3 Mar 2017

HAVAYOLLARI KALKIŞ İÇİN PİST BAŞINDA

Türkiye'da sivil havacılık sektörü Rusya ile uçak krizinin yaşandığı 2015 yılına kadar adeta altın dönemini yaşadı. Bu dönemi değerlendirirken Türk Hava Yolları’nın son 10 yıl içinde katettiği mesafeye ayrı bir parantez açmak gerekir. Filosunu 2005/2015 arasında neredeyse üç kat büyüterek 330 uçağa çıkaran, dünyada en fazla uçuş ağına sahip şirketler arasında birinci sıraya yerleşen THY, dev bütçeli reklam filmleri ve sponsorluklarıyla da tanınırlılığını artırmıştı. 2015 yıl sonu itibariyle 61.2 milyon yolcu sayısına ulaşan THY, dünyada en fazla yolcu taşıyan ilk 10 havayolu içerisinde yer almıştı. Ancak 2015 yılında Rus uçağının Suriye sınırında düşürülmesinin ardından THY ve bağlantılı olarak diğer havayolları ile Türk turizminin yakaladığı bu rüzgar tersine esmeye başladı. Rusya’nın Türkiye’ye tüm tarifeli ve charter uçuşlarını durdurması, acentelere Türkiye’ye tur satışlarını yasaklaması Antalya’ya gelen Rus turist sayısını durma noktasına getirdi. Rusya pazarının en etkin oyuncularından biri olan THY mecburen sefer yaptığı şehirlerde frekans ve kapasite azalttı.

KİMSE 2016 YILINI HATIRLAMAK BİLE İSTEMİYOR

Türkiye, 2015 ve 2016 yılında Rus turistin yokluğunu Avrupa’dan gelen turistlerle kapatmaya çalışırken, Ankara ve İstanbul’da yaşanan terör saldırıları, Sultanahmet’te Alman kafilesini hedef alan bomba krizi daha da derinleştirdi. 29 Haziran’da IŞİD’li üç teröristin Atatürk Havalimanı’nda çevreye rastgele ateş açmaları ve üzerlerindeki bombaları patlatması sonucu 42 kişi hayatını kaybetti, 200’den fazla kişi yaralandı. 2016 yılında Rusya ile ilişkilerin yeniden rayına oturması ile bir anlamda umutlanan turizm sektörü, Atatürk Havalimanı saldırısı bir şok daha yaşadı. Ve son olarak 15 Temmuz’daki darbe girişimi, hem havacılık sektörü hem de turizm sektörüne en ağır darbeyi vurdu. Bu saldırılara batılı ülkelerde reaksiyon gecikmedi, öncelikle Almanya olmak üzere Avrupalı turist artık Türkiye yerine Akdeniz’deki İspanya ve İtalya’yı tercih etti.

SEKTÖR EN BÜYÜK KRİZİNİ ATLATTI

2016 yılı sonunda Türkiye genelindeki havalimanlarından geçen yolcu sayısı 2015 yılına oranla 13 milyon azaldı. Geçtimiz yıl tarihinin en büyük krizini yaşayan havacılık sektöründe bütün şirketler ağır bir fatura ödedi. Her yıl uçuş ağına yenilerini ekleyen, dünyada en fazla noktaya sefer yapan THY, Türkiye’nin bu denli büyük badireler atlatabileceğine ihtimal vermediğinden doğal olarak filosuna yeni uçak eklemek için Boeing ve Airbus’a yeni siparişler vermişti. Ancak THY yaşanan kriz nedeniyle 2018-2022 yılları arasında filoya girmesi planlanan 92 adet A321 NEO, 65 adet B737-8 MAX ve 10 adet B737-9 MAX dar gövde yolcu uçaklarının teslimlerini öteledi.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN MART SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

3 Mar 2017
Benzer Haberler
2018, HAVAYOLLARI İÇİN “ALTIN YIL” OLACAK
Kategori: Havayolu
PEGASUS 2018’DE BÜYÜME BEKLİYOR
Kategori: Güncel Haberler
TÜRKİYE, RUS YOLCU UÇAKLARIYLA MI TANIŞACAK?
Kategori: Havayolu
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!