7 Kas 2017

HOROZ, KATMA DEĞERLİ HİZMETLERE ODAKLANIYOR

Horoz lojistik, kuruluşunun 75. yılını kutladığı 2017 yılında yurtiçi taşımacılık alanında hayata geçirdiği e-ticaret hizmeti ve Horoz Bolloré Logistics olarak gerçekleştirdiği Afrika odaklı projelerle ön plana çıktı. Türkiye’den Afrika’ya en çok taşıma yapan forwarder firmaları arasında ilk sırada yer aldıklarını söyleyen Horoz Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Horoz, yurtiçinde başladıkları e-ticaret teslimatlarını da hatırlatarak “Büyümenin yanında, daha fazla katma değer üretebileceğimiz projelere yoğunlaşıyoruz” diyor.

Eski parlak günlere nazaran lojistik sektörü son birkaç yıldır zor bir dönemden geçiyor. Genel olarak lojistik sektörünü değerlendirir misiniz?

Sektörümüzde, son yıllarda belirsizlik yaratan birtakım unsurlar yaşanıyor. Ülkemizde ve çevre ülkelerde yaşanan karışıklıklar, siyasi belirsizlikler gibi. Tabii ki bu genel tablonun sektöre ve şirketlere olan yansımasını görüyoruz. Ülkenin ekonomik yapısında inişli çıkışlı seyirler olabiliyor. Bir dönem ihracat yükseliyor, bir dönem ithalat tamamen duruyor. Bu gibi durumlar da yönetilmesi kolay süreçler olmuyor. Bunun yanı sıra piyasada yasalara, yönetmeliklere, vergi kanunlarına uymayan irili ufaklı şirketler de bulunuyor. Bunun neticesinde de eşit olmayan rekabet koşulları oluşuyor. Bu anlamda denetimlerin artırılması bu gibi sorunların çözümünde etkili olacaktır.

Yılın son çeyreğine girdik. Horoz Lojistik özelinde bakarsak 2017 yılı sizin için nasıl geçti? Bir önceki yıl ile karşılaştırarak değerlendirme yapar mısınız? 2017’yi nasıl kapatmayı planlıyorsunuz?

2017 şirketimiz açısından gayet iyi geçti. Özellikle girdiğimiz birtakım yenilikçi projelerde gayet başarılı olduk. Hem iş hacmimiz arttı, hem de sunduğumuz yeni ürünlerimizde olumlu geri dönüşler aldık. Bu anlamda kârlılığımızı da iş hacmimizi de yükseltmiş olduk. Bu sebeple 2017 oldukça verimli geçirdiğimiz bir yıl oldu diyebiliriz.

AFRİKA’DA RAKİPLERİMİZİN HİÇ OLMADIĞI ÖLÇÜDE GÜÇLÜYÜZ

Pek çok lojistik firması kârlılığını artırmak adına gelişim gösteren yeni sektörlere yatırım yapıyor ve hizmet yelpazesini geliştiriyor. Mevcut hizmet alanlarınız dışında gelişme gördüğünüz yeni bir alana girmek gibi bir hedefiniz var mı?

Horoz grubu olarak, grubumuzun ürün çeşitliliği oldukça geniş. Ürünlerimizi gerek Anadolu’da, gerekse yurtdışında daha geniş bir müşteri kitlesine ulaştırmayı planlıyoruz. Bizim yatırım şeklimiz; genel olarak yeni işlere, yeni coğrafyalara girmeye ve bu coğrafyalara servis ulaştırmaya yönelik oluyor. Bu anlamda yatırımlarımızı 2016 ve 2017’de gerçekleştirdik, 2018’de de devam edeceğiz. Bu sene bizim için çok özel bir sene. Şirketimizin kuruluşunun 75. yılını kutluyoruz. 75. yılımızda Horoz Lojistik olarak yurtiçi taşımacılık alanında e-ticaret hizmetimizle, Horoz Bolloré Logistics olarak Afrika odaklı projelerimizle ön plana çıkıyoruz. Dünyayı 24 saat açık küresel bir pazar haline dönüştüren internetin sahip olduğu imkanlar, e-ticaret aracılığıyla işletmelere fayda sağlarken, müşteriler için de hızlı ve kaliteli bir hizmet anlamına geliyor. E-ticaret bizim de odağımızda ve bu alanda hizmet veriyoruz. 75 yıl gibi derin bir geçmişi ardımıza alarak yeni yatırımımız e-ticaret sistemi ile son kullanıcıların adreslerine en kısa sürede ve başarıyla teslimatlar gerçekleştiriyoruz. Son yıllarda Türkiye’nin Afrika kıtasına yönelik ticaretinin artmasını da göz önüne aldığımızda Afrika, potansiyeli çok büyük bir pazar olarak karşımıza çıkıyor. Afrika kıtasında ortağımız Bolloré’nin 50 yılı aşkın süredir faaliyet göstermesi ve kıtada çok iyi bir altyapıya sahip olması bizim için bir avantaj oldu. Afrika kıtasındaki 54 ülkenin 46’sında rakiplerimizin hiç olmadığı ölçüde güçlüyüz.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN KASIM SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

7 Kas 2017
Benzer Haberler
HOROZ LOJİSTİK’TE ÇİFTE KUTLAMA
Kategori: Güncel Haberler
HOROZ, KATMA DEĞERLİ HİZMETLERE ODAKLANIYOR
Kategori: Lojistik
HOROZ LOJİSTİK’İN VİZYONU CAMDA HAYAT BULDU
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!