14 Şub 2017

HOPAPORT’UN 2017 HEDEFİ 1 MİLYON TON

Öncelikle Hopaport olarak 2017'den bahsedelim isterseniz. Limanınızın bu seneki hedeflerini anlatır mısınız?

2015 yılını 637 bin 226 ton’luk işlem hacmiyle kapatan Hopaport, 2016 yılında sürekli kendini geliştirdi ve yeni ürünlerin limana gelmesini sağladı. Bu sayede rakamı yüzde 38 oranında artırarak 878 bin 497 tona çıkarmayı başardı. Hopaport’un 2017 yılı hedefi, geçtiğimiz yıla göre elleçleme kapasitesini yüzde 15 oranında artırarak 1 milyon tona ulaşmak. Aynı zamanda, 2017 yılı hedefleri arasında yer alan konteyner elleçleme hizmeti için girişimlerine ara vermeden devam ediyoruz. Aynı anda 10-12 geminin operasyonunun yapılabildiği ve toplam kapasitesi, 18 bin m2 olan kapalı ambarı, 36 bin m3 tank terminali, 10 bin ton kapasiteli tahıl terminali, 8 bin 300 ton kapasiteli çimento terminali ve LPG terminalimiz ile önemli bir konuma sahibiz. Zor olan her iş, bizim için aşılması gereken bir hedef. Üzerinde çalıştığımız onlarca proje var. Bu projelerden bir tanesi de konteyner elleçleme projesi. Müşterilerimizin talepleri doğrultusunda limanımıza gelen değişik ürünlerin bir kısmının konteynerlere iç dolum yapılarak ihraç edilmesi çalışmalarımız devam ediyor.

 “LİMANIMIZDA İŞ YAPMAYI DÜŞÜNENLERE GEREKLİ DESTEĞİ VERMEYE HAZIRIZ”

 2017’den genel olarak beklentileriniz neler?

2017'nin ülkemiz, iş dünyası ve limancılık sektörü açısından zorlu bir yıl olacağını tahmin ediyoruz. Özellikle döviz kurundaki sürekli dalgalanmalar, ithalat ve ihracat yapan firmaların hedeflerini tutturmada belirsizliklere neden oluyor. Bu belirsizlikler ister istemez limancılık sektörünü ve bizleri de etkiliyor. Tüm bunlara rağmen ülkemizin geleceğini aydınlık görmek istiyoruz ve hedeflerimizi de buna göre belirliyoruz. Tabii bütçe oluşturma sürecinde de olası tedbirleri beraberinde alıyoruz. Limanımızda iş yapan ve yapmayı düşünen iş dünyasına Hopaport olarak elimizden gelen azami desteği vermek de 2017 yılı perspektiflerimiz arasında yer alıyor.

 BÜROKRASİYİ AZALTIYORUZ

 Farklı yükleri elleçleyebiliyor olmanız limana nasıl bir fayda sağlıyor?

Liman operasyonlarında verdiğimiz süratli hizmet, hem bizim hem de müşterilerimiz için son derece memnuniyet verici. Bürokratik işlemleri mümkün olduğunca azaltmayı hedefliyoruz. Kimyasal ürünler, petrol ve petrol türevleri, likit ürünler, tahıl grupları, çimento, genel kargolar, paletli yükler ve proje yükleri gibi her türlü yükü elleçleyebiliyoruz. Bu durum bize şöyle bir avantaj sağlıyor; her türlü yükün elleçlendiği, her türlü hizmetin verildiği limanlarda bir müşteri birden fazla hizmet talep ettiği takdirde o hizmeti de sunabiliyoruz. Limanımızın çok yoğun olmaması sayesinde de müşterilerimizle daha özel olarak ilgilenebiliyoruz. Bürokrasi azalıyor, liman içi operasyonlar hızlanıyor. Gümrük ve Liman Başkanlığı’yla ilgili gerekli prosedürler daha hızlı yürüyor. Özellikle yükleme boşaltma süreleri konusunda diğer limanlara oranla daha süratli hizmet verebiliyoruz.

DEMİRYOLU SAYESİNDE BİZDEN 8KAT FAZLA YÜK ELLEÇLİYORLAR

Hopa-Batum Demiryolu projesini katıldığınız her toplantıda gündeme getiriyorsunuz. Bu proje sizin için neden önemli?

Gürcistan'ın Batum ve Poti Limanları Kafkaslara ve Orta Asya'ya uzanan demiryolu ağına bağlı. Doğu Karadeniz limanları olan Giresun, Trabzon, Rize ve Hopa limanı ise Türkiye'nin demiryolu bağlantısı olmayan tek bölgesi. Türkiye bu koridorda ancak karayolu taşımacılığıyla bugüne kadar ayakta kalabilmiş ve varlığını sürdürebilmiştir. Ancak bu proje ile Kafkaslara ve Orta Asya'ya yapılan ihracatta bütün Türkiye bu yönü ile Hopa'ya bağlanacak. Bunun yanında Avrupa ülkelerinin nakliyesinde de bir rekabet üstünlüğü sağlanacak. Bütün bunları üst üste koyduğumuz zaman Hopa-Batum arasında yapılacak bir demiryolu ile ihracat ve ithalatta ciddi bir gelişme yaşanacak, ihracatçı ve nakliye sektörü kazançlı çıkacak. Deniz taşımacılığında Poti ve Batum limanlarına yönelen gemiler de böylece Hopa limanını tercih edecektir. Türkiye bütün bunlardan dolayı ekonomik getirisi ve değeri yüksek olan bu projeyi hayata geçirmek zorunda. Hopa Limanı, Batum Limanı’na yarım saat, Poti Limanı’na ise bir buçuk saat mesafede. Fakat Poti Limanı 8 buçuk milyon ton, Batum Limanı ise 5 milyon ton yük elleçliyor. Biz, son 3-4 yılda kapasitemizi iki katına çıkartmış olmamıza rağmen bir milyon tonluk yük hedefimize daha yeni ulaşacağız. Peki, üç liman arasındaki bu fark neyden kaynaklanıyor? Bunun en büyük nedeninin Batum ve Poti limanlarındaki demiryolu bağlantıları olduğunu söyleyebiliriz. Hopa Limanı’nın bu diğer iki limandan eksiği yok, hatta fazlası var. Liman fiyatları olarak da aramızda ciddi bir fark var. Batum ve Poti Limanları, Hopa Limanı’ndan neredeyse iki kat daha pahalı. Fakat maalesef demiryolu altyapısı olmadığı için bizden 8 kat daha fazla yük elleçliyorlar...

14 Şub 2017
Benzer Haberler
HOPAPORT’UN 2017 HEDEFİ 1 MİLYON TON
Kategori: Denizyolu
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!