7 Kas 2017

DİJİTAL YETENEK MIKNATISI HALİNE GELEBİLİR

Dijitalleşme gerçek zamanlı olarak daha hızlı iletişim kurmak, daha verimli çalışmak ve daha yaratıcı olmak için şirketlere sınırsız olanaklar sunuyor. Ancak çığır açan dijital iş modelleri öncülere ihtiyaç duyar: Yaratıcılar, ileri görüşlü düşünürler, denenmiş yolu terk etmekten ve işlerine sahip çıkmaktan çekinmeyen, müşteri isteklerini hızla evrimleşen harika ürünlere, hizmetlere ve çözümlere nasıl dönüştüreceğini bilen mucitler. Şirketin dijital dönüşümünü önemli ölçüde hızlandırabilecek doğru yeteneği ekibe katmak elzem. Ayrıca, eğer günlük kurumsal faaliyetleriniz canlı, esnek ve sosyal medya bazlı bir ortam olmada bu yeteneklerin beklentilerini karşılamıyorsa, dijital yerliler sırtlarınızı size dönüp başka yerlere gidebilir. Makine öğrenimi yapan bilim insanları, veri analitiği uzmanları, IT güvenlik uzmanları veya geliştiricileri bulmak zaten zor ve müşterilerin dijitale olan talepleri arttıkça önümüzdeki birkaç yıl içinde bu bilgiye olan talep de önemli ölçüde artacak. Dijital çağda yetenek seçimi ve işe alım da dolayısıyla geçmişe göre daha stratejik bir şekilde ele alınması gereken alanlardır. Peki şirketinizi dijital yetenekler için cazip bir işveren olarak nasıl konumlandırırsınız?

ŞİRKETİ YENİ BİR BAŞLANGIÇ İÇİN HAZIRLAMA
Bunun bir yolu, önceleri dijital düşüncenin düşmanı olan katı yapıları ortadan kaldırmak. Dijitalleşme, eskiden sınırları keskin çizgilerle belirlenmiş alanları derhal birleştirmeyi gerektirir. Sanayi şirketlerini ele alalım. Geçmişte satış departmanları spesifikasyonları müşteri isteklerine göre belirlerdi ve bunlar daha sonra adım adım üretim sürecine aktarılırdı. Bugünlerde her şeyin neredeyse aynı anda gerçekleşmesi bekleniyor. Önceleri IT departmanları için en önemli öncelikler veri merkezlerinin donatımı, yazılım satın alma ve özel yazılım geliştirmekti. Artık şirketler sunucu kapasitesini ve yazılımlarını buluttan alıyor. Bu değişiklikler piyasada yetenek ararken dikkate alınmalı. Örneğin, Düsseldorf merkezli moda perakendecisi Peek&Cloppenburg’da operasyon, geliştirme ve IT alanları birbirleriyle giderek daha fazla işbirliği yapmakta. Çünkü izole edilmiş departmanların ve katı hiyerarşilerin şirketin yenilikçi gücünü ve hızını yavaşlattığını fark ettiler. Çalışanların karar verme konusunda giderek daha fazla yetkiye sahip olmalarının nedeni de budur. P&C’nin dijital dönüşümü, uzman departmanların müşteri temas noktalarını güçlendiren süreçleri analiz etmelerine ve dijitalleştirmelerine yardımcı olan kadrolu bir danışmanlık ekibi tarafından desteklenmekte.

YARATMA ÖZGÜRLÜĞÜ TANIYIN
Şirketinizi dijital yetenek için çekici kılmanın bir başka yolu da onlara olabildiğince yaratıcılık özgürlüğü vermek. Münih merkezli bir çevrimiçi otomobil, motosiklet ve ticari araç marketi olan AutoScot24 dijital kökenli bir şirket. AutoScout24 karar alma süreçlerinin daha hızlı olması gerektiğini kabul ederek, müşterileriyle yakın çalışan personelini güçlendirmeye başladı. Şirket, pazar segmentleri için kâr ve zarar sorumluluğu taşıyan küçük ve çevik, çapraz fonksiyonel ekipler oluşturdu. Bu önlemler iş birimleri arasındaki bağımlılıkları ortadan kaldırdı, öz sorumluluğu artırdı, iletişim süreçlerini kolaylaştırdı ve örgütsel uyumu geliştirdi.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN KASIM SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

7 Kas 2017
Benzer Haberler
AMAZON’DAN SANAL VE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKTE YENİ ÇÖZÜM: SUMERIAN
Kategori: Güncel Haberler
DİJİTAL YETENEK MIKNATISI HALİNE GELEBİLİR
Kategori: Yönetim
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!