3 May 2016

SÜRÜŞ KEYFİNİN İKONİK İSMİ: MAZDA MX-5

Neşet TOSUN

neset.tosun@abemedya.com

Günümüzde lüks olmaktan çıkıp ihtiyaç nesnesi haline gelen otomobil, markaların kıyasıya rekabet ettiği, en yeni teknolojileri uyguladığı ve kullanıcıların da ihtiyaç ve beğenisini en çok kazandığı modeli seçtiği bir ürün. Ancak her modeli sadece ihtiyaç nesnesi olarak görmek mümkün değil. Bunun dünya üzerindeki en iyi örneğini oluşturan model ise tabii ki Mazda MX-5. Mazda, efsanevi roadsterin 4’üncü nesil modeline daha agresif bir duruş ve çağın gerektirdiği teknolojiyi kazandırmakla beraber ekonomiklik, hafif spor araç tasarımı ve saf sürüş keyfine verdiği önemi en iyi şekilde gösteriyor. Çünkü Mazda biliyor ki MX-5 kullanıcısı, sürüşten keyif alan, kendisini otomobile adapte eden değil otomobilin kullanıcısına adapte olduğunu bilen ve her direksiyon başına oturduğunda kendini özel hisseden kişilerden oluşuyor.

HIZLI, ÇEVİK VE HER ŞEYİN ÖTESİNDE KEYİFLİ

Bir roadsterin en tipik karakteristik özelliğidir üstü açık, sürücü ve yolcunun görünebileceği şekilde kullanılması. Karakteristik roadster tasarımını, dördüncü neslinde kullandığı KODO – Hareketin Ruhu tasarımı ve patentli Jinba Ittai'yi (at ve binicinin tek bir vücutta birleşmesi öğretisi) daha da güçlendiren MX-5 kullanıcısına şunu söylüyor: Hızlıyım, çeviğim ve her şeyin ötesinde keyifliyim. Alçak ve geniş trapezoit ana hatlar, ızgaranın üstünden başlayarak farlara doğru uzanan ve güçlü bir karakter hissi veren keskin hatlar MX-5’in bir an önce yola çıkmak istediğini anlatıyor sanki. Daha kısa çıkıntılarla beraber 50:50 ön-arka ağırlık dağıtımı sunan MX-5, düşük yalpalama eylemsizlik momenti ve bugüne kadarki en düşük ağırlık merkezine sahip yeniden tasarlanmış şasi ile çevikliğini daha da geliştirmiş. Ultra-kompakt dört lambalı LED far ve ön tamponun alt köşelerinde yer alan LED gündüz seyir lambaları ise MX-5’in geniş duruşunu öne çıkarıyor. Sürücü koltuğuna oturup bu keyfi Fethiye’de asfalt ve tali yol olmak üzere yaklaşık 300 km’lik sürüşte bizzat yaşadım. Her virajda adeta kendi vücudunuzla hareket ettiğinizi hissederken ivmelenme anında koşmaya başladığınızı, yavaşladığınızda da yürüdüğünüzü hissediyorsunuz sanki. Yani aslında siz ne istiyor ve yapıyorsanız MX-5 o şekilde tepki veriyor. Aldığınız sürüş keyfini tabii ki aracın dışında size dönen gözlerin imrenerek bakışlarıyla artırabilirsiniz. İlk nesilden bu yana en hafif MX-5 olan dördüncü nesil MX-5 bir önceki modele göre 100 kg daha hafif. MX-5, saf roadster keyfini yansıtması için seçilen 7 gövde rengi seçeneğine sahip. Bunlar arasında tanıtım rengi Ateş Kırmızısı Metalik ve ışığa göre ton değiştiren Seramik Grisi Metal yer alıyor. Dördüncü nesil MX-5’in Kutup Beyazı, Kristal Beyazı Mika, Refleks Mavisi Mika, Meteor Grisi Mika ve Jet Siyahı Mika renkleri de bulunuyor. Kabin tasarımının hazırlanmasında tasarımcılar Japon kaligrafi geleneğinden ilham almış. Kabinin hafifçe geriye alınmasıyla, üstü açık ya da kapalı fark etmez her şekilde dengeli bir sürüş sunuyor. Yumuşak tavanla uyumlu A sütunları, ön cam başlığı, dikiz aynası trimi ve koltuk arkası çubukları kabinin kokpit tarzını vurguluyor ve üstü açıkken sağlam bir görünüş sağlıyor. Bir simetri içerisindeki direksiyon, gösterge paneli, pedallar, vites kolu ve klima gibi tüm önemli kontrollere sürüşü tehlikeye atmayacak şekilde ulaşılması mümkün. Tamamen yeniden tasarlanmış, saten krom halkalara sahip üçlü analog gösterge paneli, ortada geniş bir takometre, sağında hız göstergesi ve solunda bir bilgi ekranından oluşuyor. Gelişmiş sürüş pozisyonu araç içindekilerin dizleri ve başları için daha fazla alan sağlıyor. 366 mm çaplı kompakt direksiyonda kırmızı dikişli siyah deri kılıf ve klima kontrolü ile vites kolu ile uyumlu renkte üç adet saten krom kol bulunuyor. Virajlı yollarda direksiyon simidi seri, kesin bir kullanım sağlarken aynı zamanda ellerin yüzeyde rahatça kaymasına izin veriyor. Ayrıca özel rüzgar ve gürültü kontrolü, yeni koltuk başlığı hoparlörleri ve kullanımı son derece kolay yumuşak açılabilir tavan sürüş keyfini artırıyor. Bilgi-eğlence ve iletişimle ilgili bilgilerin daha rahat görülebilmesi için gösterge paneline yerleştirilmiş 7 inç ekrana orta konsoldaki döner kumanda ile dikkati yoldan ayırmadan idare etmek mümkün. Web aramalarına imkan sağlayan dahili navigasyon sistemi; üç yıl boyunca harita güncellemesi sağlayan ve 19 sesli ve 26 metin dili destekleyen NAVTEQ harita verisi de kaybolarak sürüş keyfinizin bozulmasına engel oluyor. MX-5’in bagaj bölmesi, öncüllerinden 35 mm daha uzun ve 36 mm daha geniş. 130 litrelik daha küçük bagaj hacmine rağmen 550 mm x 400 mm x 220 mm boyutlarında iki adet el bagajı alacak boyutta...

3 May 2016
Benzer Haberler
EURASIA RAIL’DA YENİ TEKNOLOJİLER ÖN PLANA ÇIKTI
Kategori: Demiryolu,Güncel Haberler
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ İÇİN HER ŞEY RENAULT'TA
Kategori:
OTOMOTİV PAZARINDA DİJİTAL DÖNÜŞÜM
Kategori:
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!