2 Haz 2017

LOJİSTİĞİN EN BAŞARIL ‘START-UP’LARI

1. Coyote – ABD
2006’da kurulan Chicago merkezli start-up, Mart 2014’te “Access America Transport”u bünyesine kattı. Coyote, Kuzey Amerika bölgesinde nakliye ve lojistik firmalarına karayolu lojistik hizmetleri sağlıyor. Günlük 30 bini aşkın yüklemeye aracılık yapan dijital platform 2015 yılında dijital dönüşüm için çözüm arayan dünyanın en büyük kargo taşımacılığı şirketi UPS’in dikkatini çekti ve geçtiğimiz yıl tam 1.8 milyar Dolar’a satın alındı.

2. Convoy – ABD
Nakliye ve lojistik firmalarıyla, kamyoncu ve kamyon kooperatiflerini birleştiren bir platform ve altyapı hizmeti veren start-up, Ekim 2015’te 2.5 milyon Dolar yatırım ile hayata geçti. Convoy, Mart 2016’da Greylock Partner yatırım grubundan 16 milyon Dolar yatırım aldı. Kasım 2016’da Unilever ile anlaşarak Unilever’in tedarik zincirine dijital altyapı ve platformuyla bir lojistik ERP olarak hizmet vermeye başladı. Convoy, 100 milyon Dolar’a yakın bir değere ulaştı.

3. Doft – ABD
ABD’de hizmet veren 400 bin bireysel kamyon sahibi ve küçük nakliye firmasına hizmet vermek üzere hayata geçen Doft, oldukça iddialı bir şekilde pazara girdi. Doft, Uber ve Lyft’e benzer yapısıyla toplam değeri yaklaşık 80 Dolar’ı bulan lojistik taşıma pazarına hızla yayılmayı hedefliyor. Doft’un kazanç modeli, platform üzerinden yapılan yük taşıma hizmeti başına 5 Dolarlık hizmet bedeli olarak belirlenmiş. Yükün değeri, büyüklüğü, mesafesi ne olursa olsun taşıma başına alınan bu bedel değişmiyor. Doft aynı zamanda boş dönen kamyonlara da yük buluyor. Doft sayesinde ilk etapta geri dönüşü yükü olmadan boş dönen kamyonlarda yüzde 15 ile yüzde 25 oranında bir azalma bekleniyor.

4. CargoX – BREZİLYA
2014 yılında 1 milyon Dolar kurucu sermaye ile yatırım ve geliştirme sürecine başlayan firma, 2016 yılında 4 milyon Dolar yatırım alarak faaliyetlerine başladı. CargoX sadece bir yıl gibi kısa sürede dijital platformuna üye kamyoncu sayısını 100 bine çıkarttı. CargoX Brezilya’daki nakliye ve lojistik firmalarını dijital olarak birleştiriyor ve Brezilya’nın tüm bölgelerine uzanan hizmet veriyor. Brezilya lojistik sektöründe ses getiren CargoX’in başarısı Uber’i de fonlayan Goldman Sachs grubunun dikkatini çekti ve 2016 içinde yatırım grubundan 10 milyon Dolar fonla büyümesini sürdürdü. Halen değeri 40 milyon Dolar’ın üzerine çıkan lojistik teknoloji start-up’ı CargoX, Brezilya’da ‘kamyonların Uber’i unvanıyla biliniyor.

5. Huochebang – ÇİN
Lojistik taşımaların yüzde 80’inin karayolu ile gerçekleştiği, 20 milyon kamyonun hizmet verdiği Çin’in lojistik sektöründeki yıllık hacim 1.6 trilyon Dolar’ı geçti. Bu dev pazarda 2008 yılında kurularak hızla öne çıkan Huochebang. Çinli kamyoncular ve lojistik firmaları için dijital bir lojistik platform oluşturuyor. Firma, Aralık 2016’da aldığı 115 milyon Dolar fon ile toplam değerini 885 milyon Dolar’dan 1 milyar Dolar’a çıkartarak start-up dünyasında “Unicorn” olarak bilinen büyüklük seviyesine ulaştı.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN HAZİRAN SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ.

 

2 Haz 2017
Benzer Haberler
GAZİANTEPLİ NAKLİYECİLER TIRSAN’I ZİYARET ETTİ
Kategori: Güncel Haberler
YAŞANABİLİR KENTLERİN YOLU ‘İŞBİRLİĞİ’NDEN GEÇİYOR
Kategori:
LOJİSTİKÇİLER ZORU BAŞARIYOR
Kategori: Kapak Konusu
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?