2 Haz 2017

KRUVAZİYERİN LİDERİ LİMAN SAYISINI 25’E ÇIKARACAK

Dünyada, kruvaziyer alanında birden fazla liman işleten tek şirket olma özelliği taşıyorsunuz. Ayrıca yine alanınızda dünyada tek bağımsız liman işletmecisi ve dünyanın en büyük kruvaziyer liman operatörüsünüz. Bu yüzden öncelikle limanlarınızla ilgili genel bir değerlendirmeyle başlayalım…

Türkiye’deki en yoğun kruvaziyer yolcu trafiğine ev sahipliği yapan Kuşadası’nda Ege Ports’un yanı sıra Antalya’da Port Akdeniz ve Muğla’da Bodrum Kruvaziyer Limanı’nı işletiyoruz. Yurt dışında ise; İspanya’da Akdeniz destinasyonunun en gözde limanı Barselona Kruvaziyer Limanı ile Malaga Kruvaziyer Limanı’nı, Karadağ’da Port of Adria (Bar Limanı), Portekiz’de Lizbon Kruvaziyer Limanı, Singapur’da Singapur Kruvaziyer Limanı, Malta’da Valletta Kruvaziyer Limanı, Hırvatistan’da Dubrovnik Kruvaziyer Limanı’nı işletiyoruz. İtalya’da en çok ilgi çeken turizm merkezlerinden ve en önemli indi/bindi limanlarından olan Venedik Kruvaziyer Limanı ile birlikte, Ravenna Kruvaziyer Limanı, Cagliari Kruvaziyer Limanı, Catania Kruvaziyer Limanı’nı operasyonel yapımıza kattık. Ayrıca Portovenere’de kruvaziyer yolcularına karaya ulaşım hizmeti veren La Spezia Cruise Facility şirketini de bünyemize ekledik. Asya Pasifik ve Akdeniz’deki güçlü varlığımız ile yaklaşık 7,5 milyon yolcuya hizmet vererek Akdeniz’deki pazar payımızı yüzde 25’e ulaştırdık.

AVRUPA'YA İLGİMİZ DEVAM EDİYOR

Karayipler ve Asya’nın yeni yatırımlar için odağınızda olduğunu biliyoruz. Peki, bunların dışında başka bölgelerde yatırım yapma planlarınız var mı?

İlk aşamada bölge olarak Karayipler ve Asya dedik. Tabii ki Avrupa’ya da ilgimiz devam ediyor, orada durduk demiyoruz. Ama Asya ve Karayipler’de de büyüklerden başlamak istiyoruz. Bizim yayılma stratejimiz böyle. Büyük ve önemli limanları alıp, şebekemizi yaratıp-kurup, ondan sonra küçük limanları getirdiğimiz zaman; onlara daha fazla değer katabiliyoruz. Küçükten başladığınız zaman, oyunu çok etkileme ve yönlendirme şansınız olmuyor. Biz de Akdeniz’de bunu iyi yaptık. Şimdi bunu, Karayipler ve Asya’da tekrarlamak amacımız.

Peki, Tunus?

Tunus’u, oradaki gelişmelerden dolayı aslında bir süre buza yatırdık. Tunus kendisi geri geldi şu anda, partnerimiz de var. Hedef tahtamızda varlar ve oraya ciddi bir şekilde bakıyoruz. Dediğiniz gibi şu anda müşteri sayısı az olabilir. Ama biz, bu sektörün geleceğine çok inanıyoruz. Bu tip şeylerden de çok korkan bir şirket değiliz. Uzun dönemli ve oraya da çok ciddi bakıyoruz.

“İSTANBUL, AVRUPA’NIN ANA LİMANI OLABİLİR”

İstanbul’a 8 rıhtımlı yeni bir kruvaziyer limanı gerektiğini, bunun için de en iyi adresin Yenikapı olduğunu açıklamıştınız. Sizce İstanbul’a bir kruvaziyer limanının kazandırılmasının etkileri nasıl olur?

İstanbul’un ana liman olma ihtimali çok yüksek. 3. havalimanı ile İstanbul’un hub olma konumu daha da güçlenecek. Daha ilk etapta yılda 90 milyon yolcu kapasiteli bir havalimanı. İkincisi, İstanbul’un otel-yatak kapasitesi yüksek. Üçüncüsü ise İstanbul’un albenisi. Kurvaziyer limanlarının ayrıştığı temel nokta limanın arka planındaki şehirdir. Ne sunuyorsunuz? Otantik, farklı bir şey sunmak çok önemli. İstanbul’un bu konudaki avantajı tartışılmaz. O kadar cazip bir şehir ki İstanbul, benzersiz. 10 bin yıllık bir şehir. Kültürlerin buluştuğu bir yer. Ve İstanbul bütün Avrupa’da, kruvaziyer gemilerinin yanaşabileceği en büyük liman şehri. Avrupa’da aslında büyük şehirlere baktığınız zaman, kruvaziyer gemilerinin yanaşabileceği belki de en büyük şehir İstanbul. Düşünün Londra değil, Paris değil, Moskova değil yani büyük şehirlere baktığınız zaman, İstanbul deniz kenarında ve kruvaziyer gemilerinin gelebileceği bir şehir. Bu şöyle işliyor. Kruvaziyer limanlarını ikiye bölüyoruz. Bir ziyaret edilen limanlar, bir de ana limanlar. Ana limanlarda insanlar önceden uçup orada birkaç gece geçirip o şehri görüp sonra gemiye binip gitmeyi istiyor ve veya dönüşte ‘birkaç gün kalalım şehri görelim’ diyorlar. Mesela Miami. Bu yüzden ziyaret edilen diğer limanlara göre orada bırakılan para çok yüksek. Çünkü oralarda sadece 8 saatiniz var. Barselona’nın yüksek olmasının sebeplerinden bir tanesi, ana liman olduğu zaman daha fazla para bırakma şansı var. Kendi sunduğu özgün özelliklerden ötürü İstanbul’un bu konuda çok şansı var. İstanbul’un bana göre Avrupa’nın bir numaralı ana limanı olma ihtimali var. Ama bugün İstanbul’da ana liman olabilecek bir liman yok. Bir tane Karaköy’de ziyaret limanı var…

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN HAZİRAN SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ.

2 Haz 2017
Benzer Haberler
GLOBAL LİMAN, LONDRA BORSASI’NDA HALKA ARZ EDİLDİ
Kategori: Güncel Haberler
PORT AKDENİZ’DEN SANAYİ 4.0’A ÖNCÜLÜK
Kategori: Güncel Haberler
GLOBAL PORTS HOLDİNG’E “EN İYİ ULUSLARARASI YATIRIM” ÖDÜLÜ
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ