3 May 2016

GÜNAYDIN RAYLARDA HIZLANIYOR

Gülseren ÜST

gulseren.ust@abemedya.com

Günaydın Group’un demiryolu taşımacılığı alanındaki yatırımlarından söz eder misiniz?

Demiryolu taşımacılığına yatırım yaparken ileriyi görerek hareket ettik, başlangıçta çok ciddi yatırım yaptık ve öngörümüzün de gerçekleştiğini gördük. Denizli'de ve Aydın’da olmak üzere iki demiryolu limanına sahibiz ve toplamda 200 bin m2 alanda bu faaliyetimizi yürütüyoruz. İthalat ve ihracat yapan firmaların demiryolu taşımacılığına olan ilgisinin her geçen gün arttığını gözlemledik. Aylık olarak toplam 2 bin 500 konteyner taşıyarak çok ciddi bir avantaj sağlamış durumdayız. Maden ve tekstil taşımalarının yoğun olduğu bölge işletmelerine lojistik maliyetlerinde ciddi avantaj sağladık. Sadece Aliağa Limanı, Alsancak Limanı ve yurtiçinde aylık ortalama 70 bin ton taşıma gerçekleştiriyoruz. Sahada lasing, dolum ve boşaltım imkanına sahip altyapımız var. Bunlar da müşterilerimize ekstra kolaylık sağlıyor. Toplam faaliyetimizin yüzde 5’ini demiryolu taşımaları oluşturuyor ancak ileride bu oranı artırmak adına Ar-Ge çalışmalarımız devam ediyor. Ege Bölgesi’nde çok ciddi araştırmalarımız var.

 Demiryolunda yıllık taşıma miktarınız nedir? Hangi bölgelere, ağırlıklı olarak ne tür ürünler taşıyorsunuz?

Denizli’de maden, tekstil, makine parçası ve ahşap ürünler, Aydın’da ise maden ağırlıkta olmak üzere, sanayi, makine parkurları, inşaat malzemeleri taşıması gerçekleştiriyoruz. 20-25 bin TEU taşıma yapılıyor, bu da yılda ortalama 800 bin ton taşıma demek oluyor. Toplam taşımalarımızın yüzde 90’ını Alsancak ve Aliağa limanlarına, yüzde 10’unu ise yurtiçine taşıyoruz.

3MİLYON TL’LİK YATIRIM

 Denizli’den sonra ikinci ‘demiryolu lojistik terminali’ Aydın’da hizmete alındı. Bölge seçimlerinde etkili olan faktörler nelerdir? Bunun için ne kadarlık bir fizibilite çalışması yapıldı ve yatırım tutarı ne kadardı?

Ege Bölgesi’nde Ar-Ge çalışmamız devam ediyor, bölgenin fiziki durumu, kapasitesi, doluluk oranı ve en başta da ekonomik getirisi bu bölgede yatırım yapmamızda etkili olan faktörler olarak yer alıyor. Hizmet verdiğimiz firmalar da Aydın’da yer almamızı sağlayan nedenlerin başında geliyor diyebiliriz. Çünkü biz daha önceden müşterilerimize karayolu ile hizmet veriyorduk. Demiryolu ile bu hizmetleri sağladığımızda maliyet avantajını yakaladık, böylece müşterilerimize ve ülke ekonomisine ciddi katma değer sağladık. Biz müşterilerimizin lojistik maliyetini aşağı çektiğimiz ölçüde müşterilerimiz pazar paylarını ve kapasitelerini artırdı. Araç altyapısı, makine parkuru, kurulum giderleri ve arazi olmak üzere toplamda 3 milyon TL yatırım sağlandı.

 Demiryolu taşımacılığının firmalar için avantajları nelerdir?

Maliyet olarak yüzde 10 daha düşük ancak bazı durumlarda başa baş veya artı maliyet oluşturduğu zamanlar da oluyor. Ancak genel olarak karayolundan daha uygun olduğunu söylersek yanılmayız. Maliyet avantajı sağlaması yanında asıl önemli nokta demiryolu taşımacılığının çevreci bir taşıma şekli olması. Karbon salımı, düşük emisyon oranı ile demiryolu taşımacılığı bu alanda ilk sırada yer alıyor. Ürünlerin tek katarda ulaşımının sağlanması, yol güvenliği, ürünlerin limana tek seferde girişi, toplu gönderimlerin maliyet avantajı sağlaması, yükte ağır, pahada hafif olan ve taşımamızın yüzde 85’ini oluşturan maden taşımalarında büyük avantaj sağlıyoruz...

3 May 2016
Benzer Haberler
KÜRESEL PİYASALARDA DALGALI SEYİR DEVAM EDİYOR
Kategori: Ekonomi-Ticaret
EURASIA RAIL’DA YENİ TEKNOLOJİLER ÖN PLANA ÇIKTI
Kategori: Demiryolu,Güncel Haberler
FORD TRUCKS TESLİMATLARINA DEVAM EDİYOR
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ