3 May 2016

SIFIR DEĞİL KAPLAMA

Neşet TOSUN

neset.tosun@abemedya.com

Lastik kaplama tam olarak nedir?

Lastik kaplama tam olarak lastiğin aşınmış olan sırtının kaplanarak yenilenmesidir. Denetimin uygun gördüğü bir diş derinliği 1.6 mm iken biz lastikleri 4 mm kala diş açma veya kaplamaya alıyoruz. Hafriyat lastiklerinde ise bu rakam 7-8 mm olarak gerçekleşiyor. Lastik kaplama uygulaması giderek her segmentin kabul ettiği ve tercih ettiği bir konudur. Gerek yük taşımacılığı gerekse de yolcu taşımacılığı yapan ve artan rekabet şartlarında emniyetten ödün vermeden bir yeni lastik performansına yakın sonuç almak isteyen tüm firmalar kaplama hizmeti almalı.

 Ömür uzatma enerji tasarrufu ve işletme maliyeti olarak nasıl avantajlar sağlıyor?

Yeni lastikte uygulanan teknoloji ve kalitenin bir nevi filodaki kanıtı kaplanabilirliktir. Bu bağlamda filonun ürün hakkındaki kalite/değer algısı yükseltilerek sürdürülebilir bir pazar elde edilmiş oluyor. Kaplama teknolojisiyle, kilometre maliyetinin düşürülmesi ve çevreye verilen zararın azalması sağlanıyor. Sağlam gövde yapısı doğru kullanıldığı zaman lastikler kaplanarak birkaç ömür daha elde edebiliyor. Bir lastiğin toplam üretim maliyetinin yüzde 30’u kadar kaplama için hammadde harcayarak, neredeyse yeni lastik ile birebir aynı performans elde edilirken aynı zamanda da çevre atığı azaltmış oluyor.

 ULUSLARARASI NAKLİYE FİRMALARI DAHA TECRÜBELİ VE BİLİNÇLİ

 Lastik kaplama uygulamasının bilinirliliği ve uygulanması konusunda Türkiye’deki

durum nedir?

Lastik kaplama işlemi Türkiye’de özellikle bir süredir tedirgin olunan bir olay olmaktan çıkmış ve oldukça rağbet gören bir uygulama haline gelmiştir. Uzun yıllardır bizimle çalışan uluslararası nakliye firmalarının “frigofrik” veya “normal kasalı” ayırt etmeden tüm araçlarında kaplama lastik kullanılıyor. Özellikle uluslararası nakliye firmaları bu konuda daha tecrübeli ve bilinçli davranıyor. Lastikleri kaplanamaz duruma gelmeden önce mutlaka kaplanmak üzere lastiklerini getiriyorlar.

 Türkiye’de kaplama uygulamalarında sıcak kaplama mı soğuk kaplamamı tercih ediliyor?

Özellikle kamyon lastiklerinde ‘soğuk kaplama’ tercih ediliyor. Bunun en büyük nedenlerinden biri prosesin daha kolay uygulanabilir olmasından kaynaklanıyor. İkinci sebep ise yapılan iş sonucunda alınan performansın soğuk kaplamada daha uzun süreli olması. Sıcak kaplamada lastik, üretim ısısına çıkarıldığında fazla ısı ile deformasyona uğrayabiliyor ve ikinci kez kaplanması sıkıntı yaratabiliyor.

 NOVATECK İLE LASTİKLERİN ÖMRÜ İKİ KAT ARTIRILIYOR PERFORMANS VE KALİTEDEN ÖDÜN VERİLMİYOR

 Pirelli’nin lastik kaplama teknolojisi olan Novateck’i bize detaylı olarak anlatır mısınız?

Pirelli, Novateck kaplama teknolojisi ile filolara üstün kaplama ve daha uzun ömür garanti ederken, maksimum enerji tasarrufu ile de minimum işletme maliyeti sunuyoruz. Ayrıca Pirelli lastiklerinin Novateck kaplaması ile firmalar, lastik maliyetlerini yüzde 50 aşağı çekebiliyor. Novateck kaplama ürünleri ilk ömrünü doldurmuş karkaslar yine Pirelli’nin orijinal desenleri ile kaplanabiliyor. Böylece yeni lastikten alınan performans ve kalite aynı seviyede kaplanmış lastikten de alınabiliyor. Pirelli lastiğinin her ömründe yüksek kalite ve performansı garanti eden “Lastik Ömür Döngüsü Yönetim Sistemi”, karkasın kaplanabilirliğini maksimize etmek amacıyla geliştirildi. Uluslararası ve bölgesel kullanım koşullarında hizmet veren kullanıcıların ihtiyaçlarına en uygun ürün yelpazesine sahip Pirelli’nin kaplama teknolojisi olan Novateck ile lastikler orijinal desenleri ile kaplanarak ömrü iki kat artırılırken, performans ve kalitesinden de ödün verilmiyor. Her türlü kullanım şartı için geliştirilmiş geniş ürün yelpazesine sahip Novateck sırt kaplama ürünleri, orijinal desenleri ile kaplama şansı bulunan lastiklere uygulanıyor...

3 May 2016
Benzer Haberler
GOODYEAR’DAN TATİL KEYFİ KAMPANYASI
Kategori:
BATU YURTİÇİNDE HEDEF BÜYÜTTÜ
Kategori:
ALTIN PUSULA’YI NİSSAN ALDI
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ