14 Şub 2017

TEMSA EMİN ADIMLARLA İLERLİYOR

Temsa, 2016 yılını değerlendirmek, 2017 yılıyla ilgili görüş ve beklentilerini paylaşmak amacıyla bir toplantı gerçekleştirdi. Düzenlenen toplantıya Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, Yurtiçi Satış Direktörü Murat Anıl, Yurtdışı Satış ve Pazarlama Direktörü Kadri Özgüneş, Otobüs Satış Müdürü Baybars Dağ, Kamu Satış Müdürü Ayşegül Gökçe, Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Ersan ve Pazarlama Yöneticisi Feridun Tanır katıldı. Toplantıda şehiriçi ve şehirlerarası otobüs piyasasına dair önemli noktalara değinilirken minibüs segmentinde de geleceğe dair ipuçları paylaşıldı.

BİN 765 ADETLİK SATIŞ TEMSA’YI LİDERLİĞE TAŞIDI

Temsa, 2016 yılında ihracatta büyük başarılar elde etti. Daralan otobüs pazarında istikrarlı yükselişini sürdürerek yılı kârlı kapatan firmalardan biri oldu. Firma, 2015 yılına göre yüzde 28 daralan ve toplam 5 bin 654 adet otobüsün satıldığı pazarda, 2016 yılında bin 765 adetlik satış ile bir önceki yıla oranla pazar payını 5 puan artırdı. Yüzde 31 pazar payı ile yılı lider kapatan Temsa, cirosunu da yüzde 18 artırarak 885 milyon TL’ye yükseltti. İhracat cirosu ise 102 milyon Dolar olarak gerçekleşen 2015 yılına oranla yüzde 25 artışla 128 milyon Dolar’ı geçti.

BAŞARIDA SAFİR PLUS'IN YERİ BÜYÜK

Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, düzenlenen yılsonu toplantısında, 2017 yılında da lider marka olmaya devam edeceklerini belirterek, hep daha iyiye ulaşma konusunda mücadelelerini sürdüreceklerini kaydetti. Çelik, “Yüzde 28 gibi büyük bir daralmanın yaşandığı pazarda siz payınızı artırarak yolunuza devam ediyorsanız, doğru ürünleri müşterilerle buluşturmuş ve müşterinin yanında olmayı başarmışsınız demektir” dedi. Şehirlerarası otobüs pazarındaki hızlı yükselişlerine de değinen Çelik, bu pazardaki iddialarında Safir Plus’ın büyük yeri olduğunu söyledi. Dinçer Çelik sözlerine şöyle devam etti: “Safir Plus aracımızın müşterilere kattığı en büyük avantajlardan biri müşterilerimize para kazandırıyor olması. Safir, yakıt performansıyla rakiplerinin açık ara önünde seyrediyor. Bunun yanında güveni, konforu ve performansı da bir arada sunarak tercih edilebilirliğini artırıyor. Bu sene kendi klasmanında yüzde 50’ye yakın bir pazar payıyla klasını ve liderliğini ortaya koymuş durumda.”

 “PRESTİJ MÜŞTERİLERDE OLUMLU ALGI YARATTI”

Minibüs pazarı hakkında da değerlendirme yapan Dinçer Çelik, bu segmentte Prestij’in oldukça önemli bir yeri olduğunun altını çizerken alıcısına birçok avantajı bir arada sunduğuna değindi. Çelik, “Minibüste Türkiye’de 4 firma var. Bizim pazar payımız ise yüzde 32. Burada da Temsa yine pazar lideri. Bunun yanında Prestij modelinin kendi segmentinde pazar payı yüzde 45. Prestij, Euro 6’ya geçmesiyle birlikte ciddi bir atak yakaladı. Prestij’i alan müşteri gerek yakıt verimliliği, gerek konforu ve güvenliği, gerekse ilk alım maliyetlerindeki kâr sebebiyle oldukça memnun kalıyor. Prestij’in bu sene de aynı performans değeriyle ilerleyeceğini bekliyoruz” ifadelerini kullandı.

 “BU SENE BELEDİYE KISMI DAHA HAREKETLİ OLACAK”

Şehiriçi otobüs pazarında 2017’den umutlu olduklarını belirten Dinçer Çelik, kendilerinin bu pazarda çok daha etkin olacaklarını ifade etti. Çelik, “Şehiriçi kısmında faaliyet gösteren 8 adet firma var. Yurtdışından da birçok firmanın faaliyet gösterdiği alanlardan biri burası. Burada da yüzde 28’lik bir pazar payına sahibiz. Avenue bu başarıyı kolay sağlamadı. Bu araç 2014 yılında 5 ayrı belediyede test edildi. Hem bizim mühendislerimiz hem de rakiplerimizin mühendisleri de hazır bulundu. Mühendisler tüm araçlara bindi ve sonuç olarak hepsinde Avenue önde geldi. 8 adet gibi gerçekten hatırı sayılır rakibin olduğu bir segment olduğu için haliyle çekişme de fazla oluyor. Bu sene pazarın belediye tarafında biraz daha açılma ihtimali var. Rakiplerimiz de bu konuda ciddi çalışmalar yapacak. Yakın bir zamanda Urfa Belediyesi’nin ihalesini de aldık. Urfa’ya 70 adet Temsa şehiriçi aracı teslim edeceğiz. Daha önce girmediğimiz pazarlara daha aktif olarak girmeye başladık. Ülkemizin her tarafına artık dengeli bir araç dağılımımız oluşmaya başladı” diye konuştu.

 SATIŞ SONRASI HİZMETLER ARTACAK

Satış sonrası hizmetlerin kendileri oldukça önemli olduğunu vurgulayan Çelik, bu alanda ciddi çalışmalar yaptıklarını kaydetti. Çelik, “Temsa’nın farkı bu sene yine satış sonrası ile ortaya çıkacak. Ülkemizde en geniş servis ağına sahip markalardan biriyiz. Sadece geniş bir ağda hizmet vermeniz yeterli olmuyor. Müşterilerimize sunacağımız değişik desteklerle 2017’de de yolumuza devam ediyoruz. Hem servis ağının genişletilmesi hem de parça bulunabilirliğini artırmak için var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Türkiye genelinde dengeli bir bayi ağımız var. Yurtiçinde 14 lokasyonda bayi satış ağına sahibiz. Bu sene iki yeni bayimizi de hizmete sunduk. Müşteri memnuniyeti düzeyiniz çok önemli. İşte burada elde ettiğimiz memnuniyet seviyesi bizi pazar liderliğine taşıyan en önemli etkenlerden biri. Bu önümüzdeki süreçte artmaya devam edecek” ifadelerini kullandı...

 

14 Şub 2017
Benzer Haberler
GALATASARAY’I ŞAMPİYONLUĞA TEMSA TAŞIYACAK
Kategori:
‘ENGELSİZ KARİYER YOLCULUĞU’ TEMSA’YA ÖDÜL GETİRDİ
Kategori: Güncel Haberler
TEMSA-BJK İŞBİRLİĞİ BÜYÜYOR
Kategori:
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!