11 Eki 2017

E-TİCARETTE ÖNGÖRÜ ÇAĞINDAN AN-GÖRÜ ÇAĞINA

Yapay zekâ algoritmaları her geçen gün hayatımıza daha çok girmeye başladı. Bu algoritmalar ile e-ticaret perakendede bir yıl içerisinde amiral satın alma mecrası haline gelecek. E-ticarette öngörü çağından artık an-görü çağına geçiyoruz. Bu satın alma alışkanlıklarını hatta moda algısını bile değiştirecek. Artık e-ticaret tüketiciye dair anlık toplanan veri yığını içinden gelecek öngörüsü yapabilen algoritmalarla şekilleniyor. Gelecekten kasıt; bir gün, bir saat hatta bir dakika sonrası bile olabiliyor. Hatta artık öngörü kavramı yerini ‘an-görü’ye bırakmaya başladı. Tüketici verilerinden sonuçlar çıkarmamızı sağlayan algoritmalar neredeyse saniyelerle yarışıyor. Veri madenciliği, e-ticarette operasyon verimliliğini artırmanın ve yola devam edebilmenin vazgeçilmez unsurlarından biri. Büyük veri değil artık herhangi bir veri anlık olarak kullanılabiliyor. Örneğin internetten 1 beden yeni doğan bebek bezi alan ya da arayan birinin sosyal medya hesaplarında bir dakika içinde bebek bezi reklamları ve bebekle ilgili reklamlar gösterilebiliyor. 5 ay sonra da 5 aylık bebeğe uygun ürünler gösterilebiliyor otomatik olarak. Kullanıcı alışkanlıklarına göre kişiye özel reklamlar çıkılıyor yani. Artık eskisi gibi itici reklamlar değil tüketicinin tahmini ihtiyaçlarına yönelik çekici reklamlar yapılıyor. Kampanyalardan sadece ilgili olabilecek kişilere haber veriliyor. Kişinin alışverişleri, alışkanlıkları, sosyal medya beğenileri, kredibilitesi, kredi kartı ödemeleri gibi yüz binlerce bilgi veri havuzunda işlenebiliyor.

E-TİCARET 2018’DE AMİRAL SATIN ALMA KANALI OLACAK
Önümüzdeki yıl itibariyle genç tüketicilerin çok büyük bölümünün ilk tercihlerinin e-ticaret olacağını öngörüyoruz. Şu an konvansiyonel diğer ticaret mecralarına göre bir alternatif olan e-ticaret, 2018’de amiral satın alma kanalı olacak. Şimdiden öncü değişimleri görebiliyoruz. 2018’de özellikle mobil e-ticaretin hızla büyüdüğüne tanık olacağız. Sokakta beğendiğiniz bir şeyin fotoğrafını çekip dakikalar içerisinde siparişini verebiliyor olacağız. Bu sadece satın alma alışkanlıklarını değil, modayı da etkileyecek. Moda hızlanarak çok daha kısa ömürlü hale gelebilir. 2018’de e-ticaretin en önemli perakende kırılımı haline geleceğine inanıyoruz. E-ticaret/perakende oranı ülkemizde henüz yüzde 2 civarında. 2018’de an-görü algoritmalarının da desteğiyle yüzde 5’in üzerine çıkacağını düşünüyoruz. 2018’de bazı şirketlerde cironun an az yüzde 50’si mobilden geliyor olacak. Mağazaların, mağaza içi mobil ve internet deneyiminin birleştirildiği yeni anlık konseptler de ortaya çıkacak.

“E-ticaret/perakende oranı ülkemizde henüz yüzde 2 civarında. 2018’de an-görü algoritmalarının da desteğiyle yüzde 5’in üzerine çıkacağını düşünüyoruz. 2018’de bazı şirketlerde cironun an az yüzde 50’si mobilden geliyor olacak. Mağazaların, mağaza içi mobil ve internet deneyiminin birleştirildiği yeni anlık konseptler de ortaya çıkacak.”

4 YENİ TREND
Bugün yavaş yavaş hayatımıza girmeye başlayan bazı satın alma alışkanlıkları 2018’de iyice yerleşecek. 2018’e dair alışveriş trendleri ise şöyle:

Chatbot ile Alışveriş
Bazı büyük kurumlar müşteri hizmetleri, alışveriş ve rezervasyon yapmayı kolaylaştırmak için entegre rehbet botlar (chatbot) kullanmaya başladı. Tüketici siteye girdiğinde vakit kaybetmeden ne aradığını bota söyleyerek yardım alabiliyor. Bu da hizmet ve alışveriş kalitesini yükseltip işlemleri hızlandırıyor. 2018’de chatbot kullanımı yaygın hale gelecek.

Click Connect Teslimat
Tüketiciler artık internet üzerinden bir alışveriş yaptıktan sonra ürünü hemen teslim almak istiyor. Online sipariş verdiği bir ürünün kargoyla gönderilmesini beklemek yerine en yakın mağazadan teslim almak istiyorlar. Click Connect uygulamaları bu ihtiyaca yönelik olarak ortaya çıktı. Dünyada yavaş yavaş kullanılmaya başladı. İnternetten sipariş verip mağazaya gidip ürünü teslim alabiliyorlar. Bu uygulamaların önümüzdeki yıl yaygınlaşacağını düşünüyoruz.

Mobil Alışveriş
Kullanıcıların mobil alışverişe kayması nedeniyle e-ticarette mobil uygulama sayısının artacağına inanıyoruz. Bir akıllı telefon kullanıcısı günde ortalama 200 kez telefonuna bakıyor. Ticaretin de bu doğrultuda ilerlemesi kaçınılmaz. Belki sadece e-ticaret sitelerinin uygulamaları değil, sektöre hareket katacak farklı alışveriş uygulamaları da geliştirilecektir.

Sosyal Satış
Sosyal platformlar alışveriş siteleri için önemini korumaya devam ediyor ve edecek. Sosyal medya üzerinden kullanıcı beğenileri ve yorumları, e-ticaret siteleri için stratejik veriler sunuyor. An-görü algoritmaları ile kullanıcıları o an ihtiyacı olan bir ürünü almaya yönlendirmek mümkün. Sosyal medya platformlarında “Satın Al” butonu görmeye alışacağımız bir döneme giriyoruz.

11 Eki 2017
Benzer Haberler
E-TİCARET KULLANICILARININ GÖZÜ DIŞARIDA
Kategori: Güncel Haberler
YAPAY ZEKÂ İLE E-TİCARETTE DOLANDIRICILIĞA SON
Kategori:
HAVA KARGO SEKTÖRÜNE E-TİCARET DOPİNGİ
Kategori: Havayolu
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!