1 Ağu 2017

DİJİTAL BANKACILIK SEKTÖRÜ ELE GEÇİRECEK

Hayatın her alanını kolaylaştıran teknolojinin en çok etkilediği sektörlerin başında bankacılık geliyor. Yeni nesil ödeme sistemleri, bankaya gitmeden yapılabilen bankacılık işlemleri geleneksel bankacılığı arka plana itiyor. Geleneksel bankalar, yeni nesil dijital oyuncular tarafından kuşatma altına alınmış bir pazarda rekabeti sürdürüyor. KPGM tarafından yayınlanan ve gelişen teknolojinin bankacılık sektörüne etkisinin incelendiği ‘Geleceğin Dijital Bankası’ raporu, bu rekabet ortamında bankaların dijital dönüşümden yararlanarak pazar paylarını artırmalarını ve müşterilerini güçlü bir şekilde korumalarını öneriyor. Bu mücadeleden başarıyla ayrılan bankaların hem değer kazanacağı hem de rekabet avantajı sağlayacağının vurgulandığı raporu yorumlayan KPMG Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri Sinem Cantürk, “Başarının sırrı da yeni yıkıcı dijital güçleri, müşteri deneyimini ve yeni oyuncuları anlayarak etkin bir dijital strateji oluşturmaktan geçiyor. Teknolojiyi ihtiyaca göre adapte eden kurumlar bu işten karlı çıkacak” dedi.

Y KUŞAĞININ TALEPLERİ İYİ İNCELENMELİ
Y kuşağı olarak adlandırılan 16-35 yaş grubunun teknolojideki gelişmelere de daha çabuk ayak uydurabildiğine dikkat çeken Cantürk, “Sektöre adım atan yeni rakipler ve fintech şirketleri, müşteri sadakati oranında geleneksel bankaların önüne geçmiş durumda. Y kuşağının yanında ‘Baby Boomers’ olarak bilinen 52-70 yaş grubu da yeni ödeme araçlarının sadık kullanıcıları. Bu nedenle teknolojiyi takip eden ve yaşayan Y kuşağının ve yeni ödeme araçlarını kullanan ‘Baby Boomers’ kuşağının taleplerinin çok iyi incelenmesi gerekiyor. Bunun yanında internet halen ‘yapılandırılmamış’ bir veri ve bilgi havuzu. Sosyal medya ve diğer mecralardaki yapılandırılmamış veriler, ‘Big Data’ yaklaşımıyla gerekli süzgeçlerden geçirilerek çok değerli bir kaynak olarak kullanılabilir, yeni nesil müşterilerin davranış ve tercihleri ortaya çıkarılabilir. Yapılandırılmamış veriler müşteri segmentasyonu, kredi derecelendirilmesi, raporlama, rekabet üstünlüğü sağlayan talep ve fırsat yaratma anlamında fark yaratacak” diye konuştu.

BANKALAR 7/24 ULAŞILABİLİR OLMALI
E- ticaret de atlanmaması gereken bir gelişme. 2016’da 1,9 trilyon Dolar olarak gerçekleşen küresel e-ticaretin 2017 sonunda 2,4 trilyon Dolar’ı bulması bekleniyor. Bu rakamın 2020’de 4,1 trilyon Dolar’ı bulacağı tahmin ediliyor. 2016’da yüzde 8,7 olan e-ticaretin toplam perakendedeki oranının ise 2017’de yüzde 10, 2018’de yüzde 11,5, 2019’da yüzde 13 ve 2020’de yüzde 14,6 olması bekleniyor. E-ticaretin bu denli gelişimi de dijital bankacılığı kaçınılmaz kılıyor. Dijital bankacılıkta yeni müşteri deneyimi kategorilerinin de önem kazanması bekleniyor. Bu kategorilerin arasında bankaların 7/24 ulaşılabilir olmasının yanında siber güvenlik araçlarıyla üst düzey koruma, gelişmiş veri analitiği araçlarıyla özelleştirilmiş bankacılık ve özelleştirilmiş fiyatlama hizmetleri müşterilerin beklediği nitelikler. Web ve arayüz tasarımına da önem veren müşteriler dijital süreç otomasyonunun sağlanmasını, daha hızlı kredi onaylarını ve yeni nesil hızlı ödeme teknolojilerine uygunluk sağlanmasını da bekliyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN AĞUSTOS SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

1 Ağu 2017
Benzer Haberler
DİJİTAL BANKACILIK SEKTÖRÜ ELE GEÇİRECEK
Kategori: Teknoloji
BANKA KÂRLILIĞINDA AVRUPA GERİLEDİ, TÜRKİYE YÜKSELDİ
Kategori: Ekonomi-Ticaret
DİJİTAL BANKACILIK SEKTÖRÜ ELE GEÇİRECEK
Kategori: Teknoloji
Yazarlar

KURLAR TAM GAZ

NE KADAR İYİ BİR MENTOR OLURSUNUZ?