1 Ağu 2017

FORD TRUCKS İLE “HER YÜKTE BİRLİKTE”

2020 yılında 50 ülkede 128 tesis sayısına ulaşmanın yanında Türkiye’de üretilen her üç kamyondan birini uluslararası pazarlara ihraç etmeyi hedefleyen firmanın son on yılda pazarda sergilediği başarıda hiç kuşkusuz müşteri odaklı yaklaşımın etkisi oldukça büyük. “her yükte birlikte” mottosu ile hareket ettiklerini hatırlatan Ford Trucks Pazarlama ve Stratejik Müdürü Armağan Hazar, “daha bağlı, daha mutlu müşteriler yaratmak bizim ürün tasarımından satış sonrasına kadar tüm süreçlerimizde hayatımızın merkezinde olan bir hedef” diyor.

Yılın ilk yarısı bir önceki yılın aynı dönemine göre hem ağır ticari araç sektörü genelinde hem de Ford Trucks özelinde nasıl geçti?

Son iki yıl, Ford Trucks açısından iyi ancak sektör açısından sıkıntılı geçti diyebiliriz. 2016 yılında toplam pazar 2015 yılına oranla yüzde 40 daraldı. 2017’nin ilk yarısında ise 16 ton üzeri ağır ticari araç sektörü geçen yıla kıyasla ilk yarıyı yüzde 24 oranında daralarak kapattı. Segmentler bazında bakıldığında ise güney sınırımızda devam eden problemler; döviz kurundaki dalgalanmalar nedeniyle sebepler ile çekici segmentindeki düşük seyir devam ediyor. Önceki yıllarda yüzde 55-60 aralığında olan çekici segment payı bugün yüzde 30’lara kadar geriledi. Yerini inşaat segmenti aldı. 3. havalimanı, otoyol projeleri, üçüncü köprü, kentsel dönüşüm, İzmir Otobanı gibi kamu projeleri bu artışta etkili oldu. İnşaat segmenti geleneksel segment payını iki katına çıkararak ilk yarı sonu itibariyle toplam pazarda yüzde 51,2 ile rekor seviyeye yükseldi. Kur kaynaklı fiyatlardaki artış ile perakende oranı düşen yol kamyonu segmenti de kamu alımlarının desteği ile yüzde 18’lik segment payı ile ilk yarıyı tamamladı. Ford Trucks olarak daralan bu pazarda güçlü bir performans sergiledik ve ilk yarı sonunda pazar payımızı yüzde 29,3’e taşıdık. 10 yıldan kısa bir sürede pazar payımızı ikiye katladık. Doğru zamanda doğru ürün ile pazara girmenin avantajını yakaladık. Türkiye’de inşaatta satılan her üç kamyondan biri Ford Trucks. Bu ivmenin devam edeceğini düşünüyoruz. Yol kamyonlarındaki yüzde 60 pazar payı ile geleneksel liderliğimizi de devam ettirdik.

Ford Trucks 4S plaza konseptini başlatmıştı. Bugün kaç ilde kaç noktaya ulaştınız?

Ford Trucks’ın kurulduğu dönemde belirli stratejiler belirlemiştik, bunlardan biri de bayi teşkilatımızı yenilemekti. Sektör emekçileri olan ağır vasıta sürücülerinin en lüks plazalarda ağırlanması gerektiğine inanan bir marka olarak 4S plaza konseptini geliştirdik. 2016 yılı sonunda 4S tesis yapılanmamızı tamamladık ve 24 ilde, 30 noktada 4S tesise ulaştık. Bu tesislerimizde satış, servis, yedek parça ve 2. el araç hizmetleri entegre olarak tek çatı altında sunuyoruz. Yeni bayi yapılanması ile müşterilerimize verdiğimiz hizmetleri, Türkiye’nin en yeni ve teknolojik ağır ticari araç tesislerinde sunmaya başladık. Müşteri memnuniyeti açısından çok değerli yatırımlar bunlar. Tesislerimizin en eskisi 2 yıllık.

KİRALAMA TOPLAM ARAÇ PARKININ ÇOK ALTINDA

Ford Trucks kiralama hizmeti de sunuyor. Bu alanda müşteri talebi ne doğrultuda?

Kiralama hizmeti sektöre çok ciddi bir avantaj getirecek bir hizmet. Biz de bunu gördük ve bu alanda Türkiye’nin en büyük kiralama şirketlerinden biri olan AVIS ile böyle bir işbirliğine imza attık. Ancak Türkiye’deki toplam araç parkının çok altında kiralama yapılıyor. ABD ile Avrupa’daki yüzdelerden çok aşağıda. Bu alanda bir potansiyel olduğuna inanıyoruz. Çünkü aracın sigortasına, kaskosuna, periyodik bakımlarına, plaka masrafına, muayene ücretlerine ve motorlu taşıtlar vergisine müşterilerimiz karışmıyor. Aynı zamanda bunun yanında 7/24 yol yardım hizmeti de alıyor. Demirbaş masrafı olmuyor. Baktığınızda oldukça cazip bir hizmet. Paylaşım ekonomisi şu anda dünyada trend ama Türkiye’de insanlar mülke sahip olmak istiyor. Bu algı zamanla kırılacaktır. Ancak burada belge problemleri de var. Herkes kiralama yapamıyor. L1, L2 ve C2 yetki belgeleri başta olmak üzere M, M2, M3, N1 ve N2 belgelerinden birine sahip tüm firmalar kiralama yapabiliyor. Bu işin dar olmasının bir sebebi de aslında bu.

İŞLETME MALİYETİNDE YÜZDE 25 İYİLEŞME

Biraz da ürünlere değinecek olursak kısa ve orta vadede yeni motor ya da yeni bir araç lansmanı görecek miyiz?

Bizi rakiplerimizden ayıran şey, ürün geliştirme ve imal etme yeteneğine sahip bir firma olmamız. Bin 500 kişilik bir mühendis ekibimiz var ve bunların da 600’ü tamamen ağır ticari araca çalışıyor. Biz, müşteriye çok yakın bir firmayız. Her sene roadshow yapıyoruz, her sene bayilerimiz ile birlikte müşteri aktiviteleri düzenliyoruz ve yönetim ekibi olarak bizzat katılıyoruz. Müşteri taleplerini direkt onlardan alıyoruz ve bunları mühendislik ekibine aktarıyoruz. Ford Trucks olarak on yıldan kısa sürede pazar payımızı bu şekilde artırabildik. Euro 6 normuna geçiş ile birlikte geçtiğimiz yıl tüm ürün gamımızı yeniledik. İnşaat segmentinde beklenti; güçlü ürün, dayanıklı ürün ve gücün kontrol altına alınması yani frenleme performansıydı. Yeni ürünlerimizde bu talepleri yerine getirdik. 10 mm 500 MPa dayanımlı şasilerimiz var. İnşaat serisi tork kapasitesinde yaklaşık yüzde 55’lik bir artış sağladık. Frenleme performansını bir önceki modele göre yaklaşık yedi kat artırdık. Bunun yanında önceki serimize göre manevra kabiliyetini yüzde 22 iyileştirdik. Bakım aralıklarını bin 500 hatta 2 bin saate çıkardık. İnşaat ve lojistik sektöründe işletim maliyetlerinin düşürülmesi en çok gelen talepler arasında. Ford Trucks 1848T ile yakıt tüketiminde bir önceki seriye göre yüzde 8,5 oranında iyileşme sağladık. 60.000 km olan bakım aralığını 120.000 km’ye çıkardık. Bunların hepsini topladığımız zaman yaklaşık işletim ve bakım maliyetlerinde yüzde 25’lik bir iyileşme sağladık. Bu muazzam bir rakam.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN AĞUSTOS SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

1 Ağu 2017
Benzer Haberler
FORD TRUCKS FIRSATLARI KASIMDA DA DEVAM EDİYOR
Kategori: Güncel Haberler
FORD TRUCKS İLE 11 İLDE “HER YÜKTE HER MOLADA BİRLİKTE”