3 Ağu 2016

ULAŞIM ALTYAPISINA 6.7 MİLYAR AVRO KATKI

Seçilen projeler ağırlıklı olarak çekirdek Trans-Avrupa ulaşım ağı (TEN-T) üzerinde yer alıyor. Yararlanıcılar arasında Romanya’daki Brasov -Sighisoara demiryolu bölümünün iyileştirilmesi, Portekiz’deki Aveiro-Vilar Formoso demiryolu bağlantısı, Raylı Baltık koridorunda standart ölçü demiryolu hattının geliştirilmesi, SESAR Yerleştirme Programı'nın uygulanması ve Polonya’daki E30 demiryolu hattının modernleştirilmesi (Zabrze - Katowice - Krakow bölümü) gibi büyük ve öncü girişimler bulunuyor. 2015 yılı Kasım ayında başlatılan, ikinci CEF teklif çağrılarına cevaben 406 uygun proje önerisi geliştirildi. Talep edilen 12.49 milyar Avroluk AB fonuna çağrılar oldukça fazla talep gördü. Bu, Komisyon’un hem ulaşım yollarının coğrafi olarak dengeli bir dağılımda bulunmasını sağlarken hem de Avrupa’nın en yüksek katma değere sahip projelerini seçmesine olanak verdi. Uyum Fonu için uygun üye devletlere 5.6 milyar Avro tahsis edildi. Enerji Birliği veya Dijital Tek Pazar gibi diğer öncelikli Avrupa Komisyonu eylemlerine katkı da seçim sürecinde değerlendirildi.

HİBE ALACAK PROJELER TİTİZLİKLE SEÇİLDİ

CEF Ulaşım Fonu için gerçekleştirilen teklif çağrıları kapsamında projeler rekabetçi bir şekilde seçildi. Seçim iki aşamadan oluşan bir değerlendirmeye dayanıyor. Uygun tüm tekliflerin şeffaflık ve eşit muamele görmesini sağlamak amacıyla değerlendirmelerini standart bir dizi kritere dayandıran bağımsız uzmanlar ile gerçekleştirilen bir başlangıç harici değerlendirme aşaması ve bu aşamayı takiben, AB ulaşım politikasının geliştirilmesi için gerçekleştirilen projelerin genel katkısının nitel analizini üstlenen Hareketlilik ve Ulaştırma’dan (DG TAŞIMA) Sorumlu Genel Müdürlük başkanlığında bir iç seçim aşaması yaşandı. Bu iki aşamanın ardından AB fonundan toplamda 6.7 milyar Avro hibe talep eden 195 proje seçildi. CEF Ulaşım Fonu, teklif çağrıları temel alınarak daha çok hibe yoluyla verilecek. Sınırlı AB kaynaklarının en etkin şekilde kullanımını sağlamak amacıyla bu hibeler, sınır ötesi olması nedeniyle ya da yatırımın dönüşünde geçen uzun süreden dolayı uygulaması zor olan projeler için ayrılacak. CEF kapsamında, AB üye devletlerindeki TEN-T projelerini eş finanse etmek için AB’nin 2014- 2020 bütçesinden 24.05 milyar Avro hibe kullanıma sunulacak. Bu miktarın, 11.305 milyar Avro’su Uyum Fonu için uygun olan üye devletlerdeki projelere ayrılacak. Eş finansman oranı kendi türüne bağlı olarak belirli bir projeye ayrılan uygun maliyetin yüzde 20’si ile yüzde 50’si arasında. Uyum çağrısı kapsamında sunulan projeler ile ilgili olarak, azami eş finansman oranları uygun maliyetlerin yüzde 85’ine kadar çıkabiliyor...

 

3 Ağu 2016
Benzer Haberler
ULAŞIM ALTYAPISINA 6.7 MİLYAR AVRO KATKI
Kategori: Demiryolu
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?