5 Eyl 2017

HAVACILIĞIN GELECEĞİ YOLCU DENEYİMİYLE ŞEKİLLENECEK

Havayollarının şiddetli bir rekabetle yüz yüze olduğunu belirten Dassault Systèmes Havacılık ve Savunma Başkan Yardımcısı Michel J. Tellier, “Bu mücadeleyi kazanmak istiyorsanız, uçakları yolcular için nelerin konforlu hale getirdiğini anlamanız gerekli” diyor. Michel J. Tellier, havacılık endüstrisinin bugününü ve yarınını teknoloji perspektifinden, Unibusiness okurları için yorumladı.

Günümüzde havacılık endüstrisindeki en önemli zorluk olarak neleri görüyorsunuz?

Önümüzdeki 20 yıl boyunca, endüstrideki büyüme kesinlikle Asya ve Afrika’da yer alan pazarlar tarafından yönlendirilecek. Bu bölgelerde büyük bir talep var. Şu anda, talebin sürekli olarak dalgalandığı geçmişten tamamen farklı bir durum mevcut. Günümüzde, büyük uçak üreticilerinin önümüzdeki 10 ile 20 yıl için birikmiş siparişleri var ve bu işi kendilerine para kazandıracak şekilde yaptıklarından emin olmalılar. Bu nedenle üretimi daha sorunsuz hale getirmeleri, tedarik zincirini optimize etmeleri, otomasyonu ve diğer yeni gelişmeleri üretim sürecine entegre etmeleri gerekiyor. Burada önemli olan nokta ise yatırım yaparak daha fazla kapasite oluştururken esnek kalmayı başarabilmek. Uçak üreticileri sadece bu şekilde ürünlerini daha hızlı sunabilir. Bir uçağı üretme ve teslim etme maliyeti, son on yılda yüzde 25 oranında azaldı ve önümüzdeki on yıl içinde yüzde 20-25’lik bir düşüşü daha beklemek kulağa gerçekçi geliyor.

YOLCU DENEYİMİ REKABETİ KIZIŞTIRACAK

Uçaklar gelecekte nasıl değişecek?

Havayolları şiddetli bir rekabetle yüz yüze. Bu mücadeleyi kazanmak istiyorsanız, uçakları yolcular için nelerin konforlu hale getirdiğini anlamanız gerekli. Burada yolcuların deneyimlerinden bahsediyoruz. Örneğin; oksijen tedariği… Nem ve kabin basıncı açısından yeni nesil uçaklarda çok büyük gelişmeler görülüyor. Yerde bulunan koşullara giderek daha fazla yaklaşılıyor. Konfor diğer bir konu. Koltuklarda, kabinin şeklinde ve eğlence amaçlı sunulan elektronik cihazlarda gözle görünür bir biçimde yer alıyor. “Sizin için, yolculara üstün bir yolculuk deneyimi sunmanızı sağlayacak bir uçak üreteceğiz” diyebilen üreticiler daha avantajlı olacak.

Gelecekte farklı piyasa oyuncuları arasındaki dengede bir değişim görecek miyiz?

Şu ana kadar üretimden ve bunu optimize etmekten konuştuk. Ancak uçağın hizmete girdiği aşama, artık bütün endüstrinin kattığı değer açısından çok daha önemli bir rol oynuyor. Yeni bir odak noktasının ortaya çıktığını görüyoruz. O da satış sonrası ürünlere ve hizmetlere odaklanmak. Yani yedek parçalar, bakım ve ek hizmetlerle ilgili süreçlerden söz ediyoruz. Türbin üreticileri gibi OEM’ler de bu işle ilgili olarak kendileri için giderek daha fazla şey keşfediyor. Bunun nedeni de oldukça açık: Gelişme olanakları sunan, oldukça kârlı bir işten söz ediyoruz.

Bu işte nasıl ilerleyebilirsiniz?

Her şey, uçağın ürettiği verilerin değeri ve bu verilerin yenilikçi hizmetlere nasıl yönlendirilebileceği konuları etrafında dönüyor. Tamamen yeni iş modelleri ortaya çıkıyor. Örneğin General Electric, Rolls-Royce ve Pratt gibi türbin üreticileri, kısa süre önce havayollarına türbin performansı satmaya başladı, gerekli olduğu zaman bakım, yedek parçalar ve değiştirme konularında tam sorumluluk üstleniyorlar. Bu, kulağa adil olmayan bir anlaşma gibi gelebilir. Ancak aksine, bu üreticiler, uçağın genel performansı bağlamında türbin performansına ilişkin olarak pek çok veri elde ediyor. Bu da inanılmaz derecede önemli ve verilerin büyüklüğüne göre doğrudan türbinlerin geliştirilmesine katkı sağlayabilecek bir geri bildirim. Sonuç olarak, her şey odak noktasının değişmesiyle sonuçlanıyor: Üründen ürünün sağladığı hizmete ve kullanılabilirliğe kadar.

Peki sizce otomotiv endüstrisini zaten etkilemekte olan mobilite trendleri havacılığı nasıl etkileyecek?

Elektrikli motorlar, bağımsız uçan uçaklar, bireysel müşteri gereksinimlerine göre özel olarak tasarlanmış hava yolculuğu... Bütün bunlar, otomotiv sektöründeki kadar hızlı olmasa da havacılık endüstrisini hareketlendiren trendler.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN EYLÜL SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

5 Eyl 2017
Benzer Haberler
HAVACILIĞIN GELECEĞİ YOLCU DENEYİMİYLE ŞEKİLLENECEK
Kategori: Havayolu
SCANIA VE DASSAULT SYSTÈMES İŞBİRLİĞİNE GİDİYOR
Kategori: Güncel Haberler
EXXONMOBIL, DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE 3DEXPERIENCE’İ TERCİH ETTİ
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!