6 Ara 2016

YEŞİLYURT LİMANI, İSTİKRARLI BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRÜYOR

Karadeniz’in ilk özel limanı olan Yeşilyurt Limanı, büyüme yolunda gerçekleştirdiği yatırımları her geçen sene daha da artırarak bölgenin en güçlü kuruluşlarından biri haline geliyor. Yıllık 8 milyon ton yük ve 2 bin gemi ağırlama kapasitesine sahip limanda, sadece son 11 yılda yaklaşık 36 milyon ton yük elleçlendi. Limanın Yönetim Kurulu Üyesi Murat Yeşilyurt da geleceğe yönelik umutlu konuşuyor. geçen sene kendilerine koydukları 5 milyon ton yük elleçleme hedefine çok yaklaştıklarını söyleyen Yeşilyurt, özellikle de depolama konusunda bölgenin en iddialı isimlerinden biri haline geleceklerini kaydediyor.

Okurlarımız için limanınızı kısaca anlatır mısınız?

Ana faaliyet alanımız demir-çelik. Yaklaşık 11 yıldır liman hizmeti veriyoruz. Dökme yük, genel kargonun yanı sıra konteyner hizmetleri de vermeye başladık. Depoculuk, antrepo, açık saha depolama gibi bir limanda verilmesi gereken tüm hizmetler bünyemizde mevcut. Yeni bir liman işletmesi olduğumuz için de, gerek altyapı, gerekse üstyapı ve makine donanımı açısından modern bir altyapıya sahibiz. Şu anda limanımızda 13 tane yüksek kapasiteli vinç var. Karadeniz Bölgesi’nin en büyük limanlarından biriyiz. Yıllık yük elleçleme kapasitemiz yaklaşık 8 milyon ton. Şu anda yıllık 4 buçuk milyon ton yük elleçliyoruz. Aynı zamanda Karadeniz Bölgesi’nin en derin limanlarından da biriyiz. Yaklaşık 20 metrelik bir draftımız var. Karadeniz Bölgesi’nde, Panamax tipi gemilerin yanaşabileceği tek limanız ve bu coğrafi konumumuz bizim ve ülke ekonomisi için büyük bir avantaj. Gemi yanaşma kapasitesi konusunda son derece ilerideyiz. Aynı anda birkaç adet büyük tonajlı gemiye ve toplam sekiz adet gemiye hizmet verebilecek kapasite ve donanıma sahibiz. Mevcut sistemimizi sürekli güncel tutuyoruz. Avrupa ve Dünya limanlarındaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz ve onlarla paralel bir şekilde hareket ediyoruz. Gelecek dönemler itibari ile gemi trafiği durumlarına göre de iskele kapasitemizi artırmayı planlıyoruz.

YEŞİLYURT LİMANI DÜNYA TİCARETİNE ENTEGRE DURUMDA

Limanınızın jeopolitik konumu da oldukça büyük bir önem taşıyor. Bunun etkilerini yaşıyor musunuz?

Rusya’nın Novorossijsk, Tuapse, Anapa, Azak, Taganrog ve Yeisk, Ukrayna’nın; Simferopol, Herson ve Odessa, Gürcistan’ın Batum ve Soçi ile Romanya’nın Köstence limanlarına yakınlığımız nedeniyle dünya ticaretine entegre olmuş durumdayız. Yeşilyurt Limanı, dış pazarlara yakın olduğu kadar Karadeniz otoyolu ile tüm Doğu Karadeniz illerine, demiryolu- karayolu ile İç Anadolu’ya uzanan geniş bir hinterlanda sahip. Bugün Türkiye’ye giren gübrenin, kömürün, tahılın, hurdanın, orman ürünlerinin çok önemli bir bölümü başta Rusya olmak üzere Karadeniz ülkelerinden Samsun’a geliyor ve büyük kısmı Yeşilyurt Liman İşletmeleri’nde elleçleniyor. Liman bitişiğinde yer alan TCDD’ye ait Gelemen Lojistik Depolama Tesisi de bölge ticareti için önem taşıyor. Limanımızda elleçlenen yükün demiryolu ağı kullanılarak sevkiyatında büyük kolaylık sağlıyor. Mersin ve Samsun limanlarını birleştirecek demiryolu hattı projesinin, Türkiye’nin kuzey-güney hattında önemli bir ticaret yolu olması bekleniyor. Elbette böylesine büyük bir girişimi desteklememek elimizde değil. Çünkü Samsun’a gelen EMTIA Samsun’da kalmıyor, Türkiye’nin her tarafına dağıtılıyor. Bu yüzden bu altyapının kurulması ülke ticareti açısından önem taşıyor...

6 Ara 2016
Benzer Haberler
YEŞİLYURT LİMANI, İSTİKRARLI BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRÜYOR
Kategori: Denizyolu
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!