7 Kas 2017

HAVA KARGO SEKTÖRÜNE E-TİCARET DOPİNGİ

Küresel ekonomi giderek artan bir hacimle e-ticarete doğru yönelmiş durumda. 2005 yılından bu yana, küresel internet perakende satışları, geleneksel mağaza bazlı satışlardan çok daha hızlı bir şekilde, Euromonitor International’a göre yılda ortalama yüzde 20’nin üzerinde büyüdü. Büyük ve küçük e-perakendeciler tarafından gönderilen iç hacimlerin artmasının yanı sıra, hızla büyüyen sınır ötesi e-ticaret pazarı önemli bir büyüme sürücüsü olmaya devam ediyor. International Post Corporation (IPC) yıllık anketinde 2013-2015 yılları arasında Asya Pasifik’ten Avrupa’ya yapılan e-ticaretin yüzde 66 oranında arttığı belirtiliyor. 2019 yılı için öngörülen e-ticaret satışlarının küresel değerinin 3,5 trilyon Dolar’a ulaşması bekleniyor. Bu etkileyici rakamlara rağmen, eMarketer’e göre çevrimiçi perakende, toplam perakende satışların yalnızca yüzde 8,7’sini oluşturduğu için henüz nispeten olgunlaşmadı. Ancak bu rakamlar yine de yakın gelecekte e-ticaretin büyük potansiyelini gösteriyor. E-ticaret, hava kargo endüstrisi için gelecekteki en önemli büyüme sürücülerinden biri durumunda çünkü online alışveriş, dünya çapındaki parsiyel dağıtım servislerine olan talebi artırıyor. Sektörün parsiyel hacmi son on yılda iki katına çıktı ve ekonomik büyümenin çok üzerinde bir oranda büyüdü.

SINIR ÖTESİ E-TİCARET
Online alışveriş yapanların giderek artan bir oranda yurtdışındaki alışveriş sitelerini tercih etmeye başlaması, sınır ötesi e-ticaret hacminin artmasını sağladı. IPC’nin Mart ayında yayımladığı bir araştırmaya göre; Çin, ABD, Almanya ve Birleşik Krallık’taki e-ticaret kullanıcılarının çok büyük bir bölümü en az iki haftada bir online alışveriş yapıyor. Sınır ötesi e-ticaret müşterilerinin beklentileri de yurtiçiyle aynı: Hız, teslimat sürelerinin öngörülebilirliği ve izlenebilirlik. Bu nedenle, şebeke kapsama alanı, uçuş sıklığı, izlenebilirlik olanağı, esnek ve çeşitli son mil dağıtım çözümleri, e-ticaret müşterilerine yönelik hizmetlerde büyük önem taşıyor. Aynı araştırma, sınır ötesi e-ticaretin, düşük maliyetli ve hafif ürünler için ağırlıklı olarak tercih edildiğini gösteriyor. Araştırmaya göre yurtdışından e-ticaret yoluyla alınan ürünlerin yüzde 81’i 2 kilogramın, yüzde 45’i ise 500 gramın altında. Bu ürünlerin yüzde 36’sının maddi değeri 25 Avro’dan daha düşük. Diğer ilginç bir gerçekse, ayakkabı, tekstil ve elektronik alışverişlerinin, seyahat, eğlence ve finansal ürünler gibi hizmetleri hariç tüm online harcamaların yüzde 50’sinden fazlasını oluşturması. Bu da, hava kargo sektörünün oyuncularının bu alanlarda daha da uzmanlaşmasının önünü açıyor.

E-TİCARET KULLANICILARI NE İSTİYOR, HAVA KARGOCULAR NE SUNABİLİYOR?
E-ticaret pazarı, müşterilerine; uçtan uca izlenebilirlik, teslimat süresinde güvenilirlik, bedava nakliye ve kolay iade seçenekleri gibi imkânlar sunabiliyor. Ücretsiz nakliye hizmeti sunabilmek için perakendecilerin lojistik sağlayıcılarından düşük maliyetli çözümler almaları gerekiyor. Aynı şekilde, tüketicilerine aynı gün teslimat seçeneklerini de içeren hızlı teklif edebilmek için perakendeciler, yüksek öncelikli ve tamamen güvenilir lojistik hizmetlerine ihtiyaç duyuyor. Bu nedenle hava kargo oyuncuları, e-ticaret müşterilerine yönelik uçtan uca izlenebilirlik, öncelikli teslimat, düzenli ve düşük maliyetli teslimat gibi hizmetleri sunma mecburiyetinde. Hava kargocuların önem vermesi gereken alanlardan bir diğeri ise emniyet ve güvenlik. Bunun dışında işlemleri basitleştiren, akışları optimize ederek hızlandırabilen ve teknolojiye yatırım yapan firmaların bu alanda rakiplerine göre bir adım önde olacağı öngörülüyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN KASIM SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

7 Kas 2017
Benzer Haberler
“İHRACATÇI İÇİN EN İYİ İNOVASYON, TAŞIMA MALİYETİNİ DÜŞÜRMEK”
Kategori: Güncel Haberler,Lojistik
E-TİCARETTE TESLİMAT MODELLERİ DE DÖNÜŞÜMDE
Kategori:
E-TİCARET KULLANICILARININ GÖZÜ DIŞARIDA
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!