3 May 2017

MICHELIN FİLOLARA DAHA FAZLA DOKUNACAK

Total Performance, stratejisi sayesinde ağır vasıta grubu lastikleriyle düşük maliyet, yüksek güvenlik, yüksek performans sunarak şirketlere ve sürücülere büyük avantajlar sunan Michelin, ağır vasıta segmentindeki yeni ürünlerini ve pazara ilişkin değerlendirmelerini paylaştı. Michelin Türkiye Ağır Vasıta Lastikleri Ticari Direktörü Sertan Akçagöz, pazar ve Michelin’in pazardaki durumu ile ilgili bilgi verirken Ağır Vasıta Lastikleri Pazarlama Müdürü Emir Aydemir ve Ağır Vasıta Lastikleri Ürün Teknik Müdürü Recep Uçan Michelin’in filolar için verdikleri hizmetler ve yeni lastiklerin performansları ile ilgili bilgi aktardı.

MICHELIN YÜZDE 11 BÜYÜDÜ
Mega projeler ve ülkenin dinamik yapısı nedeniyle Türkiye ağır vasıta lastik pazarının uzun süredir büyüme ivmesini devam ettirdiğini vurgulayarak konuşmasına başlayan Michelin Türkiye Ağır Vasıta Lastikleri Ticari Direktörü Sertan Akçagöz, Türkiye’nin Avrupa’nın en önemli ve en hızlı büyüyen ağır vasıta lastik pazarı olduğunu belirtti. 2 milyonluk yeni lastik ve yarım milyonluk kaplama pazarı ile Türkiye’nin Michelin için çok önemli bir pazar olduğunu vurgulayan Akçagöz, “2016 yılında da pazar son üç yıldır olduğu gibi büyüme grafiğini korudu ve özellikle yılın son üç ayında gerçekleşen satışlarla ağır vasıta lastik pazarı 2016 yılını yüzde 5’lik bir büyüme ile kapattı. Michelin Türkiye olarak pazarın üzerinde bir büyüme gerçekleştirerek 2016’da yüzde 11 büyüme kaydettik” dedi.

SON 5 YILIN EN İYİ İLK ÇEYREĞİ
2017 yılının soru işaretleri ile başlamasına karşılık ilk çeyreğin yüzde 20 büyüme ile kapandığı bilgisini veren Sertan Akçagöz, “Ülkemizin Avrupa’ya oranla daha dinamik ve büyüme odaklı olması, inşaat sektöründe yaşanan hareketlilik sektördeki bu büyümeyi destekliyor. Biz de Michelin Türkiye olarak, ilk çeyrekte oldukça başarılı bir performans sergiledik ve yüzde 15 büyüdük. İlk çeyrek son 5 yılın en iyi çeyreğiydi diyebiliriz. Türkiye’deki bayilerimiz üzerinden Avrupa’ya da lastik akışı gerçekleşti” bilgisini verdi. Akçagöz, pazarın ilk çeyrekteki yüzde 20’lik büyümesine karşın yılı yüzde 5 gibi bir büyüme ile kapatacağı öngörüsünü paylaşırken, “Michelin olarak, 2017 yılını yeni ürünlerimiz, markalarımız, müşteri odaklı çözüm paketlerimiz, farklı ve yenilikçi satış kanalları sayesinde pazara oranla daha yüksek bir şekilde büyüyerek kapatmayı ve tüketicilerin tüm ihtiyaçlarını geniş bir yelpazede karşılamayı planlıyoruz” dedi.

 “MICHELIN SOLUTIONS İLE FARK YARATIYORUZ”
Lojistik firmaları için yakıttan sonra en büyük maliyet kaleminin lastik –toplam maliyetin yaklaşık yüzde 15’i- olduğunun altını çizen ve müşterilerin artık toplam çözüm istediklerini vurgulayan Akçagöz, Michelin olarak 360 derece lastik hizmeti Michelin Solutions ile fark yarattıklarını söyledi. Yeni bir hizmet modeli olan Michelin Solutions’ın, ağır vasıta, otobüs, kamyonet ve inşaat filolarına önemli avantajlar sağladığını kaydeden Sertan Akçagöz, “Michelin Solutions ile ulusal ve uluslararası onlarca firmaya anahtar teslim hizmet veriyoruz. Karsan’dan Mercedes’e, Omsan’dan Borusan’a, Mars Lojistik’ten Gökbora ve Ekol Lojistik’e kadar pek çok firmanın yer aldığı müşteri portföyümüzde şirketler yakıttan sonra en büyük maliyet kalemi olan lastik ve lastik yönetimi konusunu tamamen bize devrediyor. Kilometre başına faturalandırma, yol yardımı, raporlama, stok yönetimi, lastik bakım yönetimi, filo yönetimi ve çözüme bağlı hizmetleri bir arada sunuyoruz. Böylece ekipman, servis, satınalma gibi prosedürleri hepsi bizim tarafımızdan yönetiliyor ve verimlilik artarken kilometre maliyetleri düşüyor. Türkiye’de pek çok mega projeye hizmet sunuyoruz. İETT bünyesinde hizmet veren Karsan ve Mercedes’in Michelin Solutions ile olan işbirliği dünya çapında örnek bir model. Bu model ile lastiğe bağlı herhangi bir sorun veya talepte 80 dakika gibi kısa bir sürede İstanbul’un neresinde olursa olsun araca ulaşıp talebi gerçekleştirme taahhüdü ile hizmet veriyor. Bu proje ile bin 500 lastiği yönetiyoruz” diye konuştu.

12 BİN MÜŞTERİ ZİYARETİ 60 BİN LASTİK İNCELEMESİ
Türkiye’de ağır vasıtada yüzde 60 gibi bir oranın bireysel kullanıcılardan oluştuğunu bu nedenle de fiyat olarak daha uygun farklı markalarla Türkiye pazarına girdiklerini hatırlatan Akçagöz, “Biz kilometrede en ucuz lastiğiz. Bunu anlayabilen orta ve büyük ölçekli firmalarda Michelin olarak daha güçlüyüz” diye konuştu. Başarılarının altında yatanın düzenli müşteri ziyaretleri ve son kullanıcı odaklı yaklaşım olduğunu belirten Akçagöz, "Michelin 16 Müşteri yöneticisi ile Türkiye’nin her noktasındaki son kullanıcılara düzenli ziyaretler gerçekleştiriyor. 2016 yılında 12 bin müşteri ziyareti ve 60 binin üzerinde araç lastiği inceledik” açıklamasını yaptı. Akçagöz, incelenen araç sayını bu yıl yüzde 20 artırmayı planladıklarını belirtti.

 

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN MAYIS SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

 

3 May 2017
Benzer Haberler
EUROMASTER YENİ FRANCHISELERİNİ ARIYOR
Kategori: Güncel Haberler
MICHELIN FİLOLARA DAHA FAZLA DOKUNACAK
Kategori: Ticari Araçlar
MICHELIN LASTİKLERİ KAZANDIRIYOR
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!