14 Şub 2017

İSTANBUL LİDERLİĞİ ELDEN BIRAKMADI (!)

Castrol’ün navigasyon ve lokasyon bazlı ürün ve servis sağlayıcısı TomTom işbirliğiyle hazırladığı Castrol Global Dur-Kalk Endeksi’nin üçüncüsü yayınlandı. Değişen sürüş koşullarının araçların motorları üzerinde yarattığı baskıya dikkat çekmeyi hedefleyen ve dünya genelinde 52 şehrin incelendiği araştırmada İstanbul yıllık ortalama 32 bin 880 dur-kalk sayısıyla bir kez daha ilk sıraya yerleşti. İstanbul, 2013 yılında sürücü başına yıllık 31 bin 200 adetlik dur-kalk ortalamasıyla birinci, 2014 yılında 32 bin 520 adetlik dur-kalk ortalamasıyla ikinci sırada yer almıştı.

DUR-KALK’TA DÜNYA GENELİNDE YÜZDE 13 ARTIŞ

Castrol Global Dur-Kalk Endeksi 2016 araştırmasında İstanbul’u 32 bin 640 adetlik dur-kalk ortalamasıyla Cakarta ve 30 bin 480 adetlik dur-kalk ortalamasıyla Mexico City takip etti. Araştırmaya göre, sürekli artan trafik sıkışıklığı nedeniyle yıllık ortalama dur-kalk sayısı tüm dünyada yüzde 13 arttı. Şehir başına ortalama hızın da belirlendiği araştırmada ortalama en düşük hız 25 km seviyesinde gerçekleşirken, İstanbul 28,4 km ile en düşük hıza sahip şehirler arasında ilk sıralarda yer aldı.

 “MOTOR YAĞI SEÇERKEN DİKKATLİ OLUN”

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Kamuran Yazganoğlu, “Sıkça dur-kalk yapan araçların motorlarındaki kritik parçalarda mikroskobik aşınmalar meydana gelebildiğini, bu sebeple dur-kalk trafiğe çok fazla maruz kalan sürücülerin motor yağı seçerken özen göstermeleri gerektiğini hatırlattı. Dur-kalk sürüş gibi motorda ciddi hasarlara yol açan koşullar için özel üretilen Castrol Magnatec Start-Stop ürününü de tanıtan Yazganoğlu, bu yağın üstün tutunma performansı ile motorun kritik parçalarındaki aşınmayı yüzde 20 engellediğini dile getirdi.

 “SÜRÜCÜLER EN AZ ARAÇ YOĞUNLUĞU KADAR ÖNEMLİ”

İstanbul’un dur-kalk trafikte dünya şampiyonu olmasında araç yoğunluğu kadar sürücü davranışlarının da etkili olduğunu belirten HED Akademi Yönetim Kurulu Başkanı Cankat Hurmoğlu, sürücülerin trafik üzerindeki negatif etkilerini azaltmanın mümkün olduğunu söyledi. Hurmoğlu, “Sürücü olarak hepimizin dur-kalk trafikte rolü var. Hatalı yola çıkışlar, geçiş üstünlüğüne uymamak, gereksiz şerit değişikliği, kaza izlemek için yapılan dur-kalklar, ani hızlanmalar ve durmalar gibi sürücü kaynaklı pek çok nedenle trafik sıkışıklığı artıyor. Bu durum, sürücü ve yolcuları zaman kaybı ve stres gibi olumsuzluklarla karşı karşıya bırakıyor. Diğer yandan, yakıt tüketiminin artması ve hava kirliliği gibi başka olumsuz etkilerin de kaynağı oluyor. Sadece gereksiz şerit değiştirmelerden kaçınarak bile yüzde 50’ye kadar daha az dur-kalk yapmak mümkün” diye konuştu...

14 Şub 2017
Benzer Haberler
İSTANBUL LİDERLİĞİ ELDEN BIRAKMADI (!)
Kategori: Otomotiv
İDO BAYRAMDA 4 MİLYON MİSAFİR TAŞIYACAK
Kategori: Güncel Haberler
İSTANBUL LİDERLİĞİ ELDEN BIRAKMADI (!)
Kategori: Otomotiv
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?