14 Şub 2017

HATCHBACK’İN ADI YENİDEN YAZILDI

Egea'nın ön kısmı oldukça estetik olarak tasarlanmış. Sedan modelinde de gördüğümüz yüksek şekilde konumlandırılmış ön ızgara araca daha heybetli bir hava katmış. Ön kısımda sedandan ayrılan en belirgin özelliklerden bir tanesi de sis farlarının daha farklı bir tasarıma sahip olması. Bir diğer fark ise aracın far kısmında LED olarak tasarlanmış gündüz farlarının yer alıyor olması. Bu gibi ufak farklılıklar bile aracın daha genç ve daha dinamik bir havaya bürünmesini sağlamış diyebilirim. Aracın yan kısmına geçtiğimizde ise asıl fark bu kısımda ortaya çıkıyor. Aracın ön çamurluğundan arka stop lambalara kadar ilerleyen omuz çizgisi araca estetikliğin yanında farklı bir dinamizm katmış. Hatchbak modellerin genelinde tavan arka kısma doğru gidildikçe alçalır fakat bu Egea’da biraz farklı. Tavan, araçta arka kısma gidildikçe neredeyse hiç alçalmıyor. Bu sayede iç hacmi, doğal olarak baş mesafesini düşünerek oluşturulan bu form bana steyşın bir aracı anımsattı diyebilirim.

 DİKKAT ÇEKEN BAGAJ HACMİ

Aracın arka kısmı ise aracın gerçek kimliğini ortaya çıkaran en belirgin bölümü. Görünüm olarak en az rakipleri kadar iddialı bir profil çiziyor. Aracın bumerang biçiminde dizayn edilmiş olan stop lambaları araca özgün bir görünüm kazandırmış. Aracın arka tamponu da oldukça kaslı bir görünüme sahip. Egea’yı rakiplerinden ayrılan en belirgin özelliklerinden biri de bagaj kısmı. Normal şartlarda 380 litre gibi oldukça geniş ve kullanışlı bir bagaj sunuyor. Bu hacim tam boy stepneyle geçerli, fakat aracı tam boy stepneyle değil de sadece tamir kitiyle birlikte alacak olursanız bu hacim 440 litre gibi üstün bir hacme sahip oluyor. Bagaj dikdörtgen olarak tasarlanmış, böylece yükleme yapılması daha kolay bir form kazanmış. Ayrıca bagajın boyuna uzun bir yapıda olması yine yüklemelerde oldukça rahat bir ortam sunuyor.

 FERAH İÇ MEKAN

Aracın iç mekanına geçtiğimizde bizi oldukça ferah ve geniş bir ortam karşılıyor. Aracın uzunluğu ve yüksekliği hemcinslerine göre daha yüksek tutularak iç mekanda olabildiğince cömert davranılmış. Ön bölümde sürücü ve yolcu için oldukça ferah bir ortam oluşturulurken aynı zamanda arkada seyahat edecek olan yolcular da düşünülmüş. Hatchback sınıfının şimdiye kadar kullandığım en geniş iç hacimlerden birine sahip olan bu araç, arka bölümde de oldukça tatminkar bir tablo çiziyor. Aracın arka koltuğu hem baş mesafesi hem de diz mesafesi olarak övülmeyi hak ediyor. İki yolcunun rahatlıkla seyahat edebileceği arka kısımda ihtiyaç durumunda bir üçüncü yolcu da seyahat edebilir. Orta kısımda yerde yer alan şaft tüneli olabildiğince alçak olarak tasarlanmış, her ne kadar orta kısımda koltukta yer alan koltuk dayama bölümü sırta sert bir his verse de aracın ferah iç hacmi bu kısımda da oldukça rahat bir yolculuk yapma imkanı sunuyor. Egea, iyi bir araç olmasının yanında farklı ve özgün tasarımıyla da ön plana çıkmış bir araç. Her noktasında ayrı bir detay ayrı bir işçilik barındırıyor. Özgün olabilmeyi başarmış bir araç olan Egea, baştan ayağa farklılık algısıyla üretilmiş. İç mekanda birçok noktada bu özgünlüğü gözlemlemek mümkün.

 KALİTE ÜST SEVİYEDE

Aracın ön torpido kısmına geçtiğimizde bizi oval ve modern çizgiler karşılıyor. Aracın özellikle bu kısmında İtalyan esintilerini gözlemlemek mümkün. Ön konsol tasarımı sınıfının ortalamasının üzerinde bir tasarıma sahip. Kaliteli ve yumuşak malzemelerin hemen göze çarptığı bu kısımda kullanılan ince krom detaylar oldukça estetik bir görünüm kazandırmış. Ön hava çıkış kanalları yayvan bir şekilde yerleştirilerek iç mekana daha yayvan bir izlenim kazandırılmış. Özellikle sağ ve sol kenarlarda olan çıkışlar benim favorim. Birçok araçta birbirine çok benzer çıkışlar kullanılırken Egea’da bu kısımda sanatsal bir çalışma yapılmış. Herkesin bir kriteri olmakla birlikte benim için araç içinde kaliteli bir görünüme sahip olmanın bir kuralı da bu hava çıkışlarının tasarımı. Torpidoyu tamamlar nitelikte olmayan bir hava çıkışı gerçek manada tamamlanmış bir tasarım izlenimi bırakmıyor.

 DAHA İYİ OLABİLİRDİ…

Bir araçta dikkat ettiğim özel kısımlardan biri de direksiyon. Aracı yönlendirmenin dışında araç içi ve dışı opsiyonları kullanmak için de oldukça önemli bir parça. Egea’da da direksiyondan, multimedyadan hız kontrolüne kadar birçok opsiyonu aracın direksiyonundan yönetmek mümkün. Bu düğmeler olabildiğince opsiyonlu ve kullanım kolaylığı sağlamalı. Egea’da gözlemlediğim ne yazık ki bunun pek tatminkar olmayışı. Direksiyon üzerinde bulunan düğmeler çok küçük formda tasarlanmış ve hangi düğmenin nerede olduğunu bulmak biraz güç. İster istemez yerini bulmak için bakmak zorunda kalıyorsunuz ve bu da asıl amacından uzaklaştırıyor. Bunun dışında tasarımsal olarak oldukça güzel ve estetik. Kaliteli bir deriden imal edilen direksiyon simidi kavramayı kolaylaştırıyor ve daha iyi bir sürüş hakimiyeti sağlıyor...

14 Şub 2017
Benzer Haberler
HATCHBACK’İN ADI YENİDEN YAZILDI
Kategori: Otomobil
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?