3 Mar 2017

OTOMOTİV SEKTÖRÜ TEKNOLOJİK DEVRİMİN EŞİĞİNDE

KPMG tarafından gerçekleştirilen Uluslararası 2017 Küresel Otomotiv Sektörü Yönetici Anketi’nin sonuçları açıklandı. 42 ülkede yaklaşık 1000 otomotiv sektörü yöneticisiyle gerçekleştirilen anketin sonuçlarına göre; otomotiv sektörü teknolojik devrimin eşiğinde. Otomotiv şirketlerinin başarısı artık araç satarken değil, aracın ömrü boyunca yaratılan müşteri değeriyle ölçülecek. Çünkü teknoloji çağında, para kazanıp kar etmek için sadece ürün satmak yetmiyor. Yapılan işle ilgili bilgi üretmek, bilgiyi işlemek kazancın en önemli parçası oluyor.

“ÜRÜN KARLILIĞINA ODAKLANMANIN MODASI GEÇTİ”

Araştırmayı yorumlayan KPMG Türkiye Otomotiv Sektör Lideri Ergün Kış, “Anketten çıkan sonuçlar bize otomotiv sektörünün gelecekte dijital bir ekosistemle, otomobil satmaktan daha büyük gelirler sağlayacağını gösteriyor. Artık başarıyı aracın ömrü boyunca yaratılan müşteri değeri ölçecek” dedi. Otomotiv endüstrisinde artık ürün karlılığına odaklanma modasının geçtiğini belirten Kış, “Dijital ekosistemin pazara hakim olmasıyla birlikte üreticilerin başarısı satılan araç sayısıyla sınırlı kalmayacak. Uzun vadede sadece hem müşteri hem de müşteri verilerini elde edebilen üreticiler bu yarışta avantajlı hale gelecek. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 80’i bağlantılı bir otomobilin kullanım ömrü boyunca bağlantısız 10 otomobilden daha fazla gelir sağlayacağına inanıyor” diye konuştu. Başarının sırrının ekosistem olduğunun altını çizen Kış, sözlerini şöyle sürdürdü: “Otomobillerle dijital dünya arasında bir çıkmaz var. Bu çıkmazı aşmanın tek yolu hem üretim hem de dağıtım ve satış tarafındaki tüm unsurları tek bir sanal bulut ekosistem içinde birleştirmek… Bu ekosistem, pazardaki tüm oyuncuları (tüketiciler, BİT şirketleri ve geleneksel donanım tedarikçileri) birbirine bağlayacak. Böylece otomotiv üreticileri müşteri verilerine daha kolay ulaşabilecek, otomobiline sahip çıkabilecek ve uzun süre hizmet vermeyi sürdürebilecek.”

MÜŞTERİ VE ARAÇ VERİLERİ KİME AİT OLACAK?

Araştırmaya göre, çözüm olarak görünen bulut sistemi soruları da beraberinde getiriyor. Örneğin bağlantılı bir araçtaki müşteri ve araç verilerinin kime ait olacağı, müşterilerin veri güvenliği konusunda nasıl tavır alınacağı gibi sorulara yanıt aranıyor. Ankete katılan otomotiv sektörü yöneticilerinin yüzde 30’u bilgilerin gerçek sahibinin orijinal ürün üreticileri olduğunu düşünüyor. Ancak tüketiciler aynı fikirde değil. Ankette görüş bildiren tüketicilerin yüzde 41’i, “Bu bilgiler tüketicilerin” diyor. Paylaşım konusunda da görüş ayrılıkları var. Yöneticilerin yüzde 81’i, tüketicilerin tüketim davranışlarını paylaşacağına inanıyor. Tüketicilerin ise sadece yüzde 58’i davranış verilerini paylaşmaya hazır.

DİZEL MOTORLAR AZ GELİŞMİŞ ÜLKELERDE UYGULANACAK

KPMG’nin raporunda en çok dikkat çeken noktalardan biri de dizel yakıtlı motorlar. Otomotiv sektöründeki şirketlerin geleceğinde, çevreyle ilgili strateji ve duyarlılıkları da etkili olacak. Bu nedenle çevre ve insan sağlığına zararı uluslararası raporlara giren dizel motorların devri çok yakında kapanacak. Araştırmaya katılan her iki yöneticiden biri, dizel yakıtlı motorların kısa süre içerisinde üretim portföylerinden kalkacağını düşünüyor. Dizel yakıtlı araçların piyasadan silinmesinin kolay olmadığı bir gerçek. Ancak yöneticiler, dizel motorların kırsal alanlarda ve daha az gelişmekte olan ülkelerin pazarlarında uygulanabilir bir seçenek haline geleceğini düşünüyor.

SİLİKON VADİSİ BOŞ DURMAYACAK

Otomotiv sektörü yöneticileri, sektöre giren “Silikon Vadisi” oyuncularının boş durmayacağı konusunda emin. Google başta olmak üzere teknoloji şirketlerinin 2020 yılına kadar otomotiv sektörüne el atacağı düşünülüyor. Ankete katılanların yüzde 82’si Silikon Vadisi’nde önümüzdeki dört yıl içinde teknolojik bir araç üretileceği görüşünde. Bulut sistemini hayata geçiren “Silikon Vadisi oyuncuları”nın otomotiv üretimine girmesiyle birlikte sektörde de taşların yerinden oynaması bekleniyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN MART SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

3 Mar 2017
Benzer Haberler
BANKA KÂRLILIĞINDA AVRUPA GERİLEDİ, TÜRKİYE YÜKSELDİ
Kategori: Ekonomi-Ticaret
OTOMOTİV SEKTÖRÜ TEKNOLOJİK DEVRİMİN EŞİĞİNDE
Kategori: Otomotiv
BANKA KÂRLILIĞINDA AVRUPA GERİLEDİ, TÜRKİYE YÜKSELDİ
Kategori: Ekonomi-Ticaret
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?