7 Kas 2017

REKABETTE ÖNE GEÇMENİN ANAHTARI: DİJİTAL İTİBAR YÖNETİMİ

Kullanıcıların hayatında önemli yer tutmaya devam eden sosyal ağlar, markalar için en etkili iletişim platformlarını oluşturuyor. Artış gösteren trendin farkında olan markalar, pazarlama iletişimlerinin temeline bu mecraları dahil etmek istiyor. Bu doğrultuda; markaların, kendilerini kullanıcılara doğru tanıtıyor olması ve doğru iletişim stratejisi ile pazarlama iletişimi kurması büyük önem taşıyor. İnsanların zamanlarının büyük kısmını sosyal medyada geçirmeye başlaması şirketler için dijital itibar yönetimi konusunu gündeme getiriyor. Çoğu kişi bir marka veya ürün hakkında internette araştırma yaparken, marka ve ürün adının yanına şikâyetini yazarak arıyor. Böylelikle ilgili marka veya ürün hakkında internette bulunan şikâyet ve yorumlara bakarak satın alma kararı veriyor. Örneğin; bir müşterinin şikâyetini iletmek için çağrı merkezini arayıp dakikalarca ulaşamaması kızgın ve memnuniyeti düşmüş bir müşteri profili oluşturabilir. Buna karşın, müşteri ve takipçilerin sadece bir tweet paylaşımıyla ya da Facebook sayfanıza attığı bir mesaj ile hemen cevap alması; memnun, mutlu hatta sadık bir müşteri profili yaratıyor. Markanız adına etkin sosyal medya iletişimi yapmak, memnun olmayan müşterilere çok daha hızlı ulaşarak, onların şikâyetlerini daha çabuk çözebilmenizi sağlayacaktır. Dijital mecralarda kişi, kurum veya markanın ya da onların ürün ve hizmetlerinin bireyler üzerinde bıraktığı izlenim ve etkilerin toplamı şeklinde tanımlanabilen dijital itibar yönetimi; markanın ya da kurumun halkla ilişkiler faaliyetlerini yürüten tüm tarafların ortak sorumluluğunda bulunuyor ve doğru görev paylaşımı ile sağlıklı ve başarılı bir şekilde yönetilebiliyor.

OYUNUN KURALLARI DEĞİŞİYOR
Dijital çağda oyunun kuralları değişiyor. Tüketicinin sesi artık daha yüksek çıkıyor, yaptırım gücü artıyor. Artık tüketiciler sosyal medya aracılığıyla güçlerini birleştirip markalar üstünde baskı yaratabiliyor. Tüketici davranış ve alışkanlıklarının giderek benzemeye başlaması dijital itibar yönetimini gerekli hale getiren nedenlerin ise başında geliyor. Dijital dünya ile birlikte hayatımıza giren dijital itibar yönetimi; kurum, marka, ürün, hizmet ve kurumları temsil eden kişilerin dijital ortamlardaki algı yönetimlerini temel alıyor. Dijital itibar yönetimi, dijital ortamların saniyelerle ifade edilebilecek sürelerde değiştiği göz önüne alındığında, özel bir uzmanlık ve hız gerektiriyor. Bu nedenle; dinleme, takip, hızlı aksiyon ve raporlama dijital itibar yönetimi için son derece önemli araçlar haline geliyor. Şirketlerin sosyal medyada ve diğer platformlarda kendileri ya da ürünleri hakkında konuşulanları takip etmesi ve olumsuz yorumlara karşı hızlı önlem alması, marka konumlandırması açısından da oldukça önem taşıyor. Kullanıcıların marka ya da ürünler için rahatlıkla paylaşabildiği öneriler, şirketlere göz ardı edilemeyecek bir kazanç sağlayabildiği gibi olumsuz düşünceler de şirketlerin dijital itibarını zedeleyerek hem maddi hem manevi yönden zarara uğratabiliyor. Örneğin geçtiğimiz günlerde Amerikan United Airways firmasının uçağından zor kullanılarak bir yolcunun indirilmesi, sosyal medyada gündem oluşturmuştu ve şirketin hisselerinin bir günde 750 milyon Dolar değer kaybetmesine neden olmuştu. Bu örnek tüketicinin dijital çağda gücünün arttığının bir göstergesi. Artık markalar dijital itibar tehdidini göz ardı edemiyor ve buna uygun hareket etmek zorunda.

WEB SİTELERİ EN ÖNEMLİ İLETİŞİM ARACI
Günümüzde internet kullanıcılarının yaklaşık yüzde 80’i herhangi bir ürün ya da hizmeti satın almadan önce internette araştırma yapıyor ve bu araştırmaların büyük çoğunluğu arama motorlarında gerçekleşiyor. Kullanıcılar markayı ya da almak istedikleri ürünü aradıklarında, ilk sayfada firma ile ilgili negatif yorumlarla karşılaşırsa, daha ilk temasta firma açısından olumsuz bir izlenime kapılabiliyor. Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması ile ürünler ya da marka arandığında ilk sayfada çıkacak olan sonuçlar kontrol altına alınabileceği ve negatif yorumların diğer sayfalara ötelenmesi sağlanabiliyor. Dijital itibar yönetimi için web siteleri en önemli iletişim aracı. Marka ve ürün ile ilgili yapılan negatif yorumları pozitife çevirecek şekilde içerikler oluşturulup web sitesinde yayınlanarak kullanıcılar yönlendirilebiliyor. Kullanıcılar olumsuz bir yorumla ilgili arama yapsalar da markanın sitesine geldiklerinde konu ile ilgili gerçekçi bir açıklama görüp algıları değişebilir.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN KASIM SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

7 Kas 2017
Benzer Haberler
GELİŞEBİLİR OLMAK!
Kategori: Yazarlar
REKABETTE ÖNE GEÇMENİN ANAHTARI: DİJİTAL İTİBAR YÖNETİMİ
Kategori: Yönetim
GELİŞEBİLİR OLMAK!
Kategori: Yazarlar
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!