile e-ticaretin kolaylaşmasını sağlarken, yaygınlaşmasına katkı sağlıyor. UPS, yayınladığı ikinci çeyrek raporuna göre ABD’deki yurt içi gönderilerde 2016’ya göre gelirde yüzde 8,1’lik bir artış sağladı ve e-ticaret bu büyümenin ardındaki başlıca etkenlerden biri oldu. UPS, müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için her yıl teknolojiye 1 milyar Dolar yatırım yapıyor. Bu doğrultuda yatırımlarımızı devam ettirerek e-ticaretteki lojistik ihtiyaçlarını karşılamaya devam edeceğiz.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN KASIM SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

7 Kas 2017
Benzer Haberler
UPS, DEĞİŞEN TİCARET MODELLERİNE HAZIR
Kategori: Havayolu
UPS 2025’E KADAR YENİLENEBİLİR ENERJİ VADEDİYOR
Kategori: Güncel Haberler
UPS, MÜŞTERİ DENEYİMİNDE EN İYİ LOJİSTİK MARKASI OLDU
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!