7 Kas 2017

DİJİTAL YETKİNLİKLER VE ALGI YÖNETİMİ

Filipin asıllı ergen bir çocuk olan Dino Ignacio, 2001 yılında Usame Bin Ladin ve Susam Sokağı’nın meşhur kahramanı Büdü’nün aynı resimde yer aldığını gösteren ‘photoshop’la oynanmış bir resim yarattı. İnternette popüler hâle gelen bu resim sonraları Amerikan karşıtı gösterilerde pankart olarak kullanıldı. Ancak pankartı taşıyanlar Büdü’nün resimde olduğunu fark etmemişlerdi. Sokaklarda koca koca pankartlar Usame Bin Ladin’i ve arkasındaki Büdü’yü öfke ile taşıyordu.

Dünya son yirmi yıldır hiç olmadığı kadar yakınlaşma kültürü içerisinde. Küçük bir çocuk bile viral bir hareketle firmaları, kurumsal yapıları darmadağın edebilecek bir güce sahip. Önemli olan ne kadar viral bir etki yaratabildiğiniz. Yine geçenlerde bir kargo firmasında paketlerin gelişigüzel atıldığına ilişkin yayınlanan video milyonlarca insan tarafından izlendi. Birkaç sorumsuz çalışanın yaptıkları hareketin bedelini binlerce insanın çalıştığı bir kargo firmasına mal edilmesi firmanın finansal bir krize girmesini kolayca sağlayabilirdi. Kurumlar kolay yükselmiyor ancak öyle bir zamana geldik ki beş dakikada meşhur olabilecek insanların varlığının yanında beş dakikada yıkılabilecek devlerin de olduğu bir dönemi yaşıyoruz. Gördüğüm kadarıyla firmalar bu konuda sorun yaşamadıkları sürece pek de proaktif davranmıyor. Sosyal medya sadece sorumlularına bırakılamayacak kadar önemli bir alan. 1990’ların başlarında Kevin Mitnick gibi ‘hacker’ların açtığı sosyal mühendislik kapısı artık çocukların bile eline geçmiş durumda. Firmalar hem içeriden hem de dışarıdan milyonlarca riskle sarılmış hâldeler. Tüm bunları kimseyi korkutmak için yazmıyorum ama her geçen gün dijitalleşen dünyaya uyum sağlamak için yeni şeyler yapılması gerekiyor.

Size tavsiyem özellikle dijital iletişim alanında bilgili ve uygulama yetkinliğine sahip kişilerle görüşmelere ve risklerinizi tanımlamalarına ihtiyaç olduğunu hatırlatmak. Belki bir kısmınız hatırlarsınız, dijitalleşen bankalar yıllarca önemli sorunlarla mücadele etti. Henüz daha prematüre dijitalleşen diğer sektörler de yeni risklere gebe görünüyor. Buna olanak sağlayan diğer bir yapı ise bulut networklerin varlığı. Bilgilerimiz havada dolaşıyor. Yeterli güvenlik önlemi alınmadığında hem sosyal medya açısından hem de network açısından ciddi tehlikelerin potansiyelini taşıyoruz. Her ne kadar sorunlardan bahsetmiş olsam da sosyal medyadaki viralliğin aynı zamanda büyük fırsatlar yarattığını da söylemeden edemeyeceğim. Çoğu firmanın başarılı bir sosyal medya kültürüne sahip olamamasının nedeni ise bu alanda çalışanların kurumsal bürokrasinin esnekliği ile uyumlanamamaları. Sosyal medya çok esnek ve bazen çocukça kalıplara sahipken kurumsal firmalar aynı esnekliği gösteremiyor.

Kurumsal olmak sıkı sıkıya kalıplara bağlı olmak demek değildir, kendinizi esnetmezseniz hızlı karar alma başarısına sahip olan daha küçük firmalar çok daha fazla ‘pazar payını’ yakalayacak. Artık lojistik imkânlar açısından Erzurum’un İspir ilçesindeki bir firma ile Newyork’taki başka bir firma arasında çok fark kalmadı. Artık herkes ürününü ya da hizmetini tüm dünyaya taşıyabiliyor. Asıl fark dijital iletişim kanallarını hangi beceri ve esneklikte kullanabildiğinizde yatıyor.

Umarım en kısa sürede firmanıza bu açıdan bakarsınız. Siz bakmazsanız bakmak zorunda kalabilirsiniz. Tek bildiğim mutlaka bakacağınız; ya isteyerek ya da zorla!

7 Kas 2017
Benzer Haberler
SİZ PERFORMANSI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?
Kategori: Yazarlar
DİJİTAL YETKİNLİKLER VE ALGI YÖNETİMİ
Kategori:
ÖNCE KENDİNDEN BAŞLA
Kategori: Yazarlar
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!