3 May 2017

PEGASUS’UN YENİLENME YILI

Pegasus CEO’su Mehmet T. Nane, hem Türkiye hem de havayolu şirketleri için zorlu geçen 2016 yılında Pegasus’un performansını değerlendirirken 2017 ve 2018 yılına ait beklentilerini aktardı. 2016 yılının terör saldırıları, Suriye-Irak askeri müdahaleleri ve en önemlisi 15 Temmuz darbe girişimi ile oldukça zorlu geçtiğini hatırlatan Mehmet Nane, bir önceki yıla oranla 10 milyon turist ve turizm gelirlerinde 8 milyon Dolarlık bir azalma yaşandığını belirtti. Özellikle dış hat ve transit yolcularda azalma olduğu bilgisini aktaran Nane, havacılık sektörünü zorlayan tüm gelişmelere rağmen taşıdığı misafir sayısını yüzde 8,1 artırarak 24.14 milyona çıkartan Pegasus’un, cirosunu ise yüzde 6,2 yükselterek 3.7 milyar TL’ye yükselttiğini açıkladı. Bu artışta hem yapılan kampanyaların hem de yeni hatların etkisi olduğunu ifade eden Mehmet Nane, “Doluluk oranımızda bir düşüş var. Bunun ana kaynağı yurtdışı yabancı misafirlerimizdeki azalma. Yolcu sayımız arttı ancak koltuk adedimiz azaldı. Uçaklarımız ortalama 189 koltuklu ve biz bunun 145’ini doldurmuşuz. Birim gelirlerimizde bir düşüş var. Misafir başına yan gelirlerde ise artış var” dedi. Yılsonu itibarıyla iç hatlarda 15,29, dış hatlarda ise 8,85 olmak üzere toplam 24,14 milyon misafire hizmet verdiklerini kaydeden Mehmet Nane, “Ana merkezimiz İstanbul Sabiha Gökçen’de toplam pazar iç hatlarda yüzde 5,8 büyürken Pegasus olarak biz misafir sayımızı yüzde 10,7 artırmayı başardık. Aynı şekilde pazar dış hatlarda yüzde 15,5 oranında daralırken biz yüzde 3,9 büyümeyi başardık” diye konuştu.

UÇAK FİLOSU ETKİN KULLANILIYOR
Dünya genelinde 40 farklı ülkede 71 noktaya, yurtiçinde ise 32 nokta olmak üzere toplam 103 noktaya uçuş gerçekleştirdikleri bilgisini veren Mehmet Nane, Suudi Arabistan’a iki yeni hattın onaylandığını ve bu iki yeni hat ile 105 uçuş noktasına ulaşacaklarını söyledi. Ortalama 189 koltuklu uçuklarının 145’ini doldurdukları ve uçakları günde 12 saat havada tuttukları bilgisini veren Nane, “Uçak filomuzu etkin ve verimli kullanmaya devam ederek 2016 yılında konma sayımızı 166 bin 691’e çıkardık. Her bir uçağımızın günde ortalama 12 saat kullanımını sağlıyoruz. Yani bir uçağımız günde 7 sefer yaparken biz bir koltuğu günde yaklaşık 7 kez satmış oluyoruz” diye devam etti.

2020’DE FİLO SAYISI 103’E ÇIKACAK
Tüm olumsuzluklara rağmen Türkiye’ye olan inançları doğrultusunda geçtiğimiz yıl yatırımlara devam ettiklerini vurgulayan Mehmet Nane şunları söyledi: “Kabaca 50 milyon Dolar yatırım ile dünyada ilk defa CFM motorlu Airbus A320’yi teslim aldık. 2012 yılında filomuzu Airbus’a çevirmeye karar vermiştik. Bu doğrultuda yatırımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Bu uçaklar çevre dostu uçaklar ve kısa mesafede yüzde 10-15 yakıt tasarrufu yapıyor. Uzun mesafelerde bu yüzde 17’lere çıkıyor. Bizim gibi şirketlerde yakıt toplam giderlerin yüzde 25’ine denk geliyor. Yüzde 25 gibi bir giderde yüzde 15’lik tasarruf yüzde 3,75’lik tasarrufa denk geliyor. Böyle bir ortamda yüzde 3,75’lik tasarruf bizim için çok önemliydi. Yılı kapattığımızda 82 uçağımız vardı. 82 uçağımızın 61’i Boeing, 21’i Airbus’tı. Filomuz ortalama 5,7 yaşında. Eski uçaklarımızın satılması ve bu yıl yeni uçaklarımızın gelmesi ile bu ortalama daha da düşecek. 2020 yılında bugün 82 olan filo adedimizi 103’e yükseltmeyi öngörüyoruz.”

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN MAYIS SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…