1 Ağu 2017

ŞEHİR HATLARI’NDAN ÇEVRECİ PROJELER

Açılan yeni hatları, Şehir Hatları’nın halihazırda devam eden ve yapılması planlanan projelerini konuştuğumuz İstanbul Şehir Hatları Genel Müdürü Yakup Güler, Kabataş ana transfer merkezi projesinin bütün hızıyla devam ettiğini belirterek Karaköy İskelesi’nın inşasının da en kısa zamanda yapılacağının müjdesini verdi.

Geçtiğimiz günlerde açılan İstinye-Çubuklu hattıyla beraber araç taşımacılığı hizmeti de vermeye başladınız. Bu hatta neden ihtiyaç duyuldu? Bu hatta nasıl bir potansiyel bekliyorsunuz?

İstanbul’un iki yakasından ulaşım köprülerden yapılıyor. Arabalı olarak sadece Sirkeci-Harem hattı var. Kuzey tarafında ise denizden araçla geçiş bakir, yıllardır düşünülmemiş. Güneyde Avrasya açılınca köprülere çok ciddi bir bypass oldu. İstinye-Çubuklu’da da lokasyon çok müsaitti. Hem sahil yolundan ve köprülere giden yollardan ulaşım hem de saha çalışması açısından uygun düşmesi işimizi kolaylaştırdı. Bu hatta karar verirken köprüye akın eden ve sahil yolunu işgal eden araçların bir kısmını köprüye gitmeden, köprüyü yoğunlaştırmadan direkt bulunduğu yerden karşı tarafa geçirmeyi planladık. Bu yeni hatla hem sahil yolunu hem de köprüyü bir nebze rahatlatmış olduk.

1 MİLYON 700 BİN ARAÇ TRAFİKTEN ÇEKİLECEK

Peki bu yeni hattın açılmasıyla İstanbul trafiğinden ne kadarlık araç çekilecek?

Yıllık 1 milyon 700 bin aracı, yaklaşık 4-5 milyona yakın da yaya yolcuyu bu bölgede taşımak istiyoruz. Toplam yolcu potansiyelimizin 40 milyon civarında olduğu düşünülürse yüzde 10’luk bir potansiyeli yaya yolcu olarak orada yakalamak istiyoruz. Bunu kolaylaştırmak için de iskeleye özel otobüs ring seferleri yaptık. İskelelerin erişimi sahil yolundan biraz uzakta kalıyordu. Buradaki asıl başarı bütün ulaşım fonksiyonlarını entegre edebilmek. Projeyle ilgili gelen tepkiler projenin başarılı ve kabul gören bir çalışma olduğunu gösteriyor. Projeyi optimize ettiğimizde bekleme de olmayacak. Şu an deneme sürecindeyiz, iki gemiyle faaliyet gösteriyoruz. İstanbul için kıymetli bir proje oldu. Belki bu projenin verimliliği dikkate alındığında yenileri de düşünülebilir. Büyükşehir Belediyemiz hizmet odaklı bir belediye. Bu çalışmalar planlanırken önce fikir ortaya atılıyor, vatandaşlardan gelen talepler dikkate alınıyor. Bazı hatlar da bu amaçla sisteme dahil edildi. Hatların devam etmesi için doluluk oranını yakalamamız gerekiyor. Bostancı-Karaköy hattını da başlattık. Burası bir transfer merkezi olabilir. Şu an bu hattın tanınması sürecini takip ediyoruz. Bilinirlik sağlandıktan sonra ben inanıyorum ki özellikle okullar açıldığında Bostancı-Karaköy hattı ciddi anlamda tutacak.

Şehir Hatları son dönemde hangi projelere imza attı?

Öncelikle İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın şirketimizle alakalı İstanbul’un tarih, kültür ve medeniyet özelliklerini dikkate alan, yerli-yabancı turistleri ilgilendiren birçok projesi var. Bunlardan bir tanesi yandan çarklı nostaljik vapurlar. Projenin şartnamesi tamamlandı, şu an ihale sürecinde. Çok nitelikli bir turistik faaliyet olacak. Yeni tasarladığımız deniz otobüslerimiz var. Yaptığımız çalışmalarda çevreci, ekonomik, gürültüsüz, İstanbul’a yakışır yeni deniz araçları hedefliyoruz. Deniz araçlarında ya hibrit ya da elektrik akülü sistemleri uygulamak istiyoruz. Böylece hem faaliyet yapmış olacağız hem de çevreyi korumuş olacağız. Turistik amaçlı kancabaş tekneler var, sadabad tekneleri. Bunların sayısı 20’ydi, 20 tane daha ilave diyoruz. Bu teknelerde tamamen elektrik bataryalı sistemler kullanılıyor. Duman ve gürültü olmuyor. Teknelerin sayısı 80 veya100’e kadar çıkacak. Osmanlı döneminden bir esinti taşıyan bu tekneler hem yolcu taşıyacak hem de gezinti yapacak.

Karaköy İskelesi ile ilgili yeni gelişmeler var mı?

Karaköy İskelesi projesi; İstanbul’a, siluete, Şehir Hatları’na yakışır çok vasıflı bir proje. Biz mutfaktan çıkıp servise gelmeyen işlere bitmiş gözüyle bakmıyoruz. Karaköy İskelesi projemiz şu an ihale edilmiş, çalışmaları devam eden bir proje. En kısa zamanda inşası yapılacak. O palyatif geçici iskeleden vatandaşımız kısa sürede kurtulacak. Müjdesini verebiliriz.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN AĞUSTOS SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

1 Ağu 2017
Benzer Haberler
ŞEHİR HATLARI’NDAN ÇEVRECİ PROJELER
Kategori: Denizyolu
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ