6 Eyl 2016

SERVİS PİYASASINDA SPRINTER BİR ADIM ÖNDE

MERCEDES-BENZ TÜRK HAFİF TİCARİ ARAÇLAR PAZARLAMA VE SATIŞ MÜDÜRÜ TUFAN AKDENİZ

Sprinter 20 yılda hangi konuma geldi?

Bizim ülkemizde yolcu taşımacılığı ciddi bir alan. Şehirleşmenin artmasıyla ve mobiliteye olan ihtiyaçla birlikte giderek de gelişti. Minibüs şehir içindeki yolcu taşımacılığında vazgeçilmez bir unsur. 2008 yılında kendi minibüsümüzü yapmaya başladık ve o tarihten bu yana bize katma değer sağlayan müşterilerimizle yan yana olduk. 2013’te Sprinter en çok satan minibüs oldu. Müşterilerimize sadece araç değil; ikinci el finansman, satış sonrası hizmetler gibi avantajlı imkanlar da sunuyoruz. Böylelikle araç Türkiye’nin en iyisi oldu. Bununla da yetinmeyip Almanlara gidip “Avrupa’da böyle bir araç olmadığı için Mercedes para kaybediyor, sizin de bunu kullanmanız lazım” dedik. İkna etmemiz iki sene sürdü. İlk etapta 120 tane ülkeyi kapsayan ihracat pazarına açıldık. 10-12 ülkeye de ihracat yapmaya başladık. Almanlara aracın onlara da lazım olduğunu söyledik, onlar da aracı istedi. Bir tane araç gönderdik. Aslında Türkiye’de iklim şartları ağır, -35’den +60’a kadar kullanılıyor. Böyle olunca aracı beğendiler. Kazakistan’dan Vietnam’a kadar ürün ihraç ediyoruz. Ama bu ülkeler küçük pazarlar olduğu için bir iki tane gidiyor. Batı Avrupa’ya açılırsak yurtiçi satışlarının yarısını yakalarız.

 EN UYGUN TAKSİT SEÇENEKLERİ MERCEDES-BENZ’DE

 Müşteri bir aracı alırken nelere dikkat ediyor?

Bizim araçlarımızdan daha güvenli bir araç yok. Müşteri bir aracın toplam işletim maliyetine bakıyor. Araca yaptığı yatırımı, aracı kullandığı süreyi, bu süre zarfında ne kadar yakıt tükettiğini, aracın ikinci el değerini düşünerek hareket ediyor. Bu hesabı yapanlar diğer müşterileri de yönlendiriyor. Vadeli araç alanlar için piyasaya bakıldığında en uygun taksit seçeneklerini biz sunuyoruz. Bu fırsatı sunmazsak araç satamayız. Bu nedenle servis müşterileri Sprinter’i tercih ediyor.

 Donanımsal ve fiziksel olarak talepler hangi noktada?

Firma olarak hep daha fazlasını ortaya koymaya çalışıyoruz. "Biz en iyiyiz" diyebilmemiz için en iyisini yapmamız gerekiyor. Okul servisleri için konuşursak bu işi yaparken disiplinli olmak lazım. Taşımacılıkta araçların belli standartları olması gerekiyor. Örneğin Çarpışma Önleme Asistanı bu seride bir araçta yok. Bu önemli bir özellik ve Sprinter’da bulunuyor.

 SPRINTER EN GÜVENLİ ARAÇ

 Aracı kullananların bilinç düzeyi ne durumda?

Bu konuda gidilecek çok yol var ama içim rahat. Bilinç düzeyi giderek artıyor. Sprinter şu an en güvenli araç. Araç sürücüleri güvenlik önlemlerini öğrendikçe onları ne zaman kullanacaklarını da daha iyi biliyor. Sprinter kullanıcıları aracın güvenlik standartlarını bildikleri için araçlarını endişe duymadan, güvenle kullanıyor. Firma olarak güvenli sürüş için de çeşitli çalışmalarımız ve eğitimlerimiz bulunuyor. Sprinter’ı kullanan müşteri profilini tanıyoruz. Sprinter müşterilerinin yüzde 90’ından fazlasında akıllı telefon var. Biz de bu nedenle sürücülere internet üzerinden ulaşıyoruz. Çalıştıkları firmalar da sürücülerin bilinçlenmesi konusunda destek veriyorlarsa sürücü eğitimleri konusunda süreç daha iyi bir şekilde ilerlemiş oluyor.

Satışlarınızın ne kadarı bireysel kullanıcı ne kadarı filo müşterisi?

Oran yarı yarıya diyebiliriz. Filo müşterileri Türkiye ekonomisinin ve ülkenin genel gelişimine paralel olarak artıyor. Bundan on yıl sonra ne olur bilmiyorum. Ancak rekabet gereği hep başka firmalar olacaktır. Bu doğrultuda düşündüğümüzde filo müşterilerine de avantaj sunmamız gerekiyor. Ama bu avantaj bireysel müşteriyi öldürüyorsa doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Birçok yönden bireysel müşteriye ihtiyacımız var. Firmaların, üreticilerin asıl kıymeti bireysel müşterilerdir.

 Plaka tahdidi ve ÖTV konusu satışlarınızı nasıl etkileyecek?

Araç tanımı ile ilgili bir sıkıntı yok. Araçla ilgili mevzuatta değişkenlik yok. Satışlar ülke genelindeki ekonomiden de etkilenmiyor. Çünkü bu araçların servis aracı olduğu düşünüldüğünde fabrikalar hala çalışıyor, okullar da açılacak. Turizm tarafında ise daha zor bir dönem yaşadık. Birkaç tane müşterimiz iflas etti. Turizm sektörü dışındaki müşterilerimiz ise tahditten etkileniyor. Servisçilerin beklediği plaka tahdidi çıktı, bunun etkilerinin nasıl olacağını biz de bekliyoruz. Diğer konu ise Başbakanımızın temmuz başında söylediği ÖTV indirimi. Servisçiler ve kamyoncular bize de ÖTV indirimi gelir dedi. Bir aydır da müşteri ÖTV indirimi bekliyor. Bunlardan etkileniliyor. Biz ÖTV indirimi herkese çıkar diye düşünmüştük, eğer çıkarsa bu satışların ciddi şekilde artmasına neden olur. Yüzde 4.9 dediğiniz zaman ciddi ses getiriyor...

6 Eyl 2016
Benzer Haberler
SERVİS PİYASASINDA SPRINTER BİR ADIM ÖNDE
Kategori: Ticari Araçlar
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!