3 Mar 2017

HONDA MARINE YILA İDDİALI BAŞLADI

Önceki nesil motorlara göre performansta yüzde 15’lık bir iyileşme sunan yeni motorların hobi denizciliği için uygun ürünler olduğunu kaydeden Anadolu Motor Üretim ve Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü Serkan Eriş, modellerin hafifliği, kolay çalıştırma özelliği, düşük yakıt tüketimi, sessiz ve titreşimsiz performansıyla fark yaratacağını belirtiyor. Ürünlerdeki iddiayı satış sonrasında da sürdürdüklerini vurgulayan Eriş, Türkiye’nin çoğuna yayılan satış noktalarının sayısının 2017’de artacağı bilgisini verdi.

Anadolu Motor olarak distribütörlüğünü yürüttüğünüz Honda Marine ürün ailesinden biraz söz eder misiniz?

Deniz ve marine motorları olarak 2.3 Hp’den 250 Hp’ye kadar çok geniş bir yelpazede ürün çeşitliliği sunuyoruz. Hobi balıkçılığı ve denizciliğinden profesyonel denizciliğe kadar tüm ihtiyaçlara yanıt verebilecek bir ürün portföyüne sahibiz. Denizciliğin her segmentinde ihtiyaçları karşılayacak bir ürün seçeneğimiz mevcut.

“DENİZİN İÇİNDE DEĞİL, KIYISINDA OLMAYI SEVEN BİR TOPLUMUZ”

Türkiye’de hizmet verdiğiniz sektörün büyüklüğünden ve potansiyelinden söz eder misiniz? Honda Marine olarak pazardaki konumunuz nedir?

Tam rakam verememekle birlikte hem dıştan takmalı hem de içten motorlar olarak bakıldığında toplam 400-500 milyon Dolar civarında bir pazar büyüklüğünden söz ediyoruz. Honda Marine’in bu pazardan aldığı pay ise yaklaşık olarak yüzde 25. Aslında oldukça büyük bir sektörden söz ediyoruz ancak dünya ile kıyaslandığında Türkiye’de sektör büyüklüğünün fazla olduğunu, daha doğrusu rakamların potansiyeli yansıttığını söyleyemeyiz. Avrupa’da İtalya, İspanya, Fransa veya Kuzey Avrupa ülkeleri ile Uzak Doğu ile kıyaslandığında hala gidecek çok yolumuz var. Bunun temel nedenlerinden bir tanesi insanların denizciliği pahalı bir hobi olarak algılaması. Bu noktada hepimize görev düşüyor. Sadece ürün açısından değil tekne sahipliği olarak da bakıldığında aslında sanıldığı kadar pahalı bir hobi olmadığı anlatılmalı. Aslında bu biraz da kültürle ilgili, biz denizin içinde değil de kıyısında olmayı seven bir toplumuz. Ayrıca diğer ülkelerde bu alanda sunulan devlet teşvikleri var. Fiyat yapısı sadece üreticiden kaynaklanmıyor. Hükümet tekne, yat ve kotralarda ÖTV’nin sıfırlanması ile ilgili çok yeni bir karar aldı. Sektörün bu tip desteklere ihtiyacı var. Tekne üreticilerine direkt, bize ise endirekt faydası olacak inisiyatifler almak lazım. Türkiye üç tarafı denizlerle çevrili bir ülke ancak hobi denizciliği sadece birkaç bölgede toplanıyor. Bu noktada bize de hükümete de düşen görevler var. Tüketiciye bizlerin sektörü iyi anlatması gerekiyor. Denizcilik Türkiye için çok önemli bir sektör. Çok büyük turizm potansiyeline sahibiz ve bu potansiyel devam ettikçe de sektörümüzün canlı kalacağını düşünüyoruz.

Tüketiciye tanıtılması için sizin plan ve stratejileriniz var mı?

Eskiden pazarlama planımızın büyük çoğunluğunu fuara ayırıyorduk. Ama burada bitmiyor. Denizciliğin ve müşterinin olduğu her yerde her an olmak lazım. Ülke genelinde düzenlenen bazı etkinlikler var. Bu etkinliklerde mutlaka yer alacağız. Eylül ayına kadar yayılan daha geniş kapsamlı bir pazarlama planımız var. Hedefimiz tüketiciye daha çok dokunabilir olmak. Satın alma kararı ihtiyaçtan doğuyor ve ihtiyacı da bizim anlatmamız lazım. Ürünün kalitesi, kullanım avantajları ve teknolojisinden daha fazla bahsediyor olacağız. Honda Marine olarak sosyal medyada da aktif olacağız. Ancak, bu işin sırrı tüketiciye daha çok dokunabilir olmak.

PERFORMANSTA YÜZDE 15 ARTIŞ

Dıştan takma deniz motorlarında seriye Honda BF4-5-6 beygir gücündeki yeni motorlar eklendi. Bu yeni motorlar eski seriye göre ne gibi fark yaratacak?

Yeni motorlarımız hobi denizciliği için uygun ürünler. Honda BF4-5-6 modelleri hafifliği, kolay çalıştırma özelliği, düşük yakıt tüketimi, sessiz ve titreşimsiz performansıyla sınıfının en iyisi olarak gösteriliyor. Konforlu taşıma sapı ve sınıfındaki en uzun süreli çalışma performansıyla taşınabilir motor konseptini yeniden tanımlayan Honda BF4-5-6, özellikle ailelere yönelik şişme botlar ve küçük tekneler için ideal kullanım sunuyor. Bu motorlar profesyonel yetenek ve bilgi gerektirmeyen motorlar. Teknoloji olarak bakıldığında ise teknolojisi oldukça yüksek motorlar. Honda Ar-Ge’ye çok ciddi yatırım yapıyor. Hem otomotivdeki hem de denizcilikteki tecrübesini yeni motorlarda da görebiliyoruz. Emisyon değerleri diğer motor jenerasyonlara göre çok daha düşük, yakıt tasarrufu ise çok daha fazla. Eski motorlara nazaran yaklaşık yüzde 15 gibi bir performans gelişiminden söz ediyoruz.

RÖPORTAJIN DEVAMINI DERGİMİZİN MART SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ...

3 Mar 2017
Benzer Haberler
HONDA MARINE YILA İDDİALI BAŞLADI
Kategori: Denizyolu
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ