1 Ağu 2017

ALMANYA İLE KRİZ HAVACILIĞI VURACAK

Tarihler 24 Kasım 2015’i gösterdiğinde Türkiye, tarihinin en büyük krizlerinden biriyle yüzleşecekti. Rusya Federasyonu Hava Kuvvetleri’ne ait Sukhoi Su-24M tipi uçak sınır ihlali gerçekleştirmesinden dolayı Türk Hava Kuvvetleri tarafından düşürüldü. Yıllardır iyi ilişkiler içinde olduğumuz, milyar dolarlık enerji projeleri başta olmak üzere en büyük ticari partnerlerimizden biri olan, ülkemize en fazla turist gönderen Rusya ile çok sıkıntılı bir süreç de başlamış oldu. Rusya’nın özür ve tazminat beklediği olayda Türkiye’nin ilk başta hiç geri adım atmaması, iki ülke yetkililerinin birbirlerine ciddi suçlamalar yöneltmesi krizi yönetilebilir olmaktan çıkardı. Ardından Rusya kademeli olarak Türkiye’yi ekonomik olarak ciddi şeklide etkileyecek bir dizi yaptırımları uygulama koydu. Bizim açımızdan en önemlisi ise Türkiye’ye turist taşıyan tur operatörlerine, charter ve tarifeli havayollarının uçuşlarını yasaklaması oldu.

RUSYA KRİZİNİ DAHA YENİ ATLATMIŞKEN ALMANYA İLE SORUN YAŞIYORUZ
2014 yılında neredeyse 5 milyondan fazla olan Rus turist sayısı yaptırımlar sonrası bıçak gibi kesildi ve 2016 yılında neredeyse sıfıra indi. Rus turistin gelmemesi sadece otelcileri değil Rusya Federasyonu’na çok yoğun operasyon yapan, bu ülkede 11’den fazla şehre uçan Türk Hava Yolları’nı da etkiledi. Aklıselim galip geldi ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, krizden iki ülkenin de çok daha büyük zararlar görmemesi için ilişkileri düzeltme yoluna gitti. Zor ve oldukça gergin bir süreçten sonra Türkiye-Rusya ilişkileri nihayet rayına girdi.

ALMANYA’NIN TAVRI İLİŞKİLERİ GERDİ
Rusya ile yaşadığımız krizin benzer bir versiyonunu şimdi de en yakın müttefikimiz olan, AB içinde en çok ticaret yaptığımız Almanya ile yaşıyoruz. 3.5 milyon gurbetçinin bulunduğu Almanya ile yaşadığımız siyasi krizin etkileri, Rusya ile tecrübe ettiğimizden çok daha ağır olabilir. 15 Temmuz darbe girişimi sonrası ülkeden kaçan FETÖ’cülere Almanya’nın kucak açması, Türkiye’nin tüm uyarılarına, 4 binden fazla dosya gönderilmesine rağmen PKK terör örgütünün faaliyetlerine sınırlama getirilmemesi haklı olarak Ankara’nın Almanya’ya karşı tavrının sertleşmesine neden oldu. Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ve dönemin Adalet Bakanı Bekir Bozdağ’ın referandum öncesi Almanya’da konuşmalarına izin verilmemesi bardağı taşıran son damla oldu. Türkiye bu yaptırımlara karşılık sessiz kalmadı, Alman vekillerin İncirlik’teki Alman askerlerine ziyaretine izin vermedi. Alman vekillerin NATO’nun Konya’daki askeri üssüne yapılması planlanan ziyaretine de izin çıkmadı. Adım adım gerilenen ilişkiler sonrası Almanya, İncirlik’ten askerlerini çekerek Ürdün’e konuşlandırdı. Almanya cephesinden yapılan açıklamalar en azından bu ülke tarafından ekonomik yaptırımların devam edeceği yönünde.

KRİZDEN EN ÇOK TURİZM VE HAVAYOLU SEKTÖRÜ ETKİLENEBİLİR
Türkiye ile Almanya arasında yaşanan gerginliğin iki ülkeye hiçbir yararı olmayacak. Siyasi krizden tıpkı Rusya olayında olduğu gibi en fazla turizm ve havacılık sektörü etkilenecek. Almanya’nın Türkiye’ye dönük seyahat uyarısını güncellemesi, Alman medyasında “Türkiye’ye tatile gelen Alman vatandaşlarının bile tutuklandığı” şeklindeki asparagas haberler, seyahat sigorta şirketlerinin Türkiye’ye yönelik primlerini artırması, zaten Türkiye’ye gelmeye çekinen Alman turistleri tamamen soğuttu.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN AĞUSTOS SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

1 Ağu 2017
Benzer Haberler
ALMANYA İLE KRİZ HAVACILIĞI VURACAK
Kategori: Havayolu
ELEKTRONİK CİHAZ YASAĞI NEDEN GELDİ, NEDEN KALDIRILDI?
Kategori: Havayolu
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK İLE YEPYENİ BİR UÇUŞ DENEYİMİ
Kategori: Havayolu
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?